Kesäkuun palkkani 24 573€. Arvaa ammattini?
Kommentit (80)
Yksityisellä orjana, tarkempia koordinaatteja en anna. Sen verran täytyy korjata, että 2500 euroa on oikeampi summa. Normaalilla kuukausituntimäärällä. Muuten ihan mukava työpaikka :)
Siis arkkitehdin kolleega.
mutta vain, jos kyseinen ala itseä aidosti kiinnostaa. Rahan perässä ei kannata kouluttautua, tai on melko perse-elämä tiedossa.
Nimimerkillä eräs lakimies, joka valmistumisensa ja parin työvuoden jälkeen totesi haluavansa tehdä jotain mukavampaa...
paina mieltä noilla tuloilla, hahaa!
Hyvä ap, iloitsen puolestasi! Omat tuloni "vain" 7000/ kk, mutta kovalla työllä (sekä nykyään että opiskeluaikoina) olen ne ansainnut ja olen myös erittän ylpeä itsestäni! Lisäksi olen onnellinen siitä, että tulojeni ansiosta voin asua mukavasti, harrastaa juuri minulle mieleisiä asioita (paitsi purjehdusta), ostaa lapselleni hänen _tarvitsemansa_ asiat, jne. Raha ei tietenkään tee onnelliseksi, mutta kyllä se mahdollistaa monta kivaa asiaa ja vähentää todella monia huolia.
Toivon, että oma lapsi saisi kotoa sellaisen mallin, että opiskelu, yrittäminen ja ahkera työnteko kannattavat, sillä niillä me vanhemmat olemme saaneet paljon. Toki jos lapsi tuntee kutsumusta lähihoitajaksi tai puusepäksi tuemme häntä siinäkin, mutta uskoisin että hän jotakuinkin seuraa vanhempiensa mallia ja valitsee toisin - aika näyttää tämän asian!
ja olen myös samaa mieltä, että opiskelu kannattaa ja ihmettelen kovasti, et aloituksesi saa pelkästään näin negatiivisia kommentteja... kukaan ei iloitse toisen puolesta, hä?
voi olla vähän hankala arvioida millaista alaa kannattaa lähteä opiskelemaan. Siis mikä on kannattavaa 30 vuoden päästä työllistymisen ja palkan näkökulmasta. Ammattitaitoinen puuseppä saattaa olla todella kysytty asiantuntija alallaan. Tällä hetkellä yksityissektorin terveyden-/sairaanhoitopuoli (ja ne erikoislääkärit) vaikuttaa tosin hyvältä vaihtoehdolta, jos yli kymppitonnin saa erilaisista normityön ohella tehdyistä päivystyksistä ja toimenpiteistä. Palkkatilastoja löytyy mm. lääkäriliiton sivuilta (esim http://www.laakariliitto.fi/tilastot/laakaritilastot/terveyskeskus.html).
ja olen myös samaa mieltä, että opiskelu kannattaa ja ihmettelen kovasti, et aloituksesi saa pelkästään näin negatiivisia kommentteja... kukaan ei iloitse toisen puolesta, hä?
Ja tunnustan, olen kateellinen. Itse saan tässä kuussa bruttona vain n. 6000€, sisältäen lomarahat ja bonukset. Kaikki kunnia ap:lle, joka on pystynyt järjestämään normaalin päivätyön + yksityispuolen työt + päivystyksen + perheenäidin hommat, rutistus on varmasti ollut rankka. Itse en kykenisi moiseen, kaikki energia menee päivätyön jälkeen arkirumban pyörittämiseen (olen siis 2 lapsen, 1 miehen ja 2 koiran yh).
Eli mahdollisesti ei kukaan. Tosin ainahan on oltava valmis lähtemään jos tarvitaan paikalla.
onnittelen sinua hyvästä palkastasi!!!
Tiedän, että tuohon päästäkseen pitää töitä paiskia kunnolla.
Taloudellisesta runsaudesta ja vakaudesta syntyy turvallisuuden tunne, totta vie, shoppailu on tyydyttävää. Olen kuitenkin itse huomannut, että aivan erilaista tyydytystä (konstruktiivisempaa?) sen jakamisesta. Sen jakamista suosittelen kokeiltavaksi, jos et ole niin aikaisemmin tehnyt. Voi esim osallistua tai jopa haastaa privaatissa kolleegat hyväntekeväisyyteen (esim tee työpäivä tubille)? Joskus tienaamisesta ja rahan kahmimisesta voi tulla myös itseisarvo ja itse ainakin huomaan että ajattelutapa 'less is more' on mkavampi tapa elää kuin rohmuaminen ja ahmiminen.
et niitä kivoja vaan just niitä toisia.....
