Olen lomalla: töistä tuli meili, että
"tarkistaisitko sen ja sen x:n osoitteen, pitäisi saada kiitoskirje x lähtemään".
Siis mitäh...???
Ensinnäkin: olen lomalla.
Toiseksi: en lue työsähköpostia lomalla (tai vaikka luen/avaan, en siihen vastaa, työnantajahan ei sitä tiedä avaanko sitä vai en)
Kolmanneksi: mulla ei todellakaan ole mitään yhteistyökumppaneiden osoitetietoja kotona, ne on duunissa.
Mitä te tekisitte, vastaisitteko tuohon meiliin mitään, vai antaisitteko olla?
Mun mielestä aika härskiä, kun ei ole ollut mitään puhetta mistään kiitoskirjeistä eri firmoille, eikä mun pitänyt muutenkaan mitään asioita hoitaa lomalla / ei ollut mistään tuollaisesta puhetta.
Ärsyttää.
Kommentit (59)
eipä tuo nyt suuri vaiva olisi. Eli kyllä voisin tarkistaa ne osoitteet/kertoa missä ne työpöydälläni sijaitsee. En tajua mikä sun ongelmasi on. Jos on niin vitsin rankkaa niin älä tee yhtään mitään, omapahan on valintasi.
... ja pian olet tekemässä isompiakin hommia lomallasi! Älä siis vastaa.
Olisin vastannut jo ennen kuin ehtisin edes vittuuntumaan ja miettimään pitäiskö vastata vai ei.
eikö meilin lähettäjä voi itse tarkistaa asiaa numero- ja osoitetiedustelun kautta? Kai sieltä työpaikalta voi työpaikan puhelimella sellaiseen soittaa (ja jos ei voi, niin omalla kännykällä vaikka sitten, jos asia kerran on noin kiireellinen)..? Toiseksi, eikö kellään muulla ole kys. tietoja siellä töissä?
"että "sorry olen lomalla ja osoitteet ovat työpaikalla. Otatko yhteyttä siihen ja siihen henkilöön tai tarkistat asian paikasta x."
MUTTA jos olet kovin stressaantuva henkilö, niin sinun ei varmaan oikeasti kannattaisi lukea työposteja lomalla vaan hankkiä nyt tästä oppineena privameili.
HAHAHAHAHAH miten naurettavaa porukkaa.... Kylläpä se onkin varsinainen rasite vastata s-postiin! Vässykät...
vietä se lomasi joka päivä s-postia lueskellen ja vastaillen niihin.
Voit olla ylpeä itsestäsi :D
Nih.
(kumma muuten, ettei teillä SITÄ ole kielletty, kun tuo vastausviestikin on), mutta sitten kun sitä työmeiliä lukee lomalla, niin kelpaa olla närkästynyt kun siellä onkin TYÖmeili!
O tempora, o mores...
eli saivat jo vastauksen: olet lomalla. Ei tarvitse reagoida.
asiasta on valitettu ylemmällekin taholle, ja sieltäkin sanoivat vaan että vain johtajalla sellainen on. Mutta unohdan nyt siis saamani viestin, koska en todellakaan ole siis töissä. Enhän olisi edes nähnyt viestiä, ellen tänään olisi avannut meiliä. t. ap
eli oikeastaan unohdit sen laittaa ja nyt kusi sukassa siellä pelkäät, että pomo huomaa laiminlyöntisi.
Kuuluu hyviin käytöstapoihin antaa ihmisen lomailla rauhassa.
Taidat olla avainhenkilö työpaikallasi jos eivät pärjää ilman sinua edes lomaaikaasi! ;D
Kaikkiin sähköpostijärjestelmiin sen saa
Saa, mitä oletettavimmin, mutta kaikissa sähköpostijärjestelmissä ominaisuus ei ole käyttäjien ulottuvilla.
koska postilaatikkoon tulee myös yksityispostia enkä halua heille lähtevän samaa viestiä.
Itse tykkään olla perillä asioista myös lomalla ja että voin auttaa asiakkaita tai työkavereita. Ja mikä parasta töihin palattua ei ole koskaan postipinoa luettavana ja perehdyttävänä.
Olen joustava, mutta vastaavasti odotan joustavuutta myös työnantajan puolelta. Ja tähän mennessä on toiminut. Työkavereilta en samanlaista joustoa odota, jokainen tehköön miten haluaa.
Kaikkiin sähköpostijärjestelmiin sen saa ap
eli oikeastaan unohdit sen laittaa ja nyt kusi sukassa siellä pelkäät, että pomo huomaa laiminlyöntisi.
Olen kysynyt työpaikan atk-vastaavalta, joka sanoi,ettei saa.
t. Ohis
on aikaa av-palstalle, mut ei sit työkaverille, joka vastaus ois kestänyt 2 sek.
Minä itse asenteella ja valituksella käytät aikaa moninkertaisesti,
Huoh, en tajua.
Sullahan on vastausviesti päällä, eli saivat jo vastauksen: olet lomalla. Ei tarvitse reagoida.
EI SE SAANUT SITÄ PÄÄLLE. Ja joo, huudan. Ei meilläkään saa, mä olen kunnalla töissä.
t. ei ap, mutta sama juttu, ei saa vastausviestiä päälle
on aikaa av-palstalle, mut ei sit työkaverille, joka vastaus ois kestänyt 2 sek.
Minä itse asenteella ja valituksella käytät aikaa moninkertaisesti,
Huoh, en tajua.
...että kannattaako tosiaan antaa pikkusormi, menee pian koko käsi. ei tässä nyt ollutkaan siitä kyse, etteikö ap ehtisi.
nimim. kokemusta on
Vastaava ei olisi mahdollista työpaikallani, jossa keskustytönkin ammattitaitoon kuuluu yhteystietorekisterien päivitys yleisesti saatavilla olevien tietojen avulla. Kenenkään yhteystietoja ei kysellä työkavereilta eikä alaisilta, vaan todellakin googlataan ihan itse ja tarpeen mukaan käytetään puhelintakin.
Toisaalta ei meillä kenenkään myöskään edellytetä muistavan toisten lomia ulkoa eli ei ole mahdotonta, että jokin asiaton kysely tulisi lomankin aikana sähköpostiin. Niihin ei ole tapana vastata. Meillä ei ole ketään korvaamattomia töissä ja luotamme siihen, etteivät työkaverit ole täysin avuttomia vaan pystyvät tarvittaessa hoitamaan asiat muulla tavalla.
saat asetettua automaattisesti vastausviestin poissaolosta, oliko se polku: työkalut, ulkonatilan hallinta, ja siinä vaihtoehto: Olen poissa (täppää tämä vaihtoehto) ja sitten täydennät itse haluamasi poissaoloviestin. Itse laitan aina: Olen lomalla 8.6-5.7.2011. Poissaoloni aikana sähköpostiani ei lueta. Työasioissa voit ottaa yhteyttä XXXX, puh. XXX Ystävällisin terveisin, XX
Sitä että työpostit luetaan myös lomalla, jos automaattivastausta ei saa käyttää? Vai etkö osannut sitä käyttää (en enää muista, mitä tästä vastastit)
Eikö helpointa olisi
a) vastata lähettäjälle, että olet lomalla ja ohjata hänet jollekin joka tietää tai esimiehellesi tai
b) kääntää viesti itse jollekin kollegalle
Lisäksi voisit laittaa sen automaattivastauksen tai ainakin jättää työviestit lukematta ja infota kaikille ystäville henk.koht sähköpostiosoite, ettei niiden takia tarvitse työmailiä avata.
asiasta on valitettu ylemmällekin taholle, ja sieltäkin sanoivat vaan että vain johtajalla sellainen on.
Mutta unohdan nyt siis saamani viestin, koska en todellakaan ole siis töissä. Enhän olisi edes nähnyt viestiä, ellen tänään olisi avannut meiliä.
t. ap