Miksi joku vie lapsen ENGLANTIIN lomalle?
Mulle ei tulis mieleenikään viedä pientä lastan englantiin lomalle. ennemmin johonkin espanjaan, jossa lapsille ohjelmaa, lämmintä, rantoja, lasten clubeja jne.
Yksi blogisti on viemässä alle 3v poikaa englantiin johonkin kalastajakylään tms. lomalle enkä mä ymmärrää ollenkaan eikö se oo lapsellekin ihan tylsää`?
oonko mä outo vai veisittekö te?
Kommentit (75)
että ap viittaa tähän blogin tekstiin http://lastenvaateralli.blogspot.com/2011/06/some-plans-for-our-uk-trip…
korjaa toki ap, jos oon väärässä.
Dorsetin rannikolla loytyy kilometreittain hiekkarantoja, todellinen unelmapaikka perheelle jossa on pikkulapsia. Longleat on mahtava paikka, itse kartanoon ei tarvitse menna jos ei halua, siella on valtava Safari Park jossa on seka pienelainalueita etta Afrikan elaimia apina- ja leijona-aitauksineen joista ajetaan autolla lapi.
Itse Bristolin kaupungissa on myos paljon lapsille suunnattuja juttuja.
onhan ihan ymmärrettävää, että sen puolen sukukin saa nähdä lasten lastaan.
Ja mua ei ainakaan saa millään ilveellä viemään lapsia jonnekin etelän aurinkoon löhölomalle. Voisiko olla enää mitään tylsempää kuin rannalla itsensä grillaaminen.
Mä menin viemään lapsen kolme vai neljä vuotiaana Pohjois-Norjaan. Ei ollut muuta kuin erämaata, tunturia, tunturipurojen raikkautta ja poroja. Sekä vielä asuntovaunumajoitus.
Sen jälkeen lapsi on käynyt Kreikat, Italiat, Ranskan rivierat ym. Ja arvatkaa mikä on jäänyt eniten mieleen?
Mä menin viemään lapsen kolme vai neljä vuotiaana Pohjois-Norjaan. Ei ollut muuta kuin erämaata, tunturia, tunturipurojen raikkautta ja poroja. Sekä vielä asuntovaunumajoitus.
Sen jälkeen lapsi on käynyt Kreikat, Italiat, Ranskan rivierat ym. Ja arvatkaa mikä on jäänyt eniten mieleen?
kaippa ne rivierat on jääneet eniten mieleen...mua ei sais millään ilveellä mihinkään erämaahan asuntovaunuun!
Meidän perheen lempi lomakohde on Dubai, muualle ei enää mennä.
ensin ap sanoo vihaavansa museoita ja sitten kertoo ettei ole koskaan niissä käynyt...mielenkiintoista!
Eniten mieleen jäi Kreikassa uima-allas jossa oppi uimaan. Mutta Norjaan lähtisi heti uudelleen, rakastui täysin tuntureihin ja vuonoihin.
Me reissaillaan kyllä joka kerran aina eri maahan:) Silti tuonne Norjaan on hirmuinen kaipuu aina uudelleen.
ensin ap sanoo vihaavansa museoita ja sitten kertoo ettei ole koskaan niissä käynyt...mielenkiintoista!
on käynyt "pakolliset" museokäynnit koulujen kera tms.
Mäkin vihaan museoita, juurikin sen vuoksi, että koulujen kanssa sai niissä rampata ja tylsistyä, vapaaehtoisesti en enää menisi.
Kuulostaapa TOSI kamalalta lomapaikalta lapselle ;). Kävin kurkkaamassa blogissa.
Itse matkustan paljon lasteni kanssa (3 v, 5 v, 8 v). Yleensä siten ettei ole toista aikuista mukana, mieheni kun ei pidä matkailusta. Valitsen lapsiystävällisiä kohteita ja lapsille sopivia majoituksia, mutta kierrän kaikenlaiset Blue Village-hotellit kaukaa: muovia, meteliä, kaaosta, valmiiksi pureskeltua p*skaa!
Lapseni tutustuvat paikallisiin lapsiin joka reissulla, eikä yhteisen kielen puute haittaa ollenkaan. Löydämme itse leikkipuistot, rannat jne emmekä tarvitse avuksi valmismatkaa oppaineen ja lasten kerhoineen.
Huhtikuussa olimme omatoimimatkalla Indonesiassa, reissu oli ihana! Heinäkuussa menemme omatoimisesti Turkkiin, ja asumme pienessä rauhallisessa kylässä jossa on vain muutama hotelli. Nähty on myös Kreikka, Italia, Belgia, Irlanti, Skotlanti, Venäjä, Puola, Latvia, Marokko, Thaimaa, Yhdysvaltojen itärannikko ja Chile.
kulttuurisilmää, että tajuaa Englannin olevan loistava kohde myös lapsiperheelle. Onhan siellä nyt hirveästi enmpi nähtävää kuin jossain kytyisessä Espanjassa.
T: Molemmissa käynyt mamma ja tytöt 3v, 6v ja 7v
on taatusti joku hikisen kaupan kassa silä muuten ymmärtäisi lomalla Espanjaan kuten assarit.
kulttuurisilmää, että tajuaa Englannin olevan loistava kohde myös lapsiperheelle. Onhan siellä nyt hirveästi enmpi nähtävää kuin jossain kytyisessä Espanjassa.
T: Molemmissa käynyt mamma ja tytöt 3v, 6v ja 7v
tosin AP ei niitä massaturismikohteensa uima-altaan reunalta tai lastenCLUBIsta asti huomaa =)
Mä oon vienyt kaks kertaa lapseni RANTAlomalle Englantiin! Sekin on aika iso maa, ja sinne pääsee myös upeelle rantalomalle, jossa ei taatusti myydä suomalaisia lihapullia, ja jossa on oma autenttinen kulttuuri, eikä mitään mallorcalaista turistikulttuuria.
Ks. esim:
http://www.bournemouth.co.uk/site/things-to-do/beach/bournemouth-beaches
Mä oon vienyt kaks kertaa lapseni RANTAlomalle Englantiin! Sekin on aika iso maa, ja sinne pääsee myös upeelle rantalomalle, jossa ei taatusti myydä suomalaisia lihapullia, ja jossa on oma autenttinen kulttuuri, eikä mitään mallorcalaista turistikulttuuria.
Ks. esim:
http://www.bournemouth.co.uk/site/things-to-do/beach/bournemouth-beaches
kalastajakylaan nama ihmiset on menossa? Sitten voi kaikki haluavat (ap ei varmaan ole kiinnostunut) mita lapsille tarkoitettuja kohteita siella lahistolla on.
Koska Englannissa lapset ei saa juoksennella vapaasti niinkuin Suomessa, niin tama on nimenomaan jarjestettyjen aktiviteettien luvattu maa. Kaikenlaista leikkipuistoa, seikkailupuistoa, elaintarhaa sun muuta loytyy pilvin pimein. Sita paitsi hiekkarantojakin varmaan loytyy ihan pienen ajomatkan paassa tasta nimelta mainitsemattomasta kalastajakylasta. Mutta siina ap on oikeassa etta mitaan lasten parkkipaikkaa ei varmaan loydy johon lapset voi laittaa paivaksi etta aikuiset paasee ryyppaamaan. Jos se nyt oli se 'perus-Espanja' jota ap suosii.