Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajalle yhteislahja, kuinka suuri panos per lapsi?

Vierailija
27.05.2011 |

Ehdotukset ovat olleet 5-10 euron väliltä ja nyt vaikuttaa, että 10 euroa tullaan hyväksymään. Tällä tavoin opettaja saa 21 oppilaan luokasta 210 euron lahjakortin. Minusta hieman kohtuutonta? Oletteko samaa mieltä? Opettaja ei ole mitenkään erityisen ansiotunut. Luokassa ei ole varsinaisia ongelmatapauksia ja opettaja on ollut kouluvuoden aikana paljon poissa.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope saa lahjakortin kultasepän liikekeseen.

Vierailija
2/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty jos vaan osa vanhemmista osaltuu, sitten summan pitää olla isompi, että saa noin 30 - 50e arvoisen lahjakortin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan 5 e. Ja varsinkin jos opettaja eiole erityisen ansioitunut.

Vierailija
4/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja summaksi sovittiin 10 euroa. Musta se on ok, koska muistettavia on kolme ja en olisi kympillä kyllä saanut kolmelle mitään järkevää, ehkä just ja just ruusut. Nyt saavat kunnon lahjat.

Vierailija
5/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siihen ole pakko mennä mukaan jos ei tahdo tai ole varaa. Lahja on vapaaehtoinen, ne jotka haluavat maksavat ja sitten annetaan vaikka 40e:n lahjakortti jos ei isompaa summaa saada kokoon. Ope ei mitään odota eikä vaadi vaan ilahtuu lähinnä ajatuksesta.

T. äiti ja ope jolla siis on kokemusta molemmista puolista

Vierailija
6/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 e mielestäni paljon.

Vierailija
7/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen veisi oman lhjan, vitosella tuskin saisi mitään. Parilla eurolla ei ainakaan.

Vierailija
8/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi ihan sama, onko summa 2e,5e vai 10e, mutta mielestäni tällaisissa keräyksissä pitää huomioida, että kaikilla ei välttämättä ole varaa edes näihin summiin ja sen vuoksi summan pitäisi olla kaikkien maksettavissa oleva summa.

Vierailija
9/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tuntemani opettaja kokee liian isot lahjat noloina. 210 Euroa luokalta on ihan liikaa.

Ylipäätään lahjojen kerääminen on minusta väärin, koska siinä pakotetaan tavallaan kaikki osallistumaan. Ja jos halutaan kerätä