Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuun palkkani 24 573€. Arvaa ammattini?

Vierailija
18.06.2011 |

Olen 33-vuotias yhden lapsen yh.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti hyvä, ettei ap ole varmaan kovinkaan paljoa suorassa potilaskontaktissa. Sen verran pihalla hän tuntuu olevan yhteiskunnan toiminnasta sekä ihmisen psyykkisensä kokonaisuutena. Fysiologisen puolen hän epäilemättä tuntee.

On naiivia ja yksinkertaista väittää, että "jokaisella olisi mahdollsuus kouluttautua, mihin haluaa". Jos aloitetaan ihan yksinkertaisimmesta päästä asiakokonaisuutta, niin ihan ekana vastaan voi tulla älylliset resurssit. Kaikilla ei ihan älynsä puolesta ole mahdollisuutta päästä esimerkiksi oikeustieteelliseen. Tämän kyllä luulisi olevan kirurgille itsestäänselvyys.

Sitten on toki paljon muita asioita, joita en nyt jaksa alkaa luetella. Muistuttaisin kuitenkin neiti ylimielisyyttä siitä, että vaikka lääkärikin voi luulla, ettei sellaiset luuserijutut, kuten sairastuminen koske muita kuin hänen hoidettavinaan olevia potilaita, voin kertoa, että vähän aika sitten eräs lääkiksessä opiskeleva kaverini sairastui vähän aikaa sitten aggressiiviseen syöpään ja taistelee nyt hengestään ja eräs toinen DI-opiskelija sai aivoinfarktin ja opiskelut jäi siihen. Mutta tokihan hänellä lähes puhe- ja kirjoituskyvyttömänä on kuitenkin MAHDOLLSUUS hankkia hieno tutkinto ja 100 000 vuositulot.

hän tarkoitti tietenkin sitä, että jos vaan pää ja muu kapasiteetti riittää, on ihmisellä mahdollisuus kouluttautua haluamallaan alalla ihan niin pitkälle kuin mahdollista Suomessa. Mutta totta kai jonkun yliempaattisen, ylirasittuneen, pienipalkkaisen äkäpussihoitsun pitää heti ruveta kaivelemaan noita Riepupetteri-esimerkkejä meidän kaikkien surkuteltaviksi. Onneksi olkoon, olet sitten NIIIIIN paljon parempi ihminen kuin joku hyvin tienaava kirurgi. Ainakin omasta mielestäsi.

Vierailija
62/80 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa siihen puhuuko ap totta vai, haluan vain kommentoida, että kaikille ei raha ole tärkeintä.

Meillä on miehen kanssa lasten synnyttyä priorisoitu aika rahaa tärkeämmäksi. Sitä mukaa kun elintaso ja palkat on nousseet, olemme vähentäneet työntekoa ja mm. mies on luopunut matkatyöstä kokonaan. Ja näin aiomme toimia jatkossakin.

Toisille se raha on taas sitten niin tärkeää ettei mikään riitä. Vaikka kk-palkka olisi miten hyvä niin tehdään töitä vielä enemmän ja enemmän että saisi lisää rahaa. Voisi kuvitella, että yh tekisi mahdollisimman vähän töitä jos siihen olisi rahallisesti mahdollista että saisi viettää aikaa lapsen kanssa, yh: lla kun on kaikki kotityötkin yksin tehtävänä eikä niitä voi jakaa kenenkään kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa tarvita melkoisen paljon niin että hyvähän se vaan on, jos jaksaa tehdä tärkeää työtä ja ansaitsee siitä hyvin! Himmailla voi sitten heti kun siltä tuntuu.

Vierailija
64/80 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on liuta palvelijoita.

Vierailija
65/80 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa-aikainen yh-äiti

Vierailija
66/80 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös tulonsa ovat mittavat ja talouspuoli elämässä taattu ja turvallinen.

Toivottavasti ap vielä palaisi kurkkaamaan ketjua, sillä vilpittömästi haluaisin tietää vastauksen kysymykseen: Oletko onnellinen?

Ainakaan toimeentulon puolelta ei pitäisi esiintyä mitään elämää rajoittavaa tekijää joka täydellistä onnellisuutta varjostaisia.

