Voi perse. Petin miestäni.
Mitäs nyt sitten kuuluu tehdä? Oikeasti olen maailman paskin ihminen tällä hetkellä. Pitkä avioliitto, lapset. Silti menin toisen kanssa sänkyyn. Ihan vain seksistä siis kyse, ei mitään muuta ollut eikä tule olemaan. Eikä tuota seksiäkään enää ikinä. Pitääkö kertoa miehelle vai elää ihan yksin oman tekosensa kanssa? Missään tapauksessa, siis missään tapauksessa en halu erota!!!
Kommentit (97)
Jos pettämistä ei kerro, pakottaa puolisonsa elämään valheessa lopun ikänsä. Todella alhaista, likaista ja säälittävää.
Omien tekojen seuraukset pitää kestää. Pettäminen tarkoittaa usein suhteen päättymistä ja hyvä niin.
Ei tarkoita aina suhteen päättymistä. Minä kerroin miehelleni. Myös hän teki saman. Olemme edelleen yhdessä eikä asiasta ole jäänyt mitää erityistä kaunaa. Kai se paha olo piti kerran kokea. Se opetti, ettei toista kertaa tartte pettää. Toiseksee811n olemme tajunneet, että meidän paikka on toistemme kanssa. Olemme vähän ihmeellinen pari kai tässä suhteessa. En suosittele kertomista, jos suhteeseen ei kuulu entuudestaan runsas puhumalla asioiden läpi käsittely. Meillä kuuluu ja se on suhteemme voimavara.
Jos et voi jäädä kiinni niin älä kerro. Sinun tulee kärsiä tämä paska tekosi nahoissasi eikä vierittää sitä miehellesi. Pettäminen on väärin, mutta jos sitä aidosti katuu ja oli todellakin vain ainoa kerta, eikä ole riskiä jäädä kiinni niin miksi se pitäisi kertoa? Jos kerrot, se tulee olemaan aina teidän suhteessa kivi kengässä, se tulee suurin piirtein joka ikiseen riitaan, mies kostaa pettämällä. Vähintäänkin se jää kalvamaan miestäsi eikä sen pitäisi, sen pitäisi kalvaa vain sinua.
Tiedä sitten, onko hyvä vai huono juttu. Mistään muualta mies ei voi saada tietää ja ehkäisy oli kunnossa.
ap
Niin joku parisuhdeterapeuttikin kehotti, että pitää miettiä kaksi kertaa onko se kertominen todella välttämätöntä..
Ja hei, et ole kuule ainoa laatuasi - tämä on vain elämää ;)
Mistä sen tietää. Humala, komea mies joka oli kiinnostunut. Itsellä se pitkä ja välillä tylsä avioliitto. Eipä sitä kotona kuule kovin usein kehuja ja kauniita sanoja, joten jotenkin sitä vaan sitten lämpeni toiselle. Niin siinä vain kävi. Nyt ymmärrän sen, mitä tarkoittaa, kun "se vain tapahtui". En ehtinyt analysoimaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Up
Meinasin sanoa että miksi neljä vuotta vanhaa ketjua nostat, mutta tuo viesti #34 oli kyllä lukemisen arvoinen, joten hyvä että nostit.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on oikeus tietää, jotta hän voi päättää oikean tiedon perusteella, mitä valitsee. Sinä et halua erota, sanot, mutta miehesi voi halutakin. Ja hänellä on oikeus tehdä itse omaa elämäänsä koskevat päätökset.
Samaa mieltä! Olet tehnyt tyhmästi ja väärin, ei auta muu kuin kestää seuraukset, vaikka ikäväähän se on....
Moraalisesti on oikein kertoa. Kaikki eivät halua jatkaa pettämisen jälkeen. Annetaan jooko puolisolle mahdollisuus päättää itse, jatkaako pettäneen kanssa vai ei. Itse sitä paitsi arvostaisin enemmän suoraselkäisyyttä kuin salailua, kun asia on jo kerran tapahtunut. pitkissä suhteissa tulee yleensä jossain vaiheessa kriisi. On sitten eri asia, miten asiat selvitetään: salaatko tekosi vai oletko valmis myöntämään virheesi ja tekemään töitä luottamuksen palauttamiseksi. Itse en voisi olla valehtelijan tai salailijan kanssa.
Älä kerro sillä siirrat oman tuskasi toiselle. Tai harkitse ainakin kestääkö toinen. Sovi asia Jumalan kanssa ekana ja kerro tästä miehellesi korkeintaan sitten vasta!
Vierailija kirjoitti:
Älä kerro sillä siirrat oman tuskasi toiselle. Tai harkitse ainakin kestääkö toinen. Sovi asia Jumalan kanssa ekana ja kerro tästä miehellesi korkeintaan sitten vasta!
Eiköhän se jumala ole hoidellut tämän jutun jo vuosia sitten... Miksi pitää nostella vuosia vanhoja juttuja?
Ap:n tilanne vaikuttaa sellaiselta että ero on jossakin vaiheessa väistämätön. Pitäisi olla tarkkana varsinkin näin pikkujouluaikaan.
Pidä ap asia omana tietonasi ja jatka perhe-elämää normaalisti. Äläkä kerro seuraavistakaan kerroista.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs nyt sitten kuuluu tehdä? Oikeasti olen maailman paskin ihminen tällä hetkellä. Pitkä avioliitto, lapset. Silti menin toisen kanssa sänkyyn. Ihan vain seksistä siis kyse, ei mitään muuta ollut eikä tule olemaan. Eikä tuota seksiäkään enää ikinä. Pitääkö kertoa miehelle vai elää ihan yksin oman tekosensa kanssa? Missään tapauksessa, siis missään tapauksessa en halu erota!!!
Olitko humalassa kun tapahtui? Jos olit niin hieman lieventävä asianhaara.
Pettämistä ei ole tapahtunut jos ei ole jäänyt kiinni IMO.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tilanne vaikuttaa sellaiselta että ero on jossakin vaiheessa väistämätön. Pitäisi olla tarkkana varsinkin näin pikkujouluaikaan.
Ottaen huomioon että AP kirjoitti viestinsä 7 vuotta sitten, niin eiköhän tilanne ole jo ratkennut.
Ja te muut, kirjoitatte 7 vuotta vanhaan ketjuun.
Jos kerrot niin ero...