Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku vie lapsen ENGLANTIIN lomalle?

Vierailija
04.06.2011 |

Mulle ei tulis mieleenikään viedä pientä lastan englantiin lomalle. ennemmin johonkin espanjaan, jossa lapsille ohjelmaa, lämmintä, rantoja, lasten clubeja jne.

Yksi blogisti on viemässä alle 3v poikaa englantiin johonkin kalastajakylään tms. lomalle enkä mä ymmärrää ollenkaan eikö se oo lapsellekin ihan tylsää`?

oonko mä outo vai veisittekö te?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

CLUBI !!!

Vierailija
42/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8-vuotias on jo pitkään halunnut mm. Pariisiin näkemään Eiffel-torni enkä usko että hänestä Englanti olisi yhtään huonompi paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on sitä mieltä että se on tosi hyvä kohde lapsille. Olen eri mieltä, vaikka en ole ollut lapsena Lontoossa. Nyt mies haluaa sinne taas ja minä ratkaisin asian niin että lapset menee mummilaan 3 yöksi ja me aikuiset pikamatkalle Lontooseen. Menen minäkin mielummin pakettimatkalle rannalle lasten kaa, kun se on helpompaa. Ollaan kyllä kokeiltu lasten kanssa esim. Roomaa, ihan kiva reissu, mutta onhan se aika työlästä. Helpompaa kun on uima-allas.

Vierailija
44/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tulis mieleenikään viedä pientä lastan englantiin lomalle. ennemmin johonkin espanjaan, jossa lapsille ohjelmaa, lämmintä, rantoja, lasten clubeja jne.

Yksi blogisti on viemässä alle 3v poikaa englantiin johonkin kalastajakylään tms. lomalle enkä mä ymmärrää ollenkaan eikö se oo lapsellekin ihan tylsää`?

Joillakin kun sattuu asumaan ulkomailla sukua, joita on kiva käydä lomalla moikkaamassa. Näinhän on myös tässä nimenomaisessa tapauksessa - eivät he sinne matkusta vain kalastajakylän takia...

Meidän perhe ei koskaan ole käynyt missään "rantalomalla" vaikka ollaan ulkomailla 7-12vkoa vuodesta. Mieheni kotimaassa vietetään suurin osa lomasta ja siellä on lapsille paitsi kaikkea kivaa (= erilaista kuin kotona) tekemistä myös ennen kaikkea rakkaita sukulaisia ja serkkuja. Minusta rantalomille ja turistirysiin matkustavat perheet ovat outoja. Ainakin näin omatoimimatkailijan näkökulmasta kaikki ohjatut retket ja pakettimatkat on junttien ja eläkeläisten juttuja - matkaoppaat-ohjelma on näyttänyt, että käsitykseni on aivan oikea.

Mikäpä tosiaan mukavampi tapa viettää lomaa, kuin kärvistellä auringossa turistilauman keskellä. Ja Espanja nyt on muutenkin sellainen maa, jossa ei ole mitään näkemisen arvoista ja ruoka (ja puhtaus) on vähän miten sattuu (yksi reissu ko. maassa oli enemmän kuin tarpeeksi). Ymmärrän kyllä, että joillekin nämä rantalomakohteet ovat tuttuja ja turvallisia mutta sanoisin niin, että kyllä se matkailu avartaa ja joskus kannattaa kokeilla jotain ihan muuta... Paitsi ap:n kannattaa varmaan jatkossakin suunnata "espanjaan" ettei ole lomalla liian tylsää. ;)

Vierailija
45/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totesin, että mun 10 v pojan täällä tullis mun sijasta olla. Olenkin suunnittelemassa pidempää viikonloppua lapsen kanssa, mentäis taas keski-Englantiin. Siellä on kaikkea kivaa ja mielenkiintoista lapselle, varsinkin mun lasta kiinnostavaa. esim lähellä olilinna, jossa järjestetään turnauksia, oli haukanmetsästystä, oikea Robin Hood paikka. Lähellä museokaivoksia, sekä parasta kaikessa pitkä museorautatie, höyryvetureita, asemat 1800-luvun asussa yms.

Vierailija
46/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä inhoon museoita enkä lastanikaan veis. me kyllä suositaan ihan perus espanjaa, kreikkaa jne. ap.

joku voi inhota museoita??

Kerropas ap vähän enemmän ittestäs, nyt rupes kiinnostaan.

Vierailija
47/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siellä asuukin sukua, niin ei ole kyläilemässä, vaan vuokrataan mökki maaseudulta. ja lapsi rakastaa siellä oloa, laskea päiviä milloin taas sinne päästään. pääsee kalaan, surfaamaan (nyt vuosi sitten ekaa kertaa, aiemmin liian pieni). Ihan vaan oleskelu ja tepastelu rannoilla, paikkojen tutkiminen yms riittää lapselle. Outoa?

Vierailija
48/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri koskaan ole käynyt. Ainoa kiinnostava museo oli natural history museum nykissä, muuten ei kiinnosta.

ap

Vierailija
49/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siellä asuukin sukua, niin ei ole kyläilemässä, vaan vuokrataan mökki maaseudulta. ja lapsi rakastaa siellä oloa, laskea päiviä milloin taas sinne päästään. pääsee kalaan, surfaamaan (nyt vuosi sitten ekaa kertaa, aiemmin liian pieni). Ihan vaan oleskelu ja tepastelu rannoilla, paikkojen tutkiminen yms riittää lapselle. Outoa?

minkä ikänen lapsi kyseessä?

ehkä isompi lapsi voisi tykätäkin englannista mutten sanoisi sen olevan sopiva loma kohde alle 3v:lle

ap

Vierailija
50/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan pelkkä ranta lammikoineen, kivineen, simpukoineen on lapselle elämys. Tai vaikkapa vanhat talot, kapeat kujat. Siellä on myös paljon huvituksia lapsille, leikkipuistot tunnetaan myös:-)

Vierailija
51/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh, mon Dieu.

Vierailija
52/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älytön avaus.

Miksi olisi muka sen huonompi lomakohde kuin jokin muu?

Kyllä mekin matkustettaisiin vaikka minne asti sukuloimaan jos isovanhemmat asuisivat ulkomailla.

Taas yksi KADE.

Vierailija
53/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt missä blogissa tästä on juttua...ihan kiinnostaa että mitä vinkkejä siellä olisi, kun lomaa mietimme mekin. en löytäny googlella.

Vierailija
54/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin on lapsille vaikka mitä tarjolla: ihan tässä meidän lähellä on hiekkarantoja vaikka muille jakaa (tänäänkin hirveä helle, ihan espanjakelit : )), pienoisrautateitä, hoplop -tyylinen leikkipuisto, käsittämättömän upeat ja jylhät maisemat, joihin ei kyllästy, normaali ulkoleikkipuisto, vanha linnake, jossa kaikenlaisia esityksiä, lapsiystävällisiä ravintoloita ja pubeja, vanha vankila, jossa vaikka mitä mielenkiintoista vähän isommille lapsille, "ghost tour", jossa mennään taskulamppujen valossa tutkimassa kaupunkimme kuuluismpien aaveiden asuinpaikat, veneretkiä, kanootteja, pieni huvipuisto, jnejne... Täällä ainakin turistiut viihtyvät oikein mainiosti! : )

Vierailija
55/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastaa museoita, rakasti jo viime kesänä 3-vuotiaana ollessa. Joskus rantapäivän päätteeksi pyysi mennä museoon. rantalomillamme rannalla olosta on nauttinut 2-3 päivää, sen jälkeen tylsistyi. Jokapäiväinen museoiden kiertäminen ei tosin jaksa tylsistyttää.

Meitä on niin moneen junaan, ja se näkyy jo lapsesta asti, ei ole joka lapsen unelmaloma se 2 vk rantahotellissa.

Vierailija
56/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppumatkalle esim. Lontoo on varteenotettava kohde.

Vierailija
57/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se mitään tylsää ollut. Kierreltiin kaupungeissa ja pikkukylissä autolla, kätytiin erilaisissa lapsille suunnatuissa kohteissa, oltiin rannalla, tehtiin eväsretkiä... Kyllä mä ainakin tykkäsin, reissuja tehtiin kun olin 5-13 v (ei joka vuosi).

Vierailija
58/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis et toi on enempi vanhempien mieltymyksistä kiinni. Ja kuten joku jo sanoikin, alle 3-veellä ei ole missään tylsää.

Englannissa ja Irlannissa on uimarantoja ja ne on isoja ja siellä (ainakin Etelä-Englannissa on kesäsin kaiken lisäksi jopa kuuma. Kaikki taasen ei halua vaan maata lahnana lomillaan, vaan jotkut tykkää tehäkin jotain ja Brittein saarilla kyllä tekemistä riittää ihan kaikenikäselle siinä missä Espanjassa yms.

Vierailija
59/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietetään joka vuosi 2vkoa-1kk Skotlannissa tuttavien luona. Lapset 2, 5 ja 9. Kaikki rakastavat täysin siemauksin sinne matkustamista ja siellä on niin paljon nähtävää ja koettavaa. Emme ole koskaan käyneet "etelässä".

Vierailija
60/75 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mennään Lontooseen, ja sielläpä asuukin lapsen kummit. VOisin melkein vannoa, että tulee olemaan lapselle unohtumaton elämys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä