Voi stana!! Mieheni käy sienimetsällä!
Kommentit (40)
samaa mieltä ap:n kanssa, en tajua sienestämistä tai marjastamista enkä kyllä metsästystäkään -teki niitä sitten mies tai nainen. Ja jotkut vielä kehuskelee sillä että käy jossain sienimetsässä???
Ei pääse erkaantumaan luonnosta ja luonnon toiminnasta kuten, luultavasti, sinä.
Voin arvioida että sinulla on monia muitakin asioita mitä et maailmassa ymmärrä.
Mun mielestä on todella tekopyhää taivastella metsästystä harrastuksena kun samaan aikaan vetää kaksin käsin napaansa tehotuotettua nautaa, possua ja kanaa sekä juo maitoa päälle. LIha on murhaa tyypit nyt on asia erikseen, yleensä heillä on se tappaminen ylipäätään kynnyskysymys.
Hmm. Mutta toisaalta, aivan hyvin voitte jatkaa ihmettelyänne ja taivasteluanne.
Me voimme jatkaa perheeni kanssa metsässä möyrimistä niin marjastaen, sienestäen, metsästäen että kalastaen ja nautimme hyvästä, puhtaasta, ekologisesta että eettisestä sekä varmasti kotimaisesta ruoasta. Enkä malta odottaa hirvenmetsästys kautta niin saamme pakastimen täyteen lihaa josta kaupungeissa maksetaan miltei satoja euroja kilolta.
enkä kyllä metsästystäkään -teki niitä sitten mies tai nainen. Ja jotkut vielä kehuskelee sillä että käy jossain sienimetsässä???
Sitäkö, että metsästä saa ilmaiseksi hyvää ruokaa, vai onko metsässä käyskentely ylipäätään tässä se ongelma?
sienestäminen tai marjastaminen on tosi noloa. Älä kysy miksi, musta se vaan on. Metsästystä en sitten hyväksy ihan muista syistä.
Se, että käy hakemassa metsästä terveellisiä elintarvikkeita ilmaiseksi, ei ole noloa.
Mä oon kasvissyöjä ja liputan täysillä metsästämisen puolesta. Tosi usein metsästystä inhoavat semmoiset ihmiset, jotka itse syövät monta kertaa päivässä tehotuotettua eläintä.
Metsissä samoilu ja sienten etsiminen on miehekästä puuhaa, useimmat tuntemani metsästyksen harrastajat myös sienestävät.
Miehen alkukantaiset vaistot laittavat miehen saalistamaan ruokaa perheelleen. Ja sitäpaitsi, korvasienistä saa todella hyvää sapuskaa.
missäpäin Suomea se sun miehesi tällähetkellä on sienestämässä?Taidan tästä lähteä metsästämään ;)
T.Luonnonantimista pitävä yh
sienestäminen tai marjastaminen on tosi noloa. Älä kysy miksi, musta se vaan on. Metsästystä en sitten hyväksy ihan muista syistä.
Pitäisiköhän sun siirtyä Habbo sivustoille ikäistesi seuraan?
enkä kyllä metsästystäkään -teki niitä sitten mies tai nainen. Ja jotkut vielä kehuskelee sillä että käy jossain sienimetsässä???
Sitäkö, että metsästä saa ilmaiseksi hyvää ruokaa, vai onko metsässä käyskentely ylipäätään tässä se ongelma?
Se, että käy hakemassa metsästä terveellisiä elintarvikkeita ilmaiseksi, ei ole noloa.Mä oon kasvissyöjä ja liputan täysillä metsästämisen puolesta. Tosi usein metsästystä inhoavat semmoiset ihmiset, jotka itse syövät monta kertaa päivässä tehotuotettua eläintä.
Voin sanoa, että sellaista loppua en toivoisi pahimmalle vihollisellenikaan (vaikka kuinka on saanut kirmata metsässä vapaana). Itse olen pari kertaa ollut metsämiesten mukana mielenkiinnosta ja se jos mikä on eläinrääkkäystä. Se kun ei tapahtu ihan niin, että hirvi vetelee onnellisena ruohontupsua kun aivot ammutaan puun oksalle, vaan on aika helvetin stressaava tilanne.
Ja en syö myöskään sitä' tehotuotettua lihaa, kun se nyt oli joku pointti tässä jutussa.
Kävisi vaikka mielummin futistreeneissä, mutta ei! Hän suuntaa mielummin sienimetsälle, voi v..u!
Ja joku kohta kuitenkin kysyy, miksi sitten olen hänen kanssaan, niin siihen en osaa vastata.
AP
Se, että käy hakemassa metsästä terveellisiä elintarvikkeita ilmaiseksi, ei ole noloa.Mä oon kasvissyöjä ja liputan täysillä metsästämisen puolesta. Tosi usein metsästystä inhoavat semmoiset ihmiset, jotka itse syövät monta kertaa päivässä tehotuotettua eläintä.
Voin sanoa, että sellaista loppua en toivoisi pahimmalle vihollisellenikaan (vaikka kuinka on saanut kirmata metsässä vapaana). Itse olen pari kertaa ollut metsämiesten mukana mielenkiinnosta ja se jos mikä on eläinrääkkäystä. Se kun ei tapahtu ihan niin, että hirvi vetelee onnellisena ruohontupsua kun aivot ammutaan puun oksalle, vaan on aika helvetin stressaava tilanne.
Ja en syö myöskään sitä' tehotuotettua lihaa, kun se nyt oli joku pointti tässä jutussa.