Oikeasti, jos leikkaat paljon privaatissakin, niin olettaisin, että saisit enemmän?
Ei fiksu ihminen kehu tuloillaan tuolla tavalla, edes provosoiden.
Luulet varmaan, että raha kiinnostaa kaikkia?
Sehän nyt on itsestään selvä. Suurin osa meistä on ihan tavallisia työssä käyviä ihmisiä, joilla vuosibrutto lähentelee tuota 24 000€, ei sosiaalituilla eläviä.
En ole kateellinen tuloistasi, mutta osoitat juuri sen mitä kirurgeista yleisesti ajatellaan, niitä vittumaisempia lääkäreitä, jotka kuvittelevat olevansa jumalia ylempiä. Hyvä että lähdit shoppaamaan kiertää edes raha, toivottavasti ostat kotimaista ja palveluita paljon.
onneksi on toisenlaisiakin, fiksumpia sekä ihmiskuvaltaaan inhimillisempiä ja ymmärtäväisempiä. Luojan kiitos ap on kirurgi eikä esim. psykiatri tai yleislääkäri.
Voisin veikata Anna Puuta, mutta ei ole yh ainakaan vielä. Voisiko olla Irina tai se karjuja mikä se on joka on nyt lopettanut keikkahommat vähäksi aikaa
mutta siksi poikkeksellisen suuri liksa, kun olet saanut kesäkuun palkan yhteydessä lomarahat
Mä lähdetään nyt tyttären kanssa shoppailemaan sadepäivän kunniaksi :)! Kateus ei kannata, JOKAISELLA on Suomessa mahdollisuus kouluttautua juuri haluamaansa ammattiin! AP
kaikkein kolmen kanssa.
T. Kokki. Sitä minä halusin.
kovinkaan paljoa suorassa potilaskontaktissa. Sen verran pihalla hän tuntuu olevan yhteiskunnan toiminnasta sekä ihmisen psyykkisensä kokonaisuutena. Fysiologisen puolen hän epäilemättä tuntee.
On naiivia ja yksinkertaista väittää, että "jokaisella olisi mahdollsuus kouluttautua, mihin haluaa". Jos aloitetaan ihan yksinkertaisimmesta päästä asiakokonaisuutta, niin ihan ekana vastaan voi tulla älylliset resurssit. Kaikilla ei ihan älynsä puolesta ole mahdollisuutta päästä esimerkiksi oikeustieteelliseen. Tämän kyllä luulisi olevan kirurgille itsestäänselvyys.
Sitten on toki paljon muita asioita, joita en nyt jaksa alkaa luetella. Muistuttaisin kuitenkin neiti ylimielisyyttä siitä, että vaikka lääkärikin voi luulla, ettei sellaiset luuserijutut, kuten sairastuminen koske muita kuin hänen hoidettavinaan olevia potilaita, voin kertoa, että vähän aika sitten eräs lääkiksessä opiskeleva kaverini sairastui vähän aikaa sitten aggressiiviseen syöpään ja taistelee nyt hengestään ja eräs toinen DI-opiskelija sai aivoinfarktin ja opiskelut jäi siihen. Mutta tokihan hänellä lähes puhe- ja kirjoituskyvyttömänä on kuitenkin MAHDOLLSUUS hankkia hieno tutkinto ja 100 000 vuositulot.
Tämä on minusta toisten halveeraamista. Sinunkin on hyvä tietää että me palstalaiset ei läheskään kaikki olla lusmuilijoita. Minä olen nyt ansaitusti äityslomalla.
Vanhempieni ammatit ei ole minulle periytyneet, he ovat ikänsä painaneet pätkätöitä duunareina. Isäni sai vsta 55-vuotiaana vakityön alaltaan. Äidilläni on kaksi ammattia.
Itse olen käynyt lukion, ammattikouluna ja ammattkorkeakoulun. Ja työttömänä olen kuluneen 11-vuoden aikana ollut kaikenkaikkiaan 5kk.