Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette sijoitelleet viherkasvit asunnossanne?

Vierailija
26.06.2026 |

Meillä kasvit on talvella ikkunan edessä ja hyväkin niin, koska näkösuoja on ihan tervetullutta. Jos joku sattuu kyttäämään. Mutta kesällä näkösuojaa ei tarvita ja sitä haluaisi itse nähdä enemmän ulos. Tuntuu vaan ilkeältä siirtää hyvin voivat kasvit kauemmas ikkunasta 😄 

Vaikka meillä onkin tuvassa ikkunat kolmeen suuntaan ja makkarissakin kahteen, ja pienet huoneet.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitin vihervassut leirille...

Vierailija
2/14 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa viihtyvät kasvit ovat pohjoisikkunoiden lähellä, paahdetta kestävät eteläikkunalla ja muut kasvit itä- ja länsi-ikkunoiden lähellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitin vihervassut leirille...

Hehhehhee.

Mulla on mahdollisimman paljon ikkunalaudaudoilla ja katosta amppeleissa.

Sit oon rakentanut hyllyjä, joissa ledit. Kasvaa niissä talven yli ne, jotka ei ikkunoille mahdu. Oon myös hommannut ruukkuun istutettavia semmosia sienen muotoisia LED valaisimia et saa vaikka sängyn viereen ja lukuvalon samalla, sais pimeämpäänkin kun semmosen laittaa mutta parhaitenhan ne voi luonnon valossa.

Nyt viidakko siirretty parvekkeelle siltä osin, mitä mahtuu, edelleen jäi ikkunalaudalle joitain.

Vierailija
4/14 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monesta eri tekijästä. Harva kasvi pitää suorasta auringonvalosta, mutta moni ei myöskään kestä liian pientä valaistusta. Jos on valoisa ja valoa tulee optimaalisesti useasta suunnasta, niin ei varmaan tarvitse sijoittaa ihan ikkunan eteen. Vähäisessä valossa kasvit kasvavat yleensä hitaammin ja tarvitsevat myöskin vähemmän kastelua. 

Vierailija
5/14 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raollaan olevan oven päälle siten, että putoaa päähän, kun oven avaa!

Vierailija
6/14 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teltassa majailevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain viherkasveja voi siirtää kesäksi terassille/parvekkeelle.

Vierailija
8/14 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen teline, joka kiinnitetään niihin ikkunankarmeissa oleviin reikiin. Eli on tavallaan ikkunalaudan lisäksi myös pystysuora "ikkunalauta". Asuntoni on pimeähkö eikä kasvit viihdy kovin kaukana ikkunasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitain viherkasveja voi siirtää kesäksi terassille/parvekkeelle.

Itse en vie koskaan. Niin kauan olen taistellut ripsiäisiä ja harsosääskiä vastaan, ja nyt vihdoin voiton puolella, niin en ota riskiä 😄

Vierailija
10/14 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teltassa majailevat.

Tännekin eksynyt urpo😑

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunalla, vaikka on etelä ikkuna, ei paista suoraan. Huonekuusi muutti ulos kesäksi 

Vierailija
12/14 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kasvit pois sisältä. Multa pilaa sisäilmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kasvit pois sisältä. Multa pilaa sisäilmaa.

Höplöp

Vierailija
14/14 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme viherkasvia. Nappisaniainen, nimeltään Ritva, viihtyy läntisellä ikkunalla, Rahapuu nököttää idän puolella ja saunakamarissa on ikkunalla kolme pientä kaktusta.  Enempää ei vielä ole mutta haaveissa on iso kukkapöytä, täynnä vaikka mitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi