Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lomalla: töistä tuli meili, että

Vierailija
08.06.2011 |

"tarkistaisitko sen ja sen x:n osoitteen, pitäisi saada kiitoskirje x lähtemään".

Siis mitäh...???

Ensinnäkin: olen lomalla.

Toiseksi: en lue työsähköpostia lomalla (tai vaikka luen/avaan, en siihen vastaa, työnantajahan ei sitä tiedä avaanko sitä vai en)

Kolmanneksi: mulla ei todellakaan ole mitään yhteistyökumppaneiden osoitetietoja kotona, ne on duunissa.

Mitä te tekisitte, vastaisitteko tuohon meiliin mitään, vai antaisitteko olla?

Mun mielestä aika härskiä, kun ei ole ollut mitään puhetta mistään kiitoskirjeistä eri firmoille, eikä mun pitänyt muutenkaan mitään asioita hoitaa lomalla / ei ollut mistään tuollaisesta puhetta.

Ärsyttää.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin sähköpostijärjestelmiin sen saa ap

eli oikeastaan unohdit sen laittaa ja nyt kusi sukassa siellä pelkäät, että pomo huomaa laiminlyöntisi.

Olen kysynyt työpaikan atk-vastaavalta, joka sanoi,ettei saa.

t. Ohis

Vierailija
42/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun avaat viestin..

Ensinnäkin: olen lomalla.

Toiseksi: en lue työsähköpostia lomalla (tai vaikka luen/avaan, en siihen vastaa, työnantajahan ei sitä tiedä avaanko sitä vai en)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska

A) Olisin lomalla, ja tosiaan, vaara on olemassa, että pikkuhiljaa aletaan kyselemään muutakin ja loma on sitten siinä.

B) Asia ei kuulosta kuolemanvakavalta. Kai nyt yhden osoitteen onnistuvat onkimaan jostain muualtakin selville, jos kiitoskirje on aivan päivän polttavin tapaus!?

Eli anna olla. Ovat jo ehkä saaneetkin osoitteen selville tässä välillä.

Kieltämättä ei ole iso vaiva vastata, mutta olet lomalla, jonka tarkoitus on työasioiden hylkääminen ajatuksista jotta loan jälkeen taas jaksaa painaa.

Vierailija
44/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta meillä oli monta vuotta Outlook, jossa ei saanut poissaoloviestiä päälle. Tai siis olisi saanut, meidän järjestelmään mukautettuna olisi pitänyt maksaa lisää, joten sitä ei hommattu ennen kuin vuosi tolkulla ruinattiin asiaa pomolta. Uskokaa nyt: Ap. Ei. Saanut. Viestiä. Päälle!

t: järjestöhommissa työskentelevä

saat asetettua automaattisesti vastausviestin poissaolosta, oliko se polku: työkalut, ulkonatilan hallinta, ja siinä vaihtoehto: Olen poissa (täppää tämä vaihtoehto) ja sitten täydennät itse haluamasi poissaoloviestin. Itse laitan aina: Olen lomalla 8.6-5.7.2011. Poissaoloni aikana sähköpostiani ei lueta. Työasioissa voit ottaa yhteyttä XXXX, puh. XXX Ystävällisin terveisin, XX

Vierailija
45/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse KOSKAAN lue s-postiani lomalla ollessani. Joten lukukuittausta ei voi tulla. Siksipä juuri laitankin tuon ilmoituksen, että lomalla ollessani, postejani ei lueta. Tajusitko?

Vierailija
46/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos autat tässä asiassa käytännössä osoitat että sinua saa pompottaa myös lomalla. Jollet reagoi, porukka saa luvan selvittää itse osoitteensa ja olettaa ettet lue työsähköpostia vaan OIKEASTI kiirellisissä asioissa joiden hoidossa olet välttämätön ottavat yhteyttä puhelimella. Silloin pysyy varmaan järkevän luokan kynnys siinä milloin kyselevät sinulta ja milloin selvittävät itse.

Vierailija
47/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sanoi ekassa viestissään, ettei kukaan tiedä lukeeko hän työmailejä lomallaan. Kyllä tietää, jos lukee, jos ohjelma lähettää sen lukukuittauksen viestin lähettäjälle. Sen ominaisuuden voi poistaa, mutta ehkä ap:lla ei ole sitä(kään) käytössä.

Helpointa olisi pitää työmaili kiinni loman aikana ja hoitaa omat asiat toisella ohjelmalla.

En itse KOSKAAN lue s-postiani lomalla ollessani. Joten lukukuittausta ei voi tulla. Siksipä juuri laitankin tuon ilmoituksen, että lomalla ollessani, postejani ei lueta. Tajusitko?

Vierailija
48/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää laittaa automaattinen vastaus, kesälomailen siihen ja siihen saakka, aurinko paistakoon!!

Vierailija
49/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen opettaja, eikä meillä ainakaan saa opit.fi -sähköpostiosoitteeseen poissaolovastausta. Se olisi ihana!

t. ope

Vierailija
50/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa pitää laittaa automaattivastaus loman ajaksi eikä meillä edes voi lukea työmailejä työpaikan ulkopuolella. Edes työkännykkää ei ole.

Ei tarvitse tämmöistä pohtia..

Vierailija
51/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen opettaja, eikä meillä ainakaan saa opit.fi -sähköpostiosoitteeseen poissaolovastausta. Se olisi ihana!

t. ope

Vierailija
52/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ope

Vierailija
53/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, silti sitä työmeiliä vaan pukkaa... t. ope

Vierailija
54/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"opetuksettomalla ajalla"?

Vierailija
55/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko kesä menee seuraavana vuoden opetussuunnitelmien tekemiseen ja koululla on vesopäivää ja vaikka kuinka paljon hommia.

Ja nyt ei riitä aika edes s-postin lukemiseen?

Vierailija
56/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun suuren ihmetyksen vallassa. Katsokaa sitä palkkapussianne = asenne. Itse voin hoitaa lomalla jonkin asian ja se ei lomaani pilaa. T nainen, johtaja, hyvä palkka. Ihme asioista te ruikutatte. Ja tuo asia oli tosiaan aivan jonninjoutava, olisit ap hoitanut sen nopeammin kuin kirjoittanut tuon luuseriruikutuksen.

Vierailija
57/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten todellakaan tee mitään työjuttua työajan ulkopuolella.

Luin ketjun suuren ihmetyksen vallassa. Katsokaa sitä palkkapussianne = asenne. Itse voin hoitaa lomalla jonkin asian ja se ei lomaani pilaa. T nainen, johtaja, hyvä palkka. Ihme asioista te ruikutatte. Ja tuo asia oli tosiaan aivan jonninjoutava, olisit ap hoitanut sen nopeammin kuin kirjoittanut tuon luuseriruikutuksen.

Vierailija
58/59 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heitän alaiselleni tuollaisia maileja (silloinkin kun hän on lomalla) ja odotan että hän tarttuu näihin juttuihin asap kun palaa töihin. Saan asian omasta päiväjärjestyksestä pois ja assari hoitaa homman kun ehtii lomalta paluun jälkeen.

Lähden siis olettamuksesta että alaiseni YMMÄRTÄÄ että minäkin tiedän hänen olevan lomalla ja jos on jotain urgenttia soitan kyllä. Ja urgent tarkoittaa elämä/kuolema -juttuja.

Kiitoskortit eivät ole kovin urgent = pomosi jättää ne sun to do -listalle loman jälkeen....

Vierailija
59/59 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointti ei ole siinä, ettenkö ehtisi vastaamaan viestiin, kysymys on nimenomaan periaatteesta; mitä mun oletetaan tekevän kotona, kun olen lomalla.

Meillä työpaikka ei koskaan jousta toiselta puolelta, vaan on erittäin nihkeää sopia vaikkapa joustoa hammaslääkärin, ym. vuoksi.

Siksi halusin herättää keskustelua asiasta ja todellakin; suomalaiset ovat aivan liian kilttejä työntekijöitä mitä suuremmissa määrin; tähänkin ketjuun vastanneista varmaan 60-70% olisi vastannut tuohon viestiin.

No juu, mä jätän tuon viestin tuonne odottelemaan lomalta paluuta; en aio siihen reagoida. Jos reagoisin, tulisi varmaan uutta meiliä joka vaatisikin jo sitten nopeampaa reagointia.

t. ap