Varaatteko ja ostatte istumapaikat lentokoneeseen?
Vai annatteko arpaonnen päättää?
Itse juuri varasin paikat. Mahdollisimman takaata ja tv lähellä. Ei kuitenkaan viimeinen penkkirivi.
En halua istuawcjonon vieressä.
Miten muilla? Ja missä vaiheessa varaatte paikat?
Sain valitä mistä tahansa, koska kaikki paikat olivat vielä vapaina.
Aikaa lähtöön 2kk.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten jos ei sitä paikkaa varaa, ja menee lentokoneeseen niin mistä sitten tietää mitkä niistä on jo varattu jollekin?
Jokaisella on paikka, boarding passissa lukee sinun paikkanumerosi.
Jotkut siis valitsevat paikkansa etukäteen, mikä maksaa, muut laitetaan jäljellä oleville paikoille.
Kukaan ei siis pääse koneeseen ilman paikkanumeroaan.
Mutta sitten vastaavasti esimerkiksi Soutwestillä ei ole lainkaan varattuja paikkoja, penkin saa valita vapaasti koneeseen saapuessa. Rahalla voi ostaa aikaisemman boardingin.
Ok, tosiaan nykyään riippuu lentoyhtiöstäkin. Itse lennän enimmäkseen Finnairilla.
En ole koskaan varannut paikkoja, aina ollaan koko perhe (4 hlöä) päästy vierekkäin. Ollaan tehty noin kymmenen reissua.
Yhden kerran lento peruttiin ja silloin korvaavalla lennolla jouduttiin kaikki eri riveille suht kauas toisistamme. Lapset 5 ja 8 v. Lento oli onneksi vain köpikseen (siellä koneen vaihto) ja hyvin lapset pärjäsi lyhyen lennon itsekseenkin. Saimme erikoiskohtelua lentoemoilta ja pahoittelivat, kun ei päästy vierekkäin, mutta ei se meitä haitannut ollenkaan. Hienosti sujui kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten jos ei sitä paikkaa varaa, ja menee lentokoneeseen niin mistä sitten tietää mitkä niistä on jo varattu jollekin?
Jotkut siis valitsevat paikkansa etukäteen, mikä maksaa, muut laitetaan jäljellä oleville paikoille.
Mutta sitten vastaavasti esimerkiksi Soutwestillä ei ole lainkaan varattuja paikkoja, penkin saa valita vapaasti koneeseen saapuessa. Rahalla voi ostaa aikaisemman boardingin.
Ok, tosiaan nykyään riippuu lentoyhtiöstäkin. Itse lennän enimmäkseen Finnairilla.
Finnair harvemmin lentää esimerkiksi Usa:n sisäisiä lentoja. Eikä taida finskin koneella päästä Roomasta Lontooseen. Aika paljon ihmiset lentää muuallakin kuin vain Suomesta/Suomeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnair harvemmin lentää esimerkiksi Usa:n sisäisiä lentoja. Eikä taida finskin koneella päästä Roomasta Lontooseen. Aika paljon ihmiset lentää muuallakin kuin vain Suomesta/Suomeen
Niinhän se taotaa olla.
Eli lentoyhtiökohtaisia nuo varauksetkin.
Varaan haluamani istumapaikan lentovarauksen yhteydessä. Ei maksa mitään. En tosin käytä halpiksia (joihin lukeutuu finskikin tänä päivänä, palvelultaan ei hinnaltaan).
Check inin yhteydessä varataan paikat, yleensä on aina saatu oma penkkirivi silloinkin (meitä on yleensä 3 kun matkustetaan) ja mieluisasta osasta konetta. Yksin matkustaessa teen samoin, ja useimmiten olen saanut ikkunapaikan.
Vierailija kirjoitti:
Varaan haluamani istumapaikan lentovarauksen yhteydessä. Ei maksa mitään. En tosin käytä halpiksia (joihin lukeutuu finskikin tänä päivänä, palvelultaan ei hinnaltaan).
Totta palvelujen osalta kyllä. Itse lennän kohteissa, joihin F.lla on hyvät ja suorat yhteydet, joten sopii minulle.
Aina varaan mieluisan paikan. Te veronmaksajat maksatte.