Vertailutekijänä voisin mainita että olen pitkäaikaistyötön kotiäiti ja vastaan samaan kysymykseen, että olen onnellinen ja suurimpana tekijänä tähän on oma perhe, mies ja lapset, ystävät, terveys, rauhallinen elämänrytmi, mahdollisuus harrastaa kaikkea mikä kiinnostaa kun aikaa on ja samalla ehdin tukea lapsiani harrastuksissaan ja olla kiinteä osa heidän elämäänsä. Minulle nämä asiat tuovat onnellisuutta ja olen niistä kiitollinen.

Minun on vaikea uskoa että ap kykenee viettämään runsaasti kiireetöntä aikaa perheensä parissa ja yh:na, lasten isä ei edes ole jakamassa päivittäisarkea. Ehtiiköhän hän harrastaa kaikkea mitä haluaisi (lukea kirjoja, viettää aikaa niin lapsensa kuin ystävien kanssa niin paljon kuin haluaa) ja voisiko halutessaan pitää arjen rytmin leppoisan rauhallisena? Minun maailmankuvassani edes 50 000 euroa kuukaudessa ei riittäisi vakituisesti ja pitkäaikaisesti, esim. vuodeksi vaihtamaan tätä nykyistä ryhtmiä rahajohtoiseen elämään.

Tämän vuoksi voin vilpittömästi ilman katetutta onnitella ap:tä hyvistä tuloista, mutta samalla en voi olla tuntematta hieman säälin sekaista ihmetystä, että nuori äiti asettaa ajankäytön arvot noin.

Ja kyllä tuttaviipiiriin kuuluu myös lääkärisperheitä, joissa olen nähnyt niin isän kuin äidin kyseisellä alalla. (Eivät molemmat onneksi samassa perheessä). Sama juttuhan se on heillä kaikilla, eli kiire, kiire ja kiire. nähdä ehtii, mutta aina on joku takapäivystys ja pari keskussairaalapiipahdusta hoidettava siinä sivussa. Tai eräskin joka järjesti työnsä niin että on vain yksityinen ja 4 päivää viikossa, niin painaa sitten niin täyttä työpäivää, että on ihan hermoraunio ja kiljuu lapsille pienimmästäkin kun on kotona, eikä puhettakaan että osaisi ottaa lungisti vaikka olisi vapaalla.

Sama muuten yrityspuolen menestyjäkaverilla. Eniten tienaavat ne hermoheikoimmilta vaikuttavat ja ainakin ulospäin ovat stressaantuneen ja tyytymättömän oloisia, ei ole elämä koskaan hyvin. Semihyvin tienaavat "tavikset" ovat mun kaveripiirin onnellisimman oloisia, siis ainakin näin ulospäin. Tosin heidän elämänsä on eniten sitä stereotypiaa (kaksi lasta, omakotitalo, koira jne. jne.) mutta entäs sitten? Se taviskuvio vaan tuntuu sopivan oikeasti hyvin yllättävän monelle.

Vierailija
67/80 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tuliko jollekin uutena asiana se, että jokainen, jolla on älliä ja muita psyykkisiä voimavaroja, voi opiskella itselleen hyvän tutkinnon ja saada hyvää liksaa isona. No mutta kas vain.

Vierailija
68/80 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyli kielii tunneälyn puutteesta.

Vierailija
69/80 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole uskottavaa, että puolikkailla lyhdyillä ajeleva pitkäaikaistyötön kaveeraisi niin paljon lääkäreiden ja "yrityspuolen menestyjäkavereiden" kanssa, että tietäisi heidän elämänsä kovinkaan tarkasti.

Vierailija
70/80 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee ihan hyvää av-palstalaisille ymmärtää, että muutakin elämää voi olla kuin toimeentulotuella kituuttaminen kotona. Koulutus kannattaa ja vanhempien koulutus usein "periytyy" myös lapsille. En ole mielestäni nolo enkä leveile vaan olen ihan järjettömän ylpeä itsestäni!!! Ystäville ei palkasta numeroina puhuta joten ihanaa kun saa kouluttaa sen edes anonyymisti jossain! Mä lähdetään nyt tyttären kanssa shoppailemaan sadepäivän kunniaksi :)! Kateus ei kannata, JOKAISELLA on Suomessa mahdollisuus kouluttautua juuri haluamaansa ammattiin!

AP

Juuri näin. Tuossa ole mitään leveilemistä. Kovasta ja hyödyllisestä työstä hyvä palkka. Pitäkää hauskaa shoppailemassa. En ymmärrä muutenkaan miten suomalaiset voi olla niin kateellista kansaa.

Ihan mielenkiinnosta kysyn kuinka monta tuntia teit viikossa tai tuona kuukautena?

