Huhhahhei, ex ei ole kertonut nykyiselleen vasektomiastaan.
Ollaan hankalasta alusta huolimatta tultu exän nykyisen vaimon kanssa aika hyvin juttuun, ja monesti lasten asiat hoidetaan keskenään, isältä kyselemättä.
Hän kävi äsken palauttamassa lapset isän luona vietetyltä viikonlopulta ja ihasteli eteisessä minun ja uuden mieheni pari kuista vauvaa. Huokaili, että toivottavasti heilläkin tärppäisi pian, yrityksen puutteesta ei voi ainakaan syyttää, heh heh. Ainut vain, että exälle on tehty vasektomia vuosia sitten, eikä siemennestettä pakastettu.
Menin tilanteesta ihan häkellyksiin, enkä tainnut sanoa oikein mitään. Mutta siihen käsitykseen vahvasti jäin, ettei ex ole itseään viisitoista vuotta nuoremmalle vaimolleen vasektomiasta kertoa.
Mitä tekisitte asemassani? Ei asia minulle kuulu, mutta onpa aika törkeää, jos antaa vaimon toivoa turhia.
Kommentit (71)
Ei ole reilua, jos mies ei ole kertonut. Eikä ap:kaan tule tätä asiaa salata.
NAISILLA, kun tämä lisääntymisikä on rajallinen, toisin kuin miehillä. Lapsettomuuden kanssa taistelevat tietävät miten syvältä se viiltää, kun ei lasta tulee. Ja jos kaikki perustuu vielä valheelle, niin se jättää lähtemättömat arvet ja katkeroittaa ikuisiksi ajoiksi, jos sen takia jää elämässä lapsettomaksi.
Kerro. Jätä päätöksen teko nykyiselle vaimolle. Hän tekee tiedolla mitä tahtoo.
Tuntuu vain ettei asia nyt minulle kuulu. Exän kanssa ollaan tekemisissä todella vähän ja hyvä niin, ei hänen elämänsä kiinnosta minua kuin siltä kannalta miten se lapsiini vaikuttaa. Ja tosiaan, uudenkin vaimon kanssa tulen juttuun, vaikka alkuun pidin sellaista mahdottomana. En siis halua mitään pahaa kummallekaan, en haluaisi sotkeutua koko asiaan, mutta tämä tuntuu väärältä uutta vaimoa kohtaan.
Siis sain sen käsityksen, että AP:n suhden exän kanssa kaatuin tähän nykyiseen ja pettämiseen, ja nyt exä sitten "yrittää" lasta tämän nykyisen kanssa, eikä ole vasektomiastaan kertonut. Parempi olisi, jos myös nykyinen pääsisi eroon tuosta miehestä.
Aika pian käydään tutkimuksissa ja tilanne selviää.
Ja kun selviää myös valehtelu, niin se siitä.
Siis sain sen käsityksen, että AP:n suhden exän kanssa kaatuin tähän nykyiseen ja pettämiseen, ja nyt exä sitten "yrittää" lasta tämän nykyisen kanssa, eikä ole vasektomiastaan kertonut. Parempi olisi, jos myös nykyinen pääsisi eroon tuosta miehestä.
Minusta olisi hyvä, että nykyinen vaimo pysyisi lasten elämässä. Ex tuskin yksinään huolehtisi heistä niin hyvin isäviikonloppuina. Ja vaimo tulee loistavasti juttuun lasteni kanssa. Eli senkin takia haluan miettiä tarkkaan asiaa. En halua sinne mitään kamalaa aviokriisiä, joka ravistelisi lapsiakin. Ovat kuitenkin siellä ainakin kaksi pitkää viikonloppua kuussa.
Olisi pitänyt silloin heti kun exän nyxä kertoi yrityksestä ihmetellä miten purku onnistui. Olis ollut helppo sanoa exällekin, jos olisi asiasta suuttunut, että lipsahti. Nyt jos sanot jotain sanot sen harkitusti.
Mä miettisin omaa ja omien lasten parasta. Jos suhteet exään a exän nyxään on kunnossa, älä suotta niitä pilaa. Ja jos joskin nyxälle selviää, että vaskeostomia jarruttaa raskautumista sun on helppo heittää, että oletit sen olevan purettu etkä sillä sanonut mitään, kun eihän se sulle kuulu.
Olisi pitänyt silloin heti kun exän nyxä kertoi yrityksestä ihmetellä miten purku onnistui. Olis ollut helppo sanoa exällekin, jos olisi asiasta suuttunut, että lipsahti. Nyt jos sanot jotain sanot sen harkitusti.
Mä miettisin omaa ja omien lasten parasta. Jos suhteet exään a exän nyxään on kunnossa, älä suotta niitä pilaa. Ja jos joskin nyxälle selviää, että vaskeostomia jarruttaa raskautumista sun on helppo heittää, että oletit sen olevan purettu etkä sillä sanonut mitään, kun eihän se sulle kuulu.
Harmittaa itseänikin, kun en saanut suutani auki, kun olisi ollut tilaisuus. Olin vaan niin hämmentynyt ja kelasin päässäni, että mitä minulta oikein on mennyt ohi :-D
Niin lämpimissä väleissä emme exän vaimon kanssa ole, että tuntuisi luontevalta ruveta vauvahankkeestaan enemmän kyselemään enää tuon tilaisuuden mentyä ohi.
suuruusluokan asiasta ei parisuhteessa saa valehdella.
suuruusluokan asiasta ei parisuhteessa saa valehdella.
olen samaa mieltä kanssasi.
ap
viestiä, että sinua jäi hänen kommenttinsa vaivaamaan. Pahoittelet, että näytit hämmentyneeltä, mutta et tiennyt, että eksä haluaa vielä lisää lapsia, kun teki aikoinaan sen vasektomiankin.. Sitten onnitteluja vaan ja tsemppiä perään.
Vasektomian purkaminen on NIIN yleistä. Ja se on pelkkää itsensä huijaamista, että uskoo siittiöiden tuotannon vähenevän. Ei naisellakaan munasolutuotanto häviä, vaikka putket olisi poikkaistu. Kasva ap aikuiseksi, ja anna exälle mahdollisuus lapsiin. Siittiötuotanto hiipuu...mistä te keksitte näitä?
koska esim. miehen sukulaisista moni tietää. Täytyy olla aika kuumat paikat miehellä sukuloida, ettei joku vain möläytä mitään. Toisaalta en voi olla olematta hiukan vahingoniloinenkin, sillä tämä nykyinen vaimo näytteli aikanaan isoa roolia avioliittomme rikkoutumisessa. Eli ehkä annan hänen vain toivoa...ja pettyä, kerta toisensa jälkeen. ap
Mielenkiintoiset sukulointi keskustelut siellä päin on. Meillä on läheiset suhteet isovanhempiin, serkkuihin ym. Mutta ei meillä kenenkään vasektomioista tahi muista sen alueen asioista kyllä puhuta ja niitä puida :)
Heheheh.
soitat vaikkapa hänelle, ja kerrot, mitä kuulit hänen vaimoltaan- ja sano, että miehen on itse kerrottava totuus nykyiselle, tai sinä teet sen.
Vaikkakaan et uhkausta toteuttaisi...
Ja eihän asia totta tosiaan sulle kuulu, mutta ymmärrän hyvin, jos vaivaa, koska toi on todella väärin, jos mies kusettaa tommosessa...Ja on nainen kuka tahansa, niin musta hänellä on oikeus tietää, jos moisesta mies valehtelee. Tosi hauskaa jäädä lapsettomaksi, ja luulla, että itsellä joku vika, ku ei tärppää- ja mies sitten tuskin haluaa mihkä lapsettomuushoitoihin, koska on niin rankkoja...eikä sit koskaan tarvi kertoo totuutta...
Aika paljon on kuitenkin pelissä. Koita jollain tavalla saada naiselle viesti!
Vasektomian purkaminen on NIIN yleistä. Ja se on pelkkää itsensä huijaamista, että uskoo siittiöiden tuotannon vähenevän. Ei naisellakaan munasolutuotanto häviä, vaikka putket olisi poikkaistu. Kasva ap aikuiseksi, ja anna exälle mahdollisuus lapsiin. Siittiötuotanto hiipuu...mistä te keksitte näitä?
Minkä ikäisistä ihmisistä nyt puhutaan, jos lapsia on tehty jo yli 10v sitten ja nyt ollaan toisella kierroksella ja uusi vaimo on 15-nuorempi..? 3-kymppisistä? 4-kymppisistä?
voisiko olla vain niin, että exän uusi haaveilee vauvasta ja on sanonutkin miehelle asiasta, mutta mies ei jaksanut ottaa asiaa kuuleviin korviinsakaan, koska siitähän tietäisi keskusteluja, itkua ja parkua. Joten mies tuumi hiljaa itsekseen, että parempi vain olla hissunkissun ja toivoa, että vaimo lopettaa vauvahöpinät.
mies mihinkään tutkimuksiin lähde, kun hänellähän on todistetusti jo jälkeläisiä.. Siinä nainen sit maksaa ja tutkituttaa itsensä ja toivoo ja pettyy vaan kuukausi toisensa perään. Varmaan se katkeraksi tekee katsoa sitten, kuinka sinäkin uutta vauvaasi hoivaat.
Googleta vähän ennen kuin alat uhota. Vasektomiasta kulunut aika vaikuttaa lopputulokseen. Minulla ei ole myöskään mitään sitä vastaan, että ex tekisi lapsia lisää. Toki suon hänelle saman onnen kuin itse olen eron jälkeen saanut.
koska esim. miehen sukulaisista moni tietää. Täytyy olla aika kuumat paikat miehellä sukuloida, ettei joku vain möläytä mitään. Toisaalta en voi olla olematta hiukan vahingoniloinenkin, sillä tämä nykyinen vaimo näytteli aikanaan isoa roolia avioliittomme rikkoutumisessa. Eli ehkä annan hänen vain toivoa...ja pettyä, kerta toisensa jälkeen. ap
Mielenkiintoiset sukulointi keskustelut siellä päin on. Meillä on läheiset suhteet isovanhempiin, serkkuihin ym. Mutta ei meillä kenenkään vasektomioista tahi muista sen alueen asioista kyllä puhuta ja niitä puida :)
Heheheh.
että kyseinen toimenpide sattui kesäloma ajalle, eikä ex pystynyt uimaan tai saunomaan mökillä. Eipä tuo nyt niin iso salaisuus puitavaksi ole. Mutta varmasti ainakin entinen anoppi tippuu penkiltä, jos exän uusi vaimo alkaa puhua vauvahaaveista.
[/quote]
-Lapsia saa liian helposti..
[/quote]