Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään ollut nokkosrokkoa? Mistä tulee ja

Vierailija
30.05.2011 |

kestääkö kauan? Ja vielä, miten oireilee ts. kuinka voimakasta?

Kiitti, kun jaksoit vastata!

Minulla jatkunut nyt jo useamman kk välillä lievemmin ja sitten taas kutisee..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ymmärrän välttää niitä nykyisin. Päivässä menee ohi.

Vierailija
2/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

allerginen vai huomannut asian vasta?

Tuleeko voimakkaat oireet?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön vähän pähkinöitä, niin ei tule oireita, mutta joskus ahmin (suuri herkkuni), ja silloin oireita voi tulla - nokkosrokkoa ei kuitenkaan aina (yleisin oire niistä on nilkkojen raivostuttava kutina, raavin ne ihan verille asti).

Nokkosrokon olen joskus saanut myös solariumista, enää en käy.

Viimeksi nokkosrokossa minulle nousi kuume, mutta se meni ohi allergialääkityksellä.

Vierailija
4/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen syntymän jälkeen noin parin kuukauden ajan nousi aika ajoin kutisevia pallukoita erityisesti vatsan seudulle. Jälkitarkastuksessa lääkäri arveli niiden johtuvan uuden elämäntilanteen aiheuttamasta stressistä ja määräsi antihistamiinia.

Vaiva meni itsekseen ohi.

Vierailija
5/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joinakin aikakausina vähän koko ajan, välillä taas poissa pitkiäkin aikoja. En kutia, iho on lähinnä kipeä.

Itse epäilen syyksi jotakin Pepsi Maxin ainesosaa ainakin. Saan paukamia joskus myös pakkasesta, kylmästä tuulesta, hikoilusta ja paineesta. Eli pakara- ja reisiseutuun tulee kipeää ja kuumottavaa turvotusta. (paineurtikaria) Saatan myös lehahtaa erikoisista maustesta. Oireet häviävät yleensä vuorokaudessa.

Ongelma ei vaivaa minua juurikaan.

Vierailija
6/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sellaisia tulipuinaisia laikkuja, jotka kutisee älyttömästi, mutta eivät turpoa.. Lienee kyse samasta vaivasta?

Vierailija
7/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli juurikin sellaisia punaisia laikkuja jotka turposivat hieman. Ne kutisivat ja jos niitä raapi, niin raapimiskohtaan nousi myös pallukoita. Rapsuttelu sai patit kirvelemään.

Parhaimmillaan muistan, että koko alavasta oli yhtä punaista pattia.

Vierailija
8/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minulle tule paiseita vaan iho punoittaa ja nousee koholle, koville paukamille. Usein varsinkin kämmenet turpoavat suorastaan kipeiksi.

Vierailija
9/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko käyneet lääkärissä vaivan takia? Oliko apua vai pitääkö tämän kanssa vain oppia elämään? Minulla kutisee kaikkialta, kun kohtaus alkaa. Plääh. Minulla ei ole aavistustakaan, mikä itselläni tuon aiheuttaa, joten en voi mitään vältelläkään.

ap

Vierailija
10/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla myös vehnä+rasitus. Usein virusinfektio.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Vierailija
11/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ollut kuin viikon verran (Ataraxia sain).

Vierailija
12/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun kuumotus on äitynyt kuumeeksi asti ja paukamia on ollut keholla. Olen saanut pistoksena lääkettä. Minulla on myös tablettilääkitys varalla.

T: Pepsi Max

Vierailija
13/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli roikotellut kylmässä ilman takkia. Oli koko yläkroppa sellainen punainen ja turvonnut, laikuilla.

Kesti muutaman päivän, annoin siihen cetiriziniä (vai mitä se allergialääke olikaan) ja Sibikortia pahimmin kutiseviin kohtiin.

Vierailija
14/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lapsille saa reseptillä

Vierailija
15/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee ajoittain nokkosrokkoa päivittäin jopa useiden viikkojen tai kuukausien ajan. Se ei yleensä ole kovin voimakasta, kutiseva, kirvelevä ja paisuva laikku nousee yleensä vain yhteen kohtaan. Joskus saattaa tulla myös pieniä näppyjä tai sitten iholla ei edes näy mitään, mutta tuntuu siltä, kuin ihon alla palaisi. Vaiva on ollut minulla niin kauan kuin muistan, mutta näin usein se rupesi vaivaamaan vasta vähän yli vuosi sitten. Allergiasairaalassa sanottiin, että joillain ihmisillä on urtekariataipumus ja sen syy selviää tutkimuksissa vain noin 2 prosentilla.

Vaiva on jatkuvana sen verran rasittava, että olen ottanut siihen kuurina antihistamiineja parin kuukauden ajan, jonka jälkeen oireet ovat pysyneet jonkun aikaa kurissa ilman lääkitystä ennen kuin kuuri pitää taas aloittaa.

Vierailija
16/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vaadi lääkärissä käyntiä. Jos on joku aiheuttava tekijä, sitä vältetään. Yleensä ei ole, tai on niin yleinen (kylmä, kuuma, hankaus, hikoilu, stressi, virusinfektio) ettei välttäminen ole mahdollista. Hoitona antihistamiini (mikä vaan, Atarax ei ole sen parempi kuin muutkaan, väsyttää vain niin ettei jaksa raapia) jos haluaa oireita lievittää. Paranemista antihistamiinikaan ei nopeuta.

Vierailija
17/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa liittyen elämäntilanteeseen, stressiin. Tuolloin laikkuja jotka kutisivat luihin asti. Antihistamiini auttoi. Lisäksi olen saanut pieniä näppylöitä, ihottumaa mm. pesuaineesta.