Kesäkuun palkkani 24 573€. Arvaa ammattini?
Kommentit (80)
tuntemani sairaanhoitajat ovat kirurgeista antaneet: ylimielisiä, narsistisia, epäkohteliaita ja tunnekylmiä.
Itse en tunne yhtäkään, mutta näin minulle on kerrottu. En edes usko kateuteen heiltä, koska tämä koskee siis vain kirurgeja, ei muita lääkäreitä.
Terveydenhoitaja saa tuon saman vuodessa
Minäkin olen lääkäri, yksi erikoislääkäritutkinto on valmistunut muutama vuosi sitten ja toinen on viittä vaille valmis. Erikoislääkärin palkkani julkisella sektorilla on aika tarkkaan 5000 euroa kuussa. Lääkärin tavanomaisella palkalla ei siis juuri ostohurjastella, ihan huoletonta keskiluokkaista elämää tosin voi elää.
Porvoossakin lauantaihin herätty. Älkää nyt hyvät ihmiset olko lapsellisia ja usko tällaisia typeryyksiä.
Olen 33-vuotias yhden lapsen yh.
Kellä muulla voisi olla samanlaiset tulot, kun me tv luvan maksaneet olemme maksaneet niin hiton suuria maksuja uusintojen uusinnoista jo monta vuotta.
Lähde: YLE maksaa uudelle toimitusjohtajalleen Lauri Kiviselle 25 000 euroa kuussa.(Iltalehti)
Koulutuskin onnistuu siinä työn ohessa:) Onnea vaan valitsemallasi tiellä! :D
Niin, ja jos välinehuoltajat vielä löisivät hanskat tiskiin, ei leikkaussaleissa tapahtuisi mitään.
paskakuski se maailmaa pyörittää ja hänelle pitäis ne miljuunat maksaa (edes jaettuna kahdella) :D
Suomi on uusi Venäjä, maailman viimeinen aito kommunistivaltio. Sama palkka vaan kaikille.
Niin, ja jos välinehuoltajat vielä löisivät hanskat tiskiin, ei leikkaussaleissa tapahtuisi mitään.
paskakuski se maailmaa pyörittää ja hänelle pitäis ne miljuunat maksaa (edes jaettuna kahdella) :D
luin vain muutaman viestin ja näin että olet lääkäri kuten ajattelinkin.
Tyttäreni haaveilee kirurgin ammatista. Menee syksyllä lukioon ja ainevalinnat on tehty lääkärin ammattia ajatellen.
Toivon että tyttäreni onnistuu opinnoissaan niin että on valmiuksia hakea lukemaan lääketiedettä. Määrätietoinen tyttö on ja monilahjakas joten uskon että onnistuu.
Olen kannustanut lapsiani opiskelemaan nimenomaan sellaiseen ammattiin jonka työmahdollisuudet ovat hyvät ja palkkataso riittävän korkea pärjätäkseen ilman sosiaalitukia.
yh-äiti
Summassa on siis rutkasti julkisen puolen maksamaa palkkaa. Esitän, että perusterveydenhuoltoa varten kehitetään kännykällä käytettävä ohjelma. Mahdollisesti pilvessä olevalle ohjelmalle syötetään ensin omat perustiedot. Kun alkaa kolottaa, syötetään tietoja vaivasta, omia mittaustuloksia jne. Ohjelma antaa lähetteen labraan, jonka tuloksien mukaan edetään kunnes kone tai aika on parantanut vaivasi tai tulee lähete erikoislääkärille.
ja olen myös samaa mieltä, että opiskelu kannattaa ja ihmettelen kovasti, et aloituksesi saa pelkästään näin negatiivisia kommentteja... kukaan ei iloitse toisen puolesta, hä?
Ja tunnustan, olen kateellinen. Itse saan tässä kuussa bruttona vain n. 6000€, sisältäen lomarahat ja bonukset. Kaikki kunnia ap:lle, joka on pystynyt järjestämään normaalin päivätyön + yksityispuolen työt + päivystyksen + perheenäidin hommat, rutistus on varmasti ollut rankka. Itse en kykenisi moiseen, kaikki energia menee päivätyön jälkeen arkirumban pyörittämiseen (olen siis 2 lapsen, 1 miehen ja 2 koiran yh).
"Vain 6000 e." YHYY! Meillä palkkatulot tällä hetkellä on 1300 e kuukaudessa kun teen yksin töitä. Repikää siitä. Hyvin selvitään eikä kituuttaakaan tarvitse. Jotkut ihmiset katsos tyytyvät vähempäänkin, kaiken ei tarvitse olla luksusta. "Vain n. 6000 e:n" palkkatuloilla me eleltäis herroiksi, oisko se elämä sit niin hienompaa?
Ja ei, en ole kateellinen. Ärsyttää pikemminkin nämä, vain sen ja sen verran, vaikka summa on ihan järkyttävä.
Hienoa. :) Itsekin halusin lääkäriksi, mutta IT-työ vei voiton. Maistuisi hyvät tulot kyllä. Iloitsen nyt kun sain juuri viime kuussa 800 EUR palkankorotuksen, ja nyt 3500 bruttona. Aika keskiverto, mutta työ onkin hyvin leppoissa ja maistuvaa, ja työajat saan itse määrätä. Monasti mietin alanvaihtoa, mutta toisaalta, pidän myös nykyisestä työstäni ja alastani. Hienoa jos sinäkin.
Vieläkin aina välillä mietin lääkärinuraa, ei se mahdottomuus olisi. Korkeakoulut on jo pohjalla. Ehkä sitä ei enää kuudeksi+ vuodeksi koulunpenkille - toki töissä siinä samalla voisi (ja pitäisi) olla.
Ei kai nyt kaikki voi olla lääkäreitä!!!
Olen erikoislääkäri. Leikkasin paljon privaatissa ja takapäivystin yo-sairaalassa. Koulutus kannattaa!!!
Ap
tässä vaiheessa on lääkärille maksettu vakiviran kuukausipalkka kesäkuulta. Kesäkuun päivystysliksat tulevat heinäkuun lopussa. Ja tuskin privaatistakaan mitään tilitetään, ennenkuin kuukauden työt ovat edes ohitse...
Ainakin Helsingin ja Turun yliopistossa lääkiksessä on pakollista äidinkielen opetusta. Muuallakin testataan äidinkielen kirjoituskäytänteiden osaaminen kirjoituskokeen yhteydessä.
Lääkiksessä EI ole äidinkielen opetusta, jos se nyt jollekin on vielä epäselvää!
AP
suomen taito tarkistettiin syventävien opintojen ns. kypsyyskokeen yhteydessä. Varsinaista äidinkielen opetusta ei ollut. Englannin ja ruotsin kurssit olivat pakolliset. Ap:n mainostamaa latinaa ei opiskeltu. Kaikki "lääkärilatina" muuten ei ole latinaa, vaan on myös esim. kreikasta peräisin olevia termejä. Olen opiskellut Tampereella viime vuosituhannella.
että valehtelet. En usko kenenkään lääkärin olevan niin lapsellinen, et tulee tänne leveilemään palkallaan. Tosi lapsellista.
Voi todellakin olla, varsinkin, jos kyseessä on yh. Ja kirurgithan eivät tunnetusti ole mitään järjen jättiläsisiä. Kirurgeiksi joutuu se lääkiksen yksinkertaisin pohjasakka.
ja juurikin tuosta, että elää voi muutenkin kuin sossun ja muun minimi rahan kanssa!!
Ja kyllä kannatti kärvistellä ne vuodet koulussa, nyt se palkka ja vaiva maksetaan sulle ihan korkojen kera.
Täällä vaan kateellisten päät nousee, sehän on selvä.
Minua ainakin innosti sinun juttusi, nimittäin kouluun tässä itse menossa (27v) ja mahdollisuuksia on paljon, hirvittää vaan se penkillä istuminen, mutta valoit minuun toivoa paremmasta elämästä ja palkasta. kiitos