Tänään Vantaalla Lidlissä nähtyä: kaksi pissistä repii irti
paprikoista niiden päät – siis todella katkaisevat irti paprikan kantaosasta sen minkä irti saavat ja heittelevät nämä katkenneet osat pitkin poikin. Seuraavaksi näen heidät repimässä irti (tuore)ananaksen lehtiä!!! Ja tutusti viskovat nämäkin minne sattuu. Miten junttimaista ja moukkamaista käytöstä! Oiva esimerkki termistä: ”white trash”.
Mitä tyttöset kuvittelevat hyötyvän tästä? Kenties säästävät loppulaskusta 20 senttiä?
Minua hävetti ja nolotti heidän puolestaan, koska tämä ”käytöstapa” on luultavimmin opittu sieltä ”white trash” -kodista.
Kommentit (158)
koska niitä käytetänä meidän perheessä paljon.
ja aina jos ostan valmiiksi paistetun broilerin, vaadin että siitä nypitään vaan ne lihat mukaan ja luut ja nahka jää kauppaan.
Säästövinkki myös: tehkää muovipussiin solmu vasta punnitsemisen jälkeen. Solmukohta on tiiviimpi ja painaa siksi enemmän.
tyyppiset ihmiset vauhdissa. Ne kukkakaalin, ananaksen, tomaattien tm. varret lehdet voivat olla niissä jäljellä ihan vain osoituksena tuoreudesta. Niistä ei siis tarvitse maksaa. Toisille on sama, mitä pensaikkoja tila-autojensa takakonttiin sullovat. Toiset meistä taas kantavat omin kätösin ostoksensa kotiin, ja mielellään jättävät turhat, tilaa vievät varret ja lehdet kantamatta. Saatika, kun kotona ne pitää vielä erikseen pakata biojätepussiin ja viedä biojätejakeeseen. Kätevämpää ja ekologisempaa jättää suoraan kauppaan.
kun vein hedelmäpussissa kassalle vain teelusikallisen sitruunan kuoriraastetta.
Mutta kun en mä tarvinnut muuta, miksi olisin maksanut kokonaisesta.
ja aina kun niitä alkaa ilmestyä kauppoihin, otan vapaapäivän töistä. Ihan sen takia kun niiden kuorimiseen menee tosi kauan ja ne on niiiiiin kalliita, että en millään halua maksaa niistä kuorista ja siitä valkoisesta mömmöstä mitä siellä sisällä on! Syön vain ne punaiset papanat joten maksan vain niistä.
Minulla on kevyt taitettava jakkara ja pikkuinen veitsi, joiden kanssa lähden granaattiomenaostoksille vapaapäivänäni. Valitsen kauneimmat omenat, istahdan jakkaralleni ja alan kuoria. Heittelen ne punaiset papanat muovipussiin ja muut roskat laatikkoon.
Kun työ on viimein tehty, punnitsen pussin ja menen kassalle maksamaan granaattiomenani.
Kerran jouduin selitellä kassalla mitä ne papanat on mutta kyllä nyt myyjien luulisi tajuavan mitä ne oikein myy kaupassaan!
kun ei leipomiseen ikinä koko sitruunaa tarvitse! Tästälähin alan kyllä myös kuorimaan sen oman puolikkaani (enhän toki sitä toista puolta myös, koska joku voi haluta sen puolikkaan kuorineen)
Itse tarkista ananaksen kypsyyden repäisemällä muutaman lehden... Olenko siis "white trash"?
Itse tarkista ananaksen kypsyyden repäisemällä muutaman lehden... Olenko siis "white trash"?
mansikoista ne kannat irti ja punnitsen ja ostan vain ne. Eihän niitä kokonaisia mansikoita raaski kukaan ostaa.
Oikeasti kuorit banaanit ja appelsiinit kaupassa?
Mitä kummaa tuossa on? Minäkin kuorin jogurtin. Turha sitä pahvia on kotiin viedä täyttämään roskista.
Nuuka emäntä paistaa kinkun jo kaupassa. Säästö on melkoinen, kun ei tarvitse tarpeettomasta kamarasta maksaa. Nestettä lähtee paljon, joten yhtä monesta kilosta ei tarvitse maksaa kuin kinkkunsa raakana ostavien tuhlareiden.
Mutta miksi jättää varsusellerin lehdet kauppaan, nehän ovat hyviä syötäviä esim salaatissa tai silppuna keiton päällä?
Vakavasti puhuen, jätän porkkanan naatit ja osan sipulinvarsista kauppaan. En säästä siinä mitään, koska niillä on nippuhinta, on vain kätevämpää, ei vie tilaa kassissa. Pissikset käyttäytyivät huonosti ja olisit voinut puuttua siihen, ap.
minä irrotan tomaateista ne varret ja kepukat, kukkakaalista vihreät osat, ananaksista lehdet, varsiselleristä lehdet jne. En halua maksaa siitä minkä muutenkin heitän roskikseen.
Jos aiomme syödä banaanit tai appelsiinit samana päivänä niin kuorin ne kanssa ja jätän kuoret sinne lootaan, saa halvemmalla.
Kalliimmissa kaupoissa on (kai?) sellainen hedelmä. vihannesvastaava, joka tekee sitä työtä asiakkaiden puolesta ja hintakin on korkeampia. Lidlissa asiakas saa itse siivota ne, eli työstä ei tarvitse makssa kaupalle.
Jotain rajaa sentään, kyllä monet tuotteet säilyvät paljon parempina kuorimattomina ja lehtineen.
vihannesosastolla. Ne ostaa energiajuomaa ja röökiä ja pummaavat kaupan ulkopuolella setiä ostamaan heille sidukkaa, eivätkä he erota porkkanaa ananaksesta.
retkipöytä ja armeijan pikkukeitin, niillä teen ruoan marketissa ja lätkäisen ostoshihnalle valmiin ruokalajin. Kyllä tulee halvaksi!
Säästövinkki myös: tehkää muovipussiin solmu vasta punnitsemisen jälkeen. Solmukohta on tiiviimpi ja painaa siksi enemmän.
myös omalla kohdalla: Ei kannata punnita itseään tiiviissä kyykkyasennossa, koska tiiviinä painaa enempi. Siis mahdollisimman väljänä suorassa seisten, niin vaaka näyttää vähemmän!
myös omalla kohdalla: Ei kannata punnita itseään tiiviissä kyykkyasennossa, koska tiiviinä painaa enempi. Siis mahdollisimman väljänä suorassa seisten, niin vaaka näyttää vähemmän!
punnitsen itseni jatkossa AINA tikkusuorana, täytyy asentaa peilit niin, että näkee vaa'an luvun ilman että tarvii päätä kumartaa...
ps. kiitos megahupaisesta ketjusta!!