Hirviseuraan kuuluvat metsästäjät tekee niin paljon enemmän kuin "ampuvat aivoja puunoksille". Niitä eläimiä muunmuassa ruokitaan talvisin ja hirvimetsästys on tarpeellista kantojen sopivina pitämisessä. Toki saat ja voit pitää mielipiteesi tuosta eläinrääkkäyksestä mutta ihan näin ammatikseni eläinrääkkäystapauksia tarkastaessani voin kertoa että metsästämisessä on eläinrääkkäys kaukana.
Jos tulee haavakko niin muita eläimiä ei enää metsästetä. Se haavakko hoidetaan pois päiviltään tärkeimpänä. Ensimmäisiä asioita mitä uusille hirvestäjille opetetaan on se että ei ammuta ellei ole varma että osuu tappavasti.
No mutta, turha sitä on hakata päätään seinään tässä. Yleensä kun nämä väittelyt menee siihen.
Ja jos viittasit sillä eläinrääkkäyksellä siihen että koirat jahtaavat hirviä, niin ovathan ne vaaratilanteissa susien, karhujen, ilvesten kanssa päivittäin.
AP, mitä jos lähtisit sen miehesi kanssa sinne sienimetsälle joku päivä mukaan. Ihan vaikka vain ilahduttaaksesi miestäsi (oikeasti niinkin voi tehdä).
Jalkapallohan se vasta homojen hommaa onkin.. Hikiset miehet läpsivät toisiaan persiille ja halailevat toisiaan milloin mistäkin syystä.
Ihan neideiltähän ne näyttävät muutenkin, jalkapalloilijat siis.
Siis hommaa itselleen sienen jostain...
Mies harrastaisi sienestystä! Lähtisin mukaan, koska en tunne sieniä kovin hyvin.
Marjastuksen makuun olen päässyt, on aivan mahtavaa kun löytää hyvän marjapaikan, vaikkapa mustikoita tai lakkoja, nam! siinä unohtaa kaiken muun, ei selkäkipukaan häiritse kun on pakko kerätä kaikki mitä suinkin ehtii! Ja talvella kun aukaisee pakastimen ja ottaa sieltä marjarasian, niin tuntuu aina hyvältä kun ne on itsepoimittuja, puhtaasta metsästä.
Jos tykkäät shoppailla alessa, tehdä "löytöjä" niin tunne sienstyksessä ja marjastuksessa on vähän samankaltainen...yritän vain selittää sulle ap, kun kerran on niin vaikea ymmärtää sienstäjiä.
Niin, mun mies käy kalassa aina välillä. hieman harmittaa kun hän viipyy siellä koko päivän, mutta toisaalta kun tuo tullessaan tuoretta kalaa, niin harmitus loppuu siihen..nam!
ovat niin perin seksikkäitä. Ja kukaan sienimetsällä käyvä mies ei voi olla paha, vaan unelmissani he ovat romanttisia, kilttejä ja ihania ruoanlaittajia..
Ole onnellinen miehestäsi =))
Aivan ihanaa puuhaa. Me voimme viettää mieheni kanssa KOKO PÄIVÄN sienestämässä. Ajatteles sitä! Paras kertasaalis oli 80 litraa suppilovahveroita sekä 4 säkillistä herkkutatteja (omaan käyttöön).
Stockan herkussa kuivattu suppiskilo maksaa noin 400 euroa. Voi miten junttia ja urpoa!
ja nykyään hän ottaa lapsetkin mukaan. Itse en osaa sienestää ja hermostun mustikoiden ja puolukoiden riipimiseen. Mun tehtävä on metsäsaaliin jatkojalostus. Pitkin vuotta on sieniä ja marjoja, ja kun ollaan herkuttelijaperhe, niin mikäs sen parempaa. Sienestys vaatii paljon miehekkäitä hyveitä, kärsivällisyyttä, kestävyyttä liikkua luonnossa ja taitoa lukea sitä, tarkkuutta ... Mielummin sienestävä mies kuin iltatolkulla koneella roikkuva tai telkkaria tuijottava mies.
Erikoisesti koulutetut miehet tykkää sienestämisestä! Hölmö, olisit iloinen vai taitaa olla niin, et sun älyllinen kapasiteeti ei riitä mihinkään yksilöllisyyteen.
ja todellakin moni ajattelee näin, eivät vain viitsi sanoa sitä ääneen :). Paitsi ehkä maalaiset, mitä te varmaan kaikki olette.
:DD. Ihan olen kuule varmasti jo vanhempi kuin sinä, 42v. ja todellakin moni ajattelee näin, eivät vain viitsi sanoa sitä ääneen :). Paitsi ehkä maalaiset, mitä te varmaan kaikki olette.
että kukaan pitäisi sienestystä tai marjastusta nolona. Sori nyt vaan. Joko olet provo, tai sitten tämä kommentti kertoo aika paljon sun kummallisesta asenteestasi ja siitä, että sulla on joku tarve nousta toisten yläpuolelle - SE on noloa.
että marjastaminen ja sienestäminen tekee hyvää aivoille, kun se vaatii tarkkuutta ja kärsivällisyyttä. Enkä malta olla vielä sanomatta, että on se niin ihanaa kun mies tulee metsältä, korissa kantarelleja ja kädessä heinä johon se on pujottanut mulle metsämansikoita. En paljon miehekkäämpää tiedä. - 40
sienestää. Ihänäää!!