Varaatteko ja ostatte istumapaikat lentokoneeseen?
Vai annatteko arpaonnen päättää?
Itse juuri varasin paikat. Mahdollisimman takaata ja tv lähellä. Ei kuitenkaan viimeinen penkkirivi.
En halua istuawcjonon vieressä.
Miten muilla? Ja missä vaiheessa varaatte paikat?
Sain valitä mistä tahansa, koska kaikki paikat olivat vielä vapaina.
Aikaa lähtöön 2kk.
Kommentit (49)
ei olla otettu edes priority boardingia, vaikka on matkustettu koko perhe 2+5
vieressä ustui kerran 4 tunnin lennolla mies joka raapi kokoajan päätä ja hilseet lensi ympäriinsä.
Kyllä kuulkaa siinä tilanteessa alkoi yököttämään ja kaikenlisäksi sen hengitys haisi kamalalle.
Ei kai vierukaveria voi valita. Vai ostatko koko rivin paikat?
Matkustan paljon, aina yksin, menen koneeseen viimesten joukossa ja aina on paikka löytynyt. Itse asiassa joka kerta on myös löytynyt mielen paikka, eli käytäväpaikka.
ikkunariviltä, tai jos meitä on enemmän, niin sitten koko rivi samalle porukalle.
Ahdistaa ajatus siitä keskipaikasta, varsinkin kun lentokoneissa ei tosiaan sitä tilaa ole, että voisi pitää mitään etäisyyttä toiseen ihmiseen.
Ja mä ymmärrän ihan hyvin, että 12 tunnin lennolla tekee mieli istua miehensä/kaverinsa vieressä, voi jutella ihan eri tavalla ja tosiaan nukkuessa nojata toisen olkapäähän. Tekee paljon mukavuudelle.
ja ihan turhaa, koska aina on saatu vierekkäiset paikat ilman lisämaksuakin!
Lennettiin Finnairilla Barcelonaan kokoonpanolla 2 aikuista ja 2 lasta (2 ja 4 -vuotiaat). Meidän 2-vuotias oli sijoitettu neljän penkkirivin päähän meistä muista. No, ei siinä auttanut kun isän mennä istumaan sinne paikalle ja minä sitten sinnittelin kahden lapsen kanssa... että kyllä Finnair oli hienosti asian järjestänyt! Muilla lentoyhtiöillä on kyllä AINA toiminut niin että ollaan oltu kaikki vierekkäin!
niin paikat pystyi itse varaamaan siinä samassa yhteydessä, ei maksanut yhtään extraa.
kyseessä Blue1, pari vuotta sitten
check inin netissä heti kun mahdollista, ja varaan siinä vaiheessa mieluisat paikat. Sen kummemmin etukäteen en niitä koskaan varaile, saati että alkaisin maksamaan niistä. Joskus kun on lennetty halpalennoilla, niin ei olla tietenkään paikkoja varattu, mutta ei olla myöskään jättäydytty jonon viimeiseksi, joten on ihan hyvät paikat löytyneet koneeseen mennessä.
Mies lentää usein 10 tunnin lentoja, ja varaa aina paikan netissä tehdessään check inin, tietää mitkä paikat ko. koneessa on hyvät. Esim. eräällä penkkirivillä ei ole lainkaan edessä penkkiä, joten on hyvin jalkatilaa. Eräällä toisella rivillä ei selkänojaa saa laskettua, mikä on 10 tunnin yölennolla aika oleellista. Yölennolla myös vessan lähellä olevat paikat on aika rauhattomat. Muutenhan paikalla ei kauheasti ole väliä.
lähtöselvityksessä aina pyytänyt, että jos tilaa, haluaisin lapsen kanssa kokonaan oman penkkirivin. Aina on ollut tilaa ja saatu :)
Enkä todellakaan maksa mitään ylimääräistä istumapaikasta. Tokihan he siellä suu vaahdossa selittävät, että eivät voi taata vierekkäisiä istumapaikkoja, mutta siinähän sitten lentoemot katsovat kolmivuotiaan vilkkaan pojan perään, kun äippä istuu koneen toisessa päässä :)
Mites sitten jos ei sitä paikkaa varaa, ja menee lentokoneeseen niin mistä sitten tietää mitkä niistä on jo varattu jollekin?
En varaa etukäteen. Joskus jos on tyhjiä paikkoja, saatan vaihtaa niihin, tai vexlaan vierustoverien kanssa.
Kerran ostin Thaimaan matkalle lisäjalkatila paikat tarjoilulla 200€/suunta kahdelle eli 800€ yhteensä. Jaksoin juopotella noin 200€:n edestä eli takkiin tuli, mutta eipä ollut huutavia kakaroita edessä eikä takana. Nykyään lentelen muilla kuin TUI:n tai Tjäreborgin lennoilla, pääasiassa Etihad, Emirates tai Thai Airwaysillä, niin eipä tartte maksella tarjoiluista tai paikoista. Turisti luokassa paremmat palvelut ja tarjoilut kuin em. ns. ykkösluokassa.
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten jos ei sitä paikkaa varaa, ja menee lentokoneeseen niin mistä sitten tietää mitkä niistä on jo varattu jollekin?
Jokaisella on paikka, boarding passissa lukee sinun paikkanumerosi.
Jotkut siis valitsevat paikkansa etukäteen, mikä maksaa, muut laitetaan jäljellä oleville paikoille.
Mä olisin ihan intopinkeenä, jos mut sijoitettaisiin erilleen muista, ihan yksi. Olisi luksusta.
Nimim.äiti ja 3 lasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on paikka, boarding passissa lukee sinun paikkanumerosi.
Jotkut siis valitsevat paikkansa etukäteen, mikä maksaa, muut laitetaan jäljellä oleville paikoille.
Kukaan ei siis pääse koneeseen ilman paikkanumeroaan.
Haluan että kolmen hengen perheemme pääsee samalle riville. On liikkuminen helpompaa kun ei ole ketään vierasta samassa rivissä.