Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatekaupan myyjä päästää höyryjä!

Vierailija
22.06.2011 |

Sanon heti alkuun, ennen kuin ehditte toivottaa minulle alanvaihtoa, että piän kyllä työstäni ja asiakaspalvelusta. Joskus vain keittää yli. Toki ystävällisesti hymyilen ja palvelen asiakkaan silloinkin, mutta sisällä kihisee, kun kohdalle osuu esim. seuraavanlainen asiakas:

1. Ensin sanotaan, että katselen vaan, enkä etsi mitään erityistä. Kohta tullaan kuitenkin paljastamaan, että oikeastaan etsiikin ihan tietynlaista paitaa, ja odotetaan minun tekevän sen puolestaan, osaamatta kuitenkaan kertoa mitään johtolankoja siitä mitä etsii. Edes sitä, onko vailla lyhyt- vai pitkähihaista vaatetta. Minun pitäisi siis etsiä täydellinen paita, tuntematta ihmisen makua, tietämättä paidan käyttötarkoitusta tai mitään muitakaan ykityiskohtia. Olen myyjä, en ajatuksenlukija.

2. Asiakas sanoo jakku, mutta tarkoittaa toppi tai hame kun tarkoittaa mekkoa, ja minun pitäisi tämä automaattisesti tajuta.

3.Asiakas, jolla pn vääristynyt kehonkuva. Koon 42 nainen, joka kuvittelee mahtuvansa kokoon 36, ja se on sitten minun vikani, kun ei mahdukaan.

4.Tai sitten nämä, jotka sanovat haluavansa sen vaatteen, joka oli yhdessä näyteikkunoistamme kaksi ja puoli kuukautta sitten. Ne vaihdetaan parhaimmillaan pari kertaa viikossa, eikä niistä pidetä kirjaa. Muistini ei ole rajaton...

5. Ja asiakkaat jotka jättävät hirveän sotkun jälkeensä. Vaatteet sikin sokin sovituskopin lattialla, meikkivoiteella tahrittuna, ja sitten vielä koetetaan tinkiä...

6. Tai ne, jotka tulevat viisi minuuttia ennen sulkemisaikaa, ja kuvittelevat silti voivansa sovittaa 15 vaatetta. Myyjän kohtelias muistutus sulkemisajan lähestymisestä koetaan joko vittuiluna tai jätetään kokonaan huomiotta. Minä saan palkkaa tasan sulkemisaikaan asti, ja vapaaehtoistyö ei kuulu iltasuunnitelmiini.

PUUH! Helpotti. Minkälaisia aasiakaita sinä kammoat?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoa 34 ja minulle on eräässä liikkeessä jopa naurettu, kun ilkesin kuvitella, että heillä voisi olla minulle sopivia vaatteita! 34 ei kuitenkaan omasta mielestäni ole erityisen pieni koko, onhan esim. Espritillä tavallisessakin valikoimassa jopa 32:a. Joka tapauksessa on huonoa asiakaspalvelua ilmaista PILKALLISESTI, että liikkeessä ei ole asiakkaan kokoa, olipa se koko iso tai pieni.

Kamalinta, jota voi asiakas kohdata, on se, että myyjä töksäyttää suoraan, ettei ole tarpeeksi isoja kokoja. Sinänsä asia ehkä pitää ilmaista, mutta se on oikeasti traumatisoivaa. Kerran itse katselin pienessä liikkeessä takkia ja myyjä vaan totesi: "meillä ei ole tarpeeksi isoa kokoa, joten kannattaa katsoa näitä muita" APUA, olin kokoa 40-42. Mutta se nöyryyttävä tunne. Muistan sen vieläkin.

Vierailija
62/66 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kun tullaan kysymään voinko, voinko auttaa, joka hiton kaupassa.

Haluaisin että minua tervehditään ja ollaan valmiina jos tulen apua pyytämään. olen ollut kyseissä työssä joten tiedän että firmoilla on väärää tietoa siitä miten ihmiset haluavat heitä kohdeltavan. ei kaikkia pidä kohdella samalla tavalla ja tuputtaa itseään siihen tai seurata.

tädeiltä voi kysy, mutta esim. äitini ei pidä siitä, hän haluaa itse katsoa.

ja sit vielä myyjät joutuvat kärsimään idioottimaisuuksista kuten sokoksessa 12 minuutin tauko, eihän siinä ehdi kuin mennä ja tulla hissällä alas. Tai Zara, joka on älytön pilkun nussija sen kellokorttinsa kanssa. minuuttikin myöhässä niin saat varoituksen. Mua ei siihen paskaduuniin saa mikään enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin nautin siitä, et jos menen vaikka farkku(painajainen) ostoksilla voin samantien kääntyä myyjän puoleen ja pyytää arvioimaan kokoani ja tarjoamaan suunnilleen sopivia ja minulle sopivia malleja. Käytän myyjää koko prosessin ajan, se saattaa kestää 30min tai 60min. Uskon, että myyjä on aika puhki sen jälkeen, mutta ilman apua en koskaan varmaan edes menisi farkkuostoksille. Joten suuri kiitos kampin only liikkeessä työskentelvät :) Olen jo 35v enkä tosiaan jaksa joka vko juosta sovittamassa mikä mahtaisi olla kivaa, korkeintaan kerran parissa vuodessa ryhdyn puuhaan...

Joskus käy niinkin, jos aluksi vastaan kiitos katselen vain myyjälle, sitten tuleekin jotain kysyttävää niin helppo kysyä siltä myyjältä uudelleen jotain, kun hän on ensiksi tervehtinyt ja tarjonnut apua. Voisitte vaikka tulkita, te joita ahdistaa se avun tarjoaminen, että se on vain tervehdys johon voi suoraan vastata, kiitos katselen vain ja sitten palata asiaan.

Vierailija
64/66 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuessani jenkeissä opin nauttimaan palvelusta ja ottamaan kaiken hyödyn irti. Kun käyn alusvaateostoksilla joka toinen painajainen farkkujen jälkeean, todellakin haluan että myyjä tsekkaa koot ja hakee uusia minulle ettei minun tarvi pukea uudelleen.

Olkaa onnellisia että on myyjiä auttamassa. JOs ahdistutte avusta ja tarjoamisesta, niin tilatkaa herrantähden vaatteenne sieltä ellokselta tai hm:sta ;)

t. se edellinen

Vierailija
65/66 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. Tai ne, jotka tulevat viisi minuuttia ennen sulkemisaikaa, ja kuvittelevat silti voivansa sovittaa 15 vaatetta. Myyjän kohtelias muistutus sulkemisajan lähestymisestä koetaan joko vittuiluna tai jätetään kokonaan huomiotta. Minä saan palkkaa tasan sulkemisaikaan asti, ja vapaaehtoistyö ei kuulu iltasuunnitelmiini. PUUH! Helpotti. Minkälaisia aasiakaita sinä kammoat?

Eli tämä ärsyttää minuakin. Eli kun myymälä on menossa muutaman minuutin päästä kiinni, niin tullaan ostoksille. Minulla loppuu 15 min päästä kaupan sulkemisesta työaika jase on tarkoitettu ihan muuhun ja jos asiakkaita on vielä 5 min yli, niin omalla ajalla tehdään muut iltahommat töissä. Palkka kun on muutenkin niin pieni.

Vierailija
66/66 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullaan kyytiin ja laitetaan 10e pöytään. Ap:n tavoin koen, että mun pitää olla ajatusten lukija ja tietää minkälaisen lipun hän mahdollisesti haluaa ostaa ja minne hän on menossa.

Lippuvaihtoehtoja on 5 ja jos asiakkaan ikä on siinä ja siinä, niin on jo 10 erilaista lippua. Toki minun asiakaspalvelijana pitää selvittää asiakkaan tarpeet kuten joku tässäkin ketjussa sanoi, mutta bussissa tuo käytettävissä oleva aika on rajallien. Ja suotavaa olisi, että jokainen kyytiin nousija tietäisi jo etukäteen minne on matkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän