Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 34-vuotias vapaaehtoisesti lapseton, sanoisitko minulle että "kyllä se mieli vielä muuttuu"?

Vierailija
01.06.2011 |

Eli minkä ikäisenä nainen on vihdoin uskottavasti lapseton? Vaihdevuosien jälkeen?

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ennemminkin koen raskaaksi yhden tutun, joka jokaisessa mahdollisessa ja mahdottomassakin yhteydessä tekee numeron omasta vapaaehtoisesta lapsettomuudestaan.

Julistaa sitä milloin missäkin ja lisäksi haukkuu muiden lapsia ja naureskelee synnytyksessä vammautuneiden naisten ongelmille.

Siis oikeasti lukee joiltain palstoilta kauhusynnytyskertomuksia ja sitten räkättää kun on "pillu revennyt"

Eli ymmärrän lapsettomien ärsytyksen siitä, että asiasta kysellään, mutta vähintään yhtä arsyttävää on se omasta valinnasta keuhkoaminen ja varsinkin tuollainen sairas vahingonilo.

Niin ja tämäkin ihminen sitten kutsuu kotieläimiä lapsikseen -en vaan voi käsittää...

Vierailija
82/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:llakin suurin osa ketjuista on lapsiin liittyvää. Luulisi että on olemassa muita keskustelupalstoja missä ei tarvitse hyppiä joka toisen ketjun yli koska ne koskevat lapsia eli niitä mitä sinulla on ole mitään kiinnostusta hankkia. Vai onko nyt kuitenkin niin että haluat lapsia, mutta ei ole miestä? Tai mies ei halua jälkikasvua yhtään ja sinä alat olla epätoivoinen kun ikää kertyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, tää 'Birdy' eli Minttu Hapuli olikin vela-vauhkoudessaan ihan omaa luokkaansa. En todellakaan koskaan samaistunut hänen lapselliseen (pun intended!) kapinaansa, joka selvästi kuvasti omaa epävarmuutta. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Ne vapaaehtoisesti lapsettomat, jotka ovat asian kanssa sinut ja tosissaan, eivät mesoa nettimaailmassakaan.

Minäkin aikoinani kävin paljon vela-palstoilla ja etsin itseäni ja vertaistukea. Toki se on aika kova paikka huomata, että on tässä naiseuteen niin kiinteästi liittyvässä asiassa eli äitiydessä täysin suvun, ystävien ja yhteiskunnan oletusten vastainen. Kun asian on käsitellyt mielessään ja hyväksynyt itsensä sellaisena kuin on, ei minulla ainakaan ole mitään tarvetta enää sitä puida.

ap

Vierailija
84/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten jättäisin kommentoimatta kokonaan aiheen.

muiden lastenhankinnat. Miksi joku Anna Abreu edes viitsi lausahtaa ääneen jotain, että on vapaaehtoisesti lapseton..? Ikää rapiat 20v. Aika moni sen ikäinen (noin 90%) varmaan on vielä vapaaehtoisesti lapsettomia ja huolehtii ehkäisystä.

Vierailija
85/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee itse päätöksensä haluaako lapsia vai ei. Mutta ei siitä näkemyksestä tarvitse kaikille puhua. Jos ei halua, niin ei halua, mitä sitten.

Omassa tuttavapiirissä olen huomannut että ne jotka ovat vaahdonneet vapaaehtoisesta lapsettomuudestaan eniten, ovatkin olleet niitä jotka ovat salaa toivoneet raskautta. Kai ovat halunneet suojella itseään tuttavien kyselyiltä, ne utelut kun voivat tehdä todella kipeää. Tämä on käynyt jälkeenpäin ilmi, kun vauva sitten vihdoin on syntynyt, kerrotaan kuinka niin kauan ehdittiin haaveilla vauvasta.

joten ennemminkin koen raskaaksi yhden tutun, joka jokaisessa mahdollisessa ja mahdottomassakin yhteydessä tekee numeron omasta vapaaehtoisesta lapsettomuudestaan.

Julistaa sitä milloin missäkin ja lisäksi haukkuu muiden lapsia ja naureskelee synnytyksessä vammautuneiden naisten ongelmille.

Siis oikeasti lukee joiltain palstoilta kauhusynnytyskertomuksia ja sitten räkättää kun on "pillu revennyt"

Eli ymmärrän lapsettomien ärsytyksen siitä, että asiasta kysellään, mutta vähintään yhtä arsyttävää on se omasta valinnasta keuhkoaminen ja varsinkin tuollainen sairas vahingonilo.

Niin ja tämäkin ihminen sitten kutsuu kotieläimiä lapsikseen -en vaan voi käsittää...

Vierailija
86/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sanoisi, mutta sanoisin että parempi olla sanomatta ei koskaan. ;) 34-v. on vielä nuori, tuossa iässä en ollut itse vielä edes harkinnut asiaa.

Vierailija
87/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse eksyin aikoinaan sen legendaarisen "hyi v*ttu mikä v*ttu" -ketjun (ja ei: en ole lesbo vaikka kuvat auki klikkasinkin...) houkuttelemana. Jäin koukkuun heti, koska täällä on todella vilkasta keskustelua vaikka mistä aiheista. Lapsiaiheisia ketjuja en lue, paitsi mm. lapsilisiin ja muihin sosiaalipoliittisiin linjauksiin liittyviä juttuja tulee välillä selailtua.

Ja minulla muuten on mies, ollut jo 15 vuotta. Sama. Itse otin aikoinaan puheeksi tämän lapsettomuusjutun, kun aihe tuli elämäntilanteemme myötä ajankohtaiseksi. Mies oli onneksi samaa mieltä, että kaksin on hyvä :)

ap

AV:llakin suurin osa ketjuista on lapsiin liittyvää. Luulisi että on olemassa muita keskustelupalstoja missä ei tarvitse hyppiä joka toisen ketjun yli koska ne koskevat lapsia eli niitä mitä sinulla on ole mitään kiinnostusta hankkia. Vai onko nyt kuitenkin niin että haluat lapsia, mutta ei ole miestä? Tai mies ei halua jälkikasvua yhtään ja sinä alat olla epätoivoinen kun ikää kertyy.

Vierailija
88/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva palstoja :D

Vierailija
89/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäiselle.

Vierailija
90/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juna meni jo.

Vierailija
91/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstailee vauva-palstalla? JOku kiinnostus aiheeseen kumminkin? Vai saako jotain kiksejä paremmuudesta vai mitä? Mulle on ihansama jos joku haluaa elää ilman lapsia. Mun elämä olis todella köyhää ilman lapsia- vaikka mulla on työ johon suhtaudun intohimoisesti, ja muutenkin paljon elämää.

Vierailija
92/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako jotain kiksejä paremmuudesta vai mitä?

Mistä paremmuudesta? Ei täällä kukaan lapseton ole itseään parempana pitänyt kuin lapsellisia. Tunnetko sä itse että lapsettomat on jotenkin parempia vai mitä?

Lapsettomat voi olla täällä vaikka sen takia että tämä on nopea ja viihdyttävä palsta, jossa puhutaan paljon erilaisista asioista.

Vierailija
93/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että joskus näissä asioissa voi mieli vuosien varrella muuttua.

Olen 38 ja mulle sanottiin eilen, että voihan sun mieli vielä muuttua neljännen lapsen suhteen. No meinasin sanoa, että ihan sama vaikka muuttuisi, mutta mies on menossa vasektomiaan ja eroamassa ei olla...

Vierailija
94/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..luuulisi että muut palstat kinnostavat sua enemmän! Kiitos ja näkemiin.

Vierailija
95/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän se mun vastauksista voi tietää onko mulla lapsia vai ei.

Vierailija
96/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..luuulisi että muut palstat kinnostavat sua enemmän! Kiitos ja näkemiin.

vauva-lehden alaisuudessa tarkoita sitä, että täällä ei olisi muuta puhuttavaa kuin vauvat. Suurin osa aihe vapaan viesteistä on muuta kuin lapsiin liittyvää. Sitten on erikseen odotus ja vauvanhoitoon liittyvät osiot.

Outoa että tällainen asia häiritsee sinua =)

Vierailija
97/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tuossa vela-jutussa on se hyvä puoli, että ei tiedä mitän ilman jää.

Vierailija
98/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tänne lapsettomatkin mahtuvat keskustelemaan. Ja vaikka joku olisi lapseton itse, niin ei kai se sitä tarkoita, että lähipiirissä ei olisi lapsia ollenkaan? Monilla on kummilapsia, ja sisaruksia ja ystäviä, joilla on lapsia. Vaikka itsellä ei ole olisikaan lapsia, eihän se sitä tarkoita, että mikään lapsiin liittyvä ei mitenkään kiinnostaisi. Suurin osa vapaaehtoisesti lapsettomista ei ole mitään lastenvihaajia kuitenkaan.

Vierailija
99/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänikin teetti itselleen sterilisaation heti, kun lainmukaiset perusteet täyttyivät eli 30-vuotiaana. Siitä nyt 15 vuotta eikä ole katunut. Miksi sinua edes vaivaa muiden mielipiteet näin henkilökohtaisessa asiassa?

Vierailija
100/148 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en myöskään uskoisi että olet vapaaehtoisesti lapseton. En ylipäänsä usko kenenkään naisen olevan vapaaehtoisesti lapseton. Kyse on joko siitä ettei ole sopivaa kumppania löytynyt tai sitten ei ole tullut raskaaksi.

Miten selität lapsettomat naimisissa olevat parit, jotka usein ovat pareista onnellisimpia? Tai parisuhteessa elävät, jotka ovat käyneet streilisaatoissa? Tai ne jotka eivät halua parisuhdetta eikä lapsia? Minulla on tuttavapiirissä kaikkia näitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän