Jos annat lapsillesi ja heidän kavereilleen mehua,
ajatteletko koskaan, että pitäisi kysyä lupaa heidän vanhemmiltaan? Jotkuthan ovat tosi tiukkana siitä, että heidän lapsensa juovat vain vettä janoon. Minä olen ajatellut, että talossa talon tavoilla. Jos meillä on janoisia lapsia ja antaisin ommillekin mehua, annan myös vieraille.
Kommentit (36)
en kanna vastuuta toisten lasten hampaista! Jos mun lapsilla olis moisia rajoituksia osaisivat sen itse kertoakin.
Ja meillä janojuoma lapsilla on aina vesi. :-)
Minä annan välillä mehua, esim yhden pillimehun päivässä hellepäivinä, koska lapseni ovat niin huonosti juovia muuten. Hammaslääkäri sanoi pääasian olevan, että mehu ei ole se ainoa janojuoma, mutta esim aterialla ihan ok. Tulee se yksi happohyökkäys.
Ap
joskus oikein helteellä, kun ei tunnu vettä menevän niin silloin tosi laimeaa sekamehua annan ja sen päälle zylitol pastillit!!!
inhottaa kun omaani juotetaan ja jopa syötetään kaikkee herkkuu kylässä.....
Mut tähän ei oikein voi vaikuttaa, varsinkin jos kyseessä on koululaiset keskenään esim kesällä tai koulun jälkeen. Omaa kotia voi kontrolloida, mutta muiden et.
Juomaa en pidä niin pahana.
Ap
niin ne saa kyllä mehua ja keksiä, jos minä olen kotona tarjoiluja laittamassa.
Eri asia on pihaleikit. Silloin en juota mehua koko kulmakunnan muksuille.
Ja olin kyllä aika hämmästynyt kun kertoi että on juonut mehua päiväkodissa!
Tarjoilen myöskin vieraille vettä tai maitoa koska ei meillä koskaan ole mehua :D
Koska silloin kun annan muuta kuin vettä, annan tosi laimeaa mehua (tyyliin desi tuoremehua ja 9 dl vettä) ja kysyn allergiat ensin.
Tiedän että myös pojallemme on annettu mehua/kaakaota yms. kavereittensa luona, joten sama varmasti käy myös meillä. Allergiat on kyselty jo ekalla kyläilykerralla.
Mehua siis juodaan kunnollisen välipalan yhteydessä kun syödään muutenkin. Jos kaveri on monta tuntia kylässä, niin pakkohan sitä on jotain tarjota. Itsellekin tulee nälkä. Janoon tarjoan vettä pihallekin. Usein nuo käyvät juomassa suoraan vessan hanasta.
Ei koskaan vesi (paitsi tänään rannalla pullovesi).
Mutta mehu onkin omatehtyä eikä mitään kaupan sokerilientä.
laihaa mehuakin. Naapurin lapsi pyytää aina mehua, mutta annan vettä jos omillekin annan.
Näin kaikissa lähialueiden perheissä tehdään. Ja katsoisin kyllä vähän pitkään, jos jonkun äiti alkaisi nipottaa jostain mehulasillisesta.
Voi pyhä pamaus, oikeesti?
Miksi tarttee tarjota lapsille mitään jos se on noin hankalaa?
koska lapset tulevat siitä iloisiksi ja pyytävät itse sitä mehua ;)). Lisäksi omalle lapsellenikin annetaan kavereiden luona mehua.
jossain lehdessä. Sanoi, että helteillä on hyvä antaa veden lisäksi mehuakin, jotta elimistön nestetasapaino pysyy paremmin yllä. Ei näitä hellepäiviä nyt niin montaa Suomen kesään osu, että hampaat saisi mehulla pilattua.
Koska silloin kun annan muuta kuin vettä, annan tosi laimeaa mehua (tyyliin desi tuoremehua ja 9 dl vettä) ja kysyn allergiat ensin.
Miksi vaivaudut ollenkaan? Toi kuulostaa tosi urpolta.
Eräs äiti tuppasi aina lapsensa meille. Lapsi söi ja juomana sai mehua, kun muuten joi liian vähän.
Pelasi myös wiillä.
Lapsen äiti totesi, ettei heillä juoda mehua, eikä pelata.
No mehua en enään tarjoa, kun se mullekin sopii. Maksaahan ne valmiit mehutkin, joten voin antaa vettä.
Myöskään ruokaa en enään anna. Jokainen voi syödä kotonansa.
Mikäli ei saa pelata, niin voi mennä kotiinsa, jos meidän lapset haluaa pelata.
Sinänsä ihan hauska juttu, kun tämä äiti on mielestäni huono äiti. Ei halua olla lastensa kanssa, vaikka itse oli kotona ja väkipakolla hoidatti lapsensa aina muualla.
No ruokkikoon ja juottakoon kakaransa itse.
Meiltä ei saa kukaan enään mitään.
Meillä saa mehua ja herkkuja jos sattuu sellaiseen aikaan olemaan meillä. Jos vanhempia häiritsee niin pitäkööt lapset poissa meiltä :) Tosin janoon meillä juodaan yleensä vettä vaan.
niin aika julmuri saisi olla jos ei sille antaisi mitään
Ja kun me itse syödään herkkuja, niin annetaan niitä kavereillekin. Kuten ruokaakin, vaikka täytyy tunnustaa, että ihmettelen näitä perheitä, joissa lapsia ei kutsuta kotiin syömään!! Omieni annan kyläillä korkeintaan 2-3 h kerrallaan ja aina syömään ja välipalalle kotiin, sit voi mennä takaisin kaverille, jos leikit on kesken.
Ja meillä janojuoma lapsilla on aina vesi. :-)