Jos annat lapsillesi ja heidän kavereilleen mehua,
ajatteletko koskaan, että pitäisi kysyä lupaa heidän vanhemmiltaan? Jotkuthan ovat tosi tiukkana siitä, että heidän lapsensa juovat vain vettä janoon. Minä olen ajatellut, että talossa talon tavoilla. Jos meillä on janoisia lapsia ja antaisin ommillekin mehua, annan myös vieraille.
Kommentit (36)
terveellisesti ne perheet oikeasti elää, jotka pitävät mehua niin vaarallisena, että sitä tulisi kaikin keinoin välttää myös hellepäivänä kylässä... Onneksi mun kavereilla ei pipo kiristä noin paljon. Meillä tarjotaan kavereillekin mehua ja herkkuja ja väitän silti, että elämme ja syömme terveellisemmin, kuin useimmat perheet. Erona, että osaamme myös nauttia elämästä. Ja tässä maailmassa on aika paljon vaarallisempia asioita, kuin lasi tai kaksi mehua...
Meillä saa herkkuja ja mehua sun muuta, jos sattuu olemaan. Saa myös pelata. Toivottavasti nipoäidit pitävät lapsensa poissa, katselen nipoja vähän kieroon.
Terv. hyvä ja normaali äiti
tiukkapipo, mutta kyllä tuo yksi viesti missä kerrottiin pillimehua juotavan kerran päivässä vähän "hätkähdytti". En voisi kuvitellakaan antavani mehua päivittäin. En kyttää mitä kavereilla annetaan, mutta omassa kotonani pillimehua/mehua saa kerran viikkoon arkena. Lomina ja juhlissa tietenkin eri juttu.
ZYLITOLIA. Minä annan xylitol- tai suomalaisemmin ksylitol-pastilleja.
Meillä saa herkkuja ja mehua sun muuta, jos sattuu olemaan. Saa myös pelata. Toivottavasti nipoäidit pitävät lapsensa poissa, katselen nipoja vähän kieroon.
Terv. hyvä ja normaali äiti
Samaa mieltä.
T: Toinen NORMAALI äiti
On se minusta aika tiukkapipoista, jos vain pääsiäisenä ja jouluna lapsi saa mehua. Itse annan lapsen juoda kun tarjotaan enempää asiaa miettimättä..onko asenteeni väärä vai kenties tervehenkinen
On se minusta aika tiukkapipoista, jos vain pääsiäisenä ja jouluna lapsi saa mehua. Itse annan lapsen juoda kun tarjotaan enempää asiaa miettimättä..onko asenteeni väärä vai kenties tervehenkinen
En tainnut kirjoittaa, että pääsiäisenä ja jouluna vaan että KERTA VIIKKOON + juhlat ja lomat päälle. Minusta se riittää ihan hyvin. Ei meillä aikuisetkaan juo mehua, eikä lapset kinua mehun päälle. Jos on jano niin vettä pyytävät.
joo ruoka-aika on eriaikaan monilla kuin meillä..
elivaikeaa on..
lapseni syö kunnon ruoan enne kun päästän edes kaverille kylään...
ja aina 1-2h kerralla maks.
sanon jo lähtiessä, et välillä on tultava meille leikkiin..
useimmat kaverit onkin aina meillä :))
en pidä siitä et jotkut äidit suorastaan lahjoo lapselleen kavereita, nimenomaan antamalle lapsiell mehua ja jopa limsaa joka kerta, ja jopa kaksikin jäätelöä ehtii tarjoamaan tuon tunnin vierailun aikana :(((((((((((((
ai ai.....
piparia, limua, jädeä, joipa karkkia :(
En tainnut kirjoittaa, että pääsiäisenä ja jouluna vaan että KERTA VIIKKOON + juhlat ja lomat päälle. Minusta se riittää ihan hyvin. Ei meillä aikuisetkaan juo mehua, eikä lapset kinua mehun päälle. Jos on jano niin vettä pyytävät.
Asia ei ole musta mitenkään supertärkeä, mutta en myöskään ole pitänyt vaikeana kysäistä että onko ok tarjota lapselle sitä ja tätä.
Ostin just 10 kpl pakkauksen pillimehuja. Taapero 1,5v ei ole ennen saanut, mutta eilen sai ekan kerran ja ajattelin aina kuumalla ottaa mukaan puistoon pillimehun. Vitsi en tajunnutkaan mikä paska luuseri äiti olen.
Luulin tekeväni oikein kun lapsi hikoilee ja ihan punainen, mutta kiitti, tarjoankin vaan vettä, josta ei tykkää. Saakoon nestehukan, mutta on ainakin perkule ehjät hampaat
herukkamehua ja vaikka pipareita. Leikkivät meidän pihassa ja haluavat huilata pöydän ääressä, ulkona.
ei se varmaan nestehukkaa saa. Juottakaa mehujanne (ja maitoa!) ihan niin paljon kuin haluatte, mutta älkää nyt tosiaankaan luulko, että nestehukka iskee, jos vain vettä on tarjolla. Tai jos iskee, niin eiköhän tuo ole itse aiheutettua.
Mulle on ihan sama, mitä lapseni kavereillaan juovat, syövät, tekevät, joten sama roti meillä kun kavereita tulee kylään: talossa talon tavalla.
ei se varmaan nestehukkaa saa. Juottakaa mehujanne (ja maitoa!) ihan niin paljon kuin haluatte, mutta älkää nyt tosiaankaan luulko, että nestehukka iskee, jos vain vettä on tarjolla. Tai jos iskee, niin eiköhän tuo ole itse aiheutettua.
Mulle on ihan sama, mitä lapseni kavereillaan juovat, syövät, tekevät, joten sama roti meillä kun kavereita tulee kylään: talossa talon tavalla.
HALOO itse aiheutettuko, sanonko lapselle, että voi voi itseppä aiheutit neestehukkasi... siis vaikka 1-2 vuotiaalle
Kuumissa maissa jo vauvoille saatetaan juottaa mehuja, jotta vältetään kuivuminen. Ja se kuivuminen ON paljon vakavampi juttu kuin hammasongelmat. Jos juo mehua päivittäin esim aterian tai välipalan yhteydessä, se ei todellakaan kaada maailmaa. Tärkeintä on nesteytyminen!
ZYLITOLIA. Minä annan xylitol- tai suomalaisemmin ksylitol-pastilleja.