Olen 37v ja pääsin just vuodeksi eläkkeelle, haluatko kysyä jotain.
Kommentit (80)
"ei suostu rastiruutuun-tehtäviin, ainoa kiinnostuksen kohde on valokuvauksen opiskelu". Tuon lauseen tiedän että on b-launnossa, muuta en ole nähnyt.
Vaivaa on sekä ylä- että alapäässä, alapäässä enemmän eläkkeeseen oikeuttavaa.
kuulemma olla kuntoutustuella ennen pysyvää eläkettä.
päätyttyä kävit lekurin kanssa juttelemassa, ennen kuin b-lausunto irtosi?
kelalta varmaan tippuu jotain lisää jos niitä rastiruutuun-tehtäviä menen täyttämään.
Olen 23v ja ollut eläkkeellä viime helmikuusta lähtien, eläke myönetty vuoden 2017 loppuun.
määräaikainen se tuollainen on? Hä?
Mä luulin että 2 vuotta kerrallaan on maksimi, tai sit pysyvä?
muualla en. Ja sairaspäiväraha loppuu vasta 29.7 ja eläke on myönnetty 30.6.2012 asti. Nyt alkoi kattoon syljeskely ihan tosissaan....
en tarvitse enää lapsiakaan kirjoille luokseni ja voin silti asua saunallisessa kaksiossa.
sit tosiaan onnistuit siellä heittäytymään hulluksi.
Meinaan kun viimeks sulla ei ollut ihan helppo ymmärtääkseni saada niitä loppuja sairaspäivärahakauden päiviä täyteen?
Ja nyt sait sit heittämällä vuoden? Monellako käynnillä?
Minäkin umpihullu jouduin sentäs olemaan kuukausia tutkittavana, ennen kuin 2 vuotta tuli. Tosin seuraavat pätkät sitten tulivat helpommalla.
mutta jalkalääkärille ei saanut aikoja, piti heittäytyä hulluksi että pääsi psykatrin asiakkaaksi ja pistää osastolla pari kertaa ranttaliksi ja uhata tappaa kaikki.
Mutta psykiatrin tapasin helmikuussa ja toukokuussa yhden kerran. Ekalla tapaamisella kirjoitti puoli vuotta saikkua ja tokalla b-lausunnon kuntoutustukea varten.
Eikä mulla tietenkään ole tavoitteena kuntoutua, päinvastoin.
Miksi sinua ei laiteta toimeentuloluukun asiakkaaksi kuten muutkin toimettomat?
Saatko muuttaa vaikka Thaimaahan ja tuki tulee silti tilille?
Jos sinne joutuminen uhkais, hankkiutuisin paksuksi vaikka ukkomustalaisen kanssa ja taas olis hyvät oltavat ja rahat tupsahtais tilille. Ensikotiinkin varmaan päästäis puoleksi vuodeksi asumaan eikä itse maksettais siitä mitään.
Inhoan hellettä ja ötököitä, en siis ainakaan thaimaaseen ole muuttamassa.
on ihna keskustassa tai sit jätän lääkkeet pois, niin pääsen johonkin kivaan hullujen tukiasuntoon tai hoivakotiin, missä ei tarvitse itse tehdä muuta kuin paskantaa ja syödä.
lääkkeet syömättä ja nussin sinne sun tänne ja lopulta asun joko ensikodissa tai hullujen asuntolassa jossa palvelu pelaa.
Itse sairastan masennusta ja en haluaisi eläkkeelle enkä sairaslomalle eikä tulisi mieleenkään tuollaiset jutut mitä sinä mietit.
tykkäätkö helteestä? Onko jalkasi yhtään parantunut?
Itse en ikinä haluaisi tuollaista elämää! Miten voi olla asenne noin hukassa? Vain työtä tekemällä ja sitkeällä yrittämisellä elämässä pärjää ja jokainen kantakoon kortensa kekoon tämän yhteiskunnan hyväksi tai edes itsensä hyväksi.
mutta silloin jätin sairasloman kesken, en käynyt mtt:ssä, ilmoittauduin työkkäriin, opiskelin uuden ammatin, olin töissä ja tein kaksi lasta.
Ja kaikki se ihan turhaan, koska nyt piti aloittaa lekurikierros ja osastolla hulinaksi pistäminen uusiksi.
kattonut elokuvan Prinsessa, sisustanut, tehnyt ruokaa ja käynyt pentujen ja kusipään kanssa Nallikarissa.
Jalka taas huonompana kun hiekalla kävely ei oikein sovi sille ja keskiviikkona shoppailin koko päivän.
mikä tunne sinulla on normaalisti arkisin päällimmäisenä?
Toivottavasti eläkkeen syy ei aiheuta pahoja ongelmia.