Vierailija
71/80 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeestiko, jos tienaa sikahyvin ja on kirurgi niin on automaattisesti ylimielinen tunnekylmä paskiainen? Kirurgit lääkiksen tyhmintä pohjasakkaa? Idiootti, jos ei osaa pilkkusääntöjä??? Ymmärrän ap:ta, että haluaa jossain hehkuttaa tuollaisia kuukausituloja! Niin minä ainakin tekisin. Ei sitä nyt ystäville voi summista voi hehkuttaa, niin miksei sais tällä palstalla sitten anonyymisti sitä tehdä?! Kateellisia idiootteja ovat av-mammat, tämä taas todistaa sen. Miks ei voi koskaan iloita toisen menestyksestä?

T. Toinen erittäin hyvin tienaavat ja onnellinen yh

Vierailija
72/80 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

57 Eli ap laukaisi sitten aikamoisen itsestäänselvyyden. Vai tuliko jollekin uutena asiana se, että jokainen, jolla on älliä ja muita psyykkisiä voimavaroja, voi opiskella itselleen hyvän tutkinnon ja saada hyvää liksaa isona. No mutta kas vain.

Vierailija
73/80 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei makseta just paskaakaan.

Kyse on tiimityöstä, mutta ahneet lääkärit rohmuaa kaikki rahat, vaikka tarvitsevat muita ammattiryhmiä työhönsä.

Vierailija
74/80 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuon ap:n tulot joka kk ole samanlaiset :D Yksi isompi tili, niin johan alkoi ärsyttää. Kummallista, kaikissa ammattien arvostuskyselyissä top 10:n muodostaa 9 eri alojen lääkäriä ja lentäjä.

Vierailija
75/80 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei leikkaussaleissa tapahtuisi mitään.

Vierailija
76/80 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin usko että ap voi tienata joka kuukausi noin paljon, jos nyt yhdessä kuussa onkin raatanut hommia niska limassa.

Itsehän olen vain tyhmä sairaanhoitaja ( :DD) jonka palkka on 2500 euroa plus vuorolisät, ja tuntuu että asun töissä kaikki viikonloput ja juhlapyhät. Kyllähän se lääkärin palkka kelpaisi ;) En tosin kadehdi heidän työtään.

ja mitä tulee kirurgien ylimielisyyteen, niin eiköhän se ole enemmän yksilöstä kuin ammatista kiinni (voihan tosin olla, että joihinkin ammatteihin ajautuvat helpommin nämä ylimieliset ihmiset).

Vierailija
77/80 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin hyvä kolulutus ja jos kovasti teen töitä niin voin ansaita 12000e kuussa. Tosi olen valinnut toisin ja tienaan yleensä 2500-5000e kuussa. Sillä pärjätään kivasti eikä mistään tarvitse tinkiä. Mies tienaa tietysti myös yleensä yli 5000e(netto)kuussa. Yrittäjiä olemme ja vapaa-aikaa arvostamme.

Mutta kyllä se näin on, että kolulutus kannattaa. Ja kirjoitusvirheistä on turha ketään yrittää pistää tiettyyn kategoriaan. Niitä nyt vaan tulee vähän enmmänkin opiskelleille. kaikki kun eivät opiskele äidinkieltä. Ja ei, lääkiksessä ei opetella kirjoittamaan.

Vierailija
78/80 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko diileri??? Myytkö mulle???

Vierailija
79/80 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen erikoislääkäri. Leikkasin paljon privaatissa ja takapäivystin yo-sairaalassa. Koulutus kannattaa!!!

Ap

Eipä koulutus sulle mitään älyä ole tuonut. Moukka.

Vierailija
80/80 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilotyttö? Noin 20 000 €/kk tulot ovat normaalit tulot huo*alle. Tähän pystyy kuka tahansa kohtuu hyvännäköinen ja jonkin verran treenattu nainen. Luonnollisesti tulot ovat myös nettotuloja eli vastaavat noin 40 000 €/kk bruttotuloja. Asumistuki- ym. yhteiskunnan tuet tähän päälle. Huh hah hei. Minä onnex saan miesopiskelijana melkein 10 €/tunti bruttotuloja siitä, että väännän töitä mäkkärissä. Reilua? Ei oikein....Olisi ihan kiva huo*ata kesäloman aikana 50 000 euroa taskuun ja elellä sitten loppuvuosi opiskeljana herroiksi. Mutta kun on syntynyt mieheksi :-((

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi