Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkaisin välit äitiini, koska hän auttaa rahallisesti juoppoveljeäni

Vierailija
23.06.2011 |

ja jättää minut lapsineni pärjäämään omillani. Ei tarvitse mummon soitella, onhan hänellä juoppopoika, jota paapoa.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei pysty, kun rahaa ei ole riittävästi. Ei ei tässä nyt ap:sta saada mitään enkeliä tekemälläkään.

sekä luuseria joka menee siihen halpaan mutta halveksit ihmistä joka ei tykkää kupata?

Vierailija
22/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äidit jakavat eläkkeensä niille luuseripojilleen? Tyttäret jäävät ilman mutta hoitavat sit ne velvollisuutensa vanhuksia kohtaan...miten usein olette kuulleet että nämä rahaa kuppaavat luuseriveljet hoitaisivat äitinsä hautaan saakka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut sitä jatkuvaa loukkaamista kun täytyi seurata vierestä miten toista vaan autettiin kaikin mahdollisin tavoin (rahallisesti yms) mutta itse sain aina vaan tyhjää kättä vaikka olen todella ollut avun tarpeessa...nyt on ihanan vapaa olo ei velvollisuuksia ja onneksi pärjään nyt omillani. Ap sun ei tarvi olla mikään jalkarätti joka kuuntelee mamman marmatusta kun on jakanut rahansa juopolle!

Vierailija
24/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, kuinka joku voi olla kateellinen alkoholistille, joka tarvitsee vielä aikuisena äitinsä apua. itse olisin tuossa tilanteessa ylpeä siitä, että pärjään omillani ja koittaisin tukea äitiäni ja sitä kautta auttaa veljeäni selvittämään elämäänsä.

Mä en kyllä koskaan ole käsittänyt tuollaista välien poikki laittamista. Ei ole meidän perheessä ja suvussa sellaista tietääkseni koskaan harrastettu, vaikka tietty välillä riidellään ja on kaikenlaista. Eikä tulisi mieleenkään estää mummia näkemästä omia lapsenlapsiaan.

Itse olen 26-vuotias, asunut melkein heti täysi-ikäisestä alkaen omillani, nyt naimisissa ja on lapsi. En ole ikinä pahemmin saanut tai kaivannut apua vanhemmiltani. Isoveljeni taas on 29-vuotias ja asuu edelleen kotona (asui joitain vuosia kyllä omillaan) eikä ole koskaan maksanut vuokraa tai pahemmin osallistunut kuluihin tai edes kotitöihin. Vanhempani ovat maksaneet myös paljon veljeni velkoja pois. Jossain vaiheessa veljeni joi paljon ja oli ihan hunningolla, nyt menee vähän paremmin, on työ ja suunnittelee omaan kotiin muuttoa.

Ei tulisi mieleenikään olla kateellinen tai katkera siitä, mitä vanhempani ovat veljeni hyväksi tehneet! Kyllä isä ymmärtää että ovat paaponeet liikaakin, äiti taas ei osaa olla tiukka. Olisi hirveää, jos veljeni olisi samassa jamassa kuin muutama vuosi sitten eikä kukaan olisi häntä auttanut vain koska on jo aikuinen mies.

Ei todellakaan ole minulta pois, mihin tai kehen vanhempani rahansa käyttävät, ja vaikka heillä olisi kuinka paljon rahaa en sitä itselleni vaatisi. Olen kyllä joutunut huonona aikana lainaamaan monta tuhatta euroa heiltä, mutta maksoin kaikki takaisin koska pyysin lainaa enkä lahjaa. Eivät he kylläkään olisi kyselleet rahojen perään jos en olisi itse maksanut.

Mä olen tottunut siihen, että kun käydään läheisten kanssa vaikkapa syömässä, kahvilla tai vaikka mökille mentäessä ruokakaupassa, niin joku maksaa koko laskun eikä ruveta laskemaan erikseen omia osia. Kun olin nuorempi niin vanhemmat maksoivat, nyt yhtä usein minä ja mieheni. Jos joskus harvoin käymme ravintolassa niin veljeni tarjoaa minulle aina jos hänellä vaan on rahaa. Onko ap kenties niitä jotka kaverin kanssa kahvillakin maksaa aina vaan oman kahvinsa? Tai vie mökille oman perheen ruoat erikseen? Aika surullista.

Vierailija
25/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah on se niin jaloa!

Vierailija
26/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pisteet menee mummulle. Kovaa on elämä. Molemmat haluaa rahaa ja kun sitä ei ole, toinen juo ja toinen katoaa.

Mä toivon, että ap miettii sitä, miltä tuntuisi kun omat lapset pistäisivät välit poikki, kun itse on vähän seniili.

Vierailija
27/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä veljeä haittaa vaan tekee!Apn ei tarvi kuunnella ja katsella tuollaista idiotismia...

Vierailija
28/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yrittäisit pitää huolta mummusta ja veljestä!? Molemmat kaipaisivat juuri sitä!

Vierailija
29/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rahaa ei riitä enää omaan elämiseen saati tyttärelle. Menikö nyt perille?

Nro 35 miten apn rahattomuus vaikuttaa kykyyn kupata toiselta rahaa?

Vierailija
30/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodesta toiseen samalla kun itse tekisin kaikkeni jotta pärjäisin itse. Mulla on luuseriveli joka ei tee mitään elämässään itse odottaa vaan että muut hoitaa...olen ottanut etäisyyttää sekä vanhempiini jotka häntä jatkuvasti vaan paapovat ja veljeeni jonka toilailua ja itsekkyyttä en vaan jaksa. En ole rahan perään pärjään oikein hyvin omillani muta en vaan jaksa katsella sellaista...eikä mun onneks tarvikaan.

Vierailija
31/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahattomuuttaan jos kerran syytää rahat juoppoon? Miksi apn tarviis sellaista jaksaa?

Vierailija
32/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pisteet menee mummulle. Kovaa on elämä. Molemmat haluaa rahaa ja kun sitä ei ole, toinen juo ja toinen katoaa.

Mä toivon, että ap miettii sitä, miltä tuntuisi kun omat lapset pistäisivät välit poikki, kun itse on vähän seniili.

Vierailija
33/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheensä lisäksi kantaa huolta vielä juoposta veljestä ja seniilistä täysin vietävissä olevasta äidistä...ei todellakaan!

Vierailija
34/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvi kuunnella tuollaista ja jaksaa katsella vaan. Nyt äitis ehkä tajuaa ettei sulle ainakaan narise sitä rahattomuuttaan syyttäköön ihan itseään vaan.

Vierailija
35/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä et sitten saa auttaa.

Vierailija
36/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kupata rahaa lapsiltaan?? Oma äitini on nimitäin juuri tällainen. Aina valittaa rahapulaansa. Tiedän, että hänellä pieni palkka, mutta en ymmärrä kuinka rahat voi aina olla loppu. Hänellä on kuitenkin työssä käyvä mies, heillä on suht.edullinen vuokra ja kaikki kaupat lähellä joten autoakaan ei joka paikkaan tarvi. Siskoni on oikea pankki äidille, hyvin usein lainaa hälle rahaa (eikä äiti läheskään aina maksa takas) siskoni maksoi puolet pikkuveljeni (19v) autokoulusta.. Minultakin äiti on pari kertaa lainannut ja hyvin usein valittaa kuinka ei ole edes kampaamoon rahaa mennä (käy kyllä ainakin joka3.kuukausi) eikä vaatteita raha ostaa. Aloitin viime vuoden lopulla taas työt pitkän kotiäitiyden jälkeen ja sen jälkeen on äiti oikein kunnolla valittanut rahapulaansa ja tiedän, että ajattelee että minun kuuluisi nyt häntä rahallisesti avustaa. Mulla on myös pieni palkka, kuten miehelläkin, tässä on kaksi pientä lasta, joten luulisi mummonkin ajattelevan ettei lapsiperheeltä yritä lypsää

Vierailija
37/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois juoppoa veljeään tai äitiään kohtaan jos ei itse mitään apua saa koskaan. Ihan hyvä ap että elät vaan omaa elämääsi!

Vierailija
38/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten hänen lapsensa kyttäävät aikanaan äitinsä rahoja ja perintöä vastaavalla tavalla. Tosin ap ei taida noilla tuloilla töissä käydä (jos summaan oikeasti laskettu kaikki tulot), vaan rahan pitäisi tulla automaattisesti. Ei siis jää kauheasti perintöäkään.

Vierailija
39/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että joku on esim työtön on ihan eri asia kuin joku juoppo joka kuppaa rahaa äidiltään. Kuka oikeasti luulee että tuollainen edes auttaa sitä juoppoa sehän vaan lisää juoppoutta!

Vierailija
40/80 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua..äitis on niitä ihmisiä jotka kuluttavat kaiken energiansa ja auttamishalunsa vaan toiseen mut sun pitäis sit olla äitis tukena ja kuunnella narinaa, käydä auttamassa ja hoitaa hänet hautaan...niin se menee. Toiset saa, ottaa ja vaatii kun toiset sit antaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän