TAMPERE: mihin päin kaupunkia kannattaisi muuttaa? Rauhaa ja lenkkipolkuja rakastava.
Otsikossahan se tuli. Rauhallinen ja jollain lailla luonnon läheinen paikka olisi kiva, lähellä jotain järveä ja peruspalveluja. Mitään baarielämää en kaipaa. Muutan Helsingin Lauttasaaresta josta olen tykännyt, eli vähän ehkä jotain sen tapaista, mutta siis muunkin tyyppinen kaupunginosa Tampereelta kelpaa. En tunne kaupunkia muuten kuin keskustan osalta, joka kyllä on ihana! Mutta haluaisin asua hieman sivummalla keskustasta... ehkä. Mitä ehdotatte? N38
Kommentit (243)
Pispalan tiedänkin, mutta Vehmaisesta en olekaan kuullut. Pitää googlata, kiitos! Muita ehdotuksia? :)
AP
Lentävänniemi. Olen myös asunut Larussa, Lentävänniemi on jonkin verran samankaltainen.
Pyynikkiä olen jo hieman miettinytkin! :)
AP
Onko Tampere ihan ehdoton vai kelpaako joku muu lähikaupungeista, josta on esim. junayhteys Tampereelle? Suosittelen lämpimästi Sastamalaa. Peruspalvelut löytyy. Maisemat täällä on aivan valttikortti, paljon vesistöä ympärillä. Junalla matkustaa 45 minuutissa Tampereen keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Lentävänniemi. Olen myös asunut Larussa, Lentävänniemi on jonkin verran samankaltainen.
OIH!!! Tuosta Lentävänniemestä tuli heti jo nimenä ihana fiilis! Tsekkasin karttaa ja vähän kuvia, vaikuttaa juuri hyvältä - todellakin hieman Lauttasaaren oloiselta. Palvelut Lielahdessa? Polkaisisiko sinne fillarilla?
AP
Noissa yllämainituissa ei ole juurikaan rauhaa eikä lenkkipolkuja. Hervannassa on molempia.
Lentävänniemi, reuharinniemi.
Järvelle meiltä 200 metriä.
Luontoa on ja vehreää sekä rauhallista.
Eläimistä löytyy fasaanit, sorsat, metsämyyrät ja rusakot sekä oravia on.
Venesatama on.
Anteeksi että tulen kuokkimaan ap:n ketjua. Mutta minua kiinnostaisi Hatanpää asuinalueena. Onko jollain kokemuksia sieltä?
Sastamalassa olen käynytkin ja todella kaunis paikka sekin. :) Mutta hain ja sain töitä Tampereelta ja haluan muuttaa nimenomaan sinne. Tuo Lentävänniemi jäi nyt kyllä vahvasti kutkuttamaan.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OIH!!! Tuosta Lentävänniemestä tuli heti jo nimenä ihana fiilis! Tsekkasin karttaa ja vähän kuvia, vaikuttaa juuri hyvältä - todellakin hieman Lauttasaaren oloiselta. Palvelut Lielahdessa? Polkaisisiko sinne fillarilla?
AP
Ihan hyvin voi pyöräillä Lentävänniemestä Lielahteen ja takaisin. Pari-kolme kilsaa per suunta.
Nääsijänniitty on rauhallista aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Noissa yllämainituissa ei ole juurikaan rauhaa eikä lenkkipolkuja. Hervannassa on molempia.
Hervanta on ongelma-aluetta. Asunut siellä 7 vuotta ja Lentävänniemi päivittää mennen tullen Hervannan.
Ap! Hervanta verrattavissa Jakomäki/Kontulaan.
Vierailija kirjoitti:
Sastamalassa olen käynytkin ja todella kaunis paikka sekin. :) Mutta hain ja sain töitä Tampereelta ja haluan muuttaa nimenomaan sinne. Tuo Lentävänniemi jäi nyt kyllä vahvasti kutkuttamaan.
AP
Mistäpäin sait töitä? Helpompi ehdotella. Tuskin haluat kuluttaa tunteja bussissa päivittäin jos on mahdollisuus lyhempäänkin työmatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Lentävänniemi, reuharinniemi.
Järvelle meiltä 200 metriä.
Luontoa on ja vehreää sekä rauhallista.
Eläimistä löytyy fasaanit, sorsat, metsämyyrät ja rusakot sekä oravia on.
Venesatama on.
Mulla on jo niin hyvällä tavalla kylmät väreet tästä, että intuitioni sanoo että muutan Lentävänniemeen!
AP
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi että tulen kuokkimaan ap:n ketjua. Mutta minua kiinnostaisi Hatanpää asuinalueena. Onko jollain kokemuksia sieltä?
Pelkkiä vuokrakerrostaloja ja autonmelua. Yksi siwa. Arboretumin 200 metrinen rantakaista on äkkiä kävelty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mistäpäin sait töitä? Helpompi ehdotella. Tuskin haluat kuluttaa tunteja bussissa päivittäin jos on mahdollisuus lyhempäänkin työmatkaan.
Keskustasta, eli siksi lähtökohtaisesti mistä puolelta vaan on varmaan ihan ok...?
AP
Kaverini asuu Pispalassa ja se on kyllä tosi ihana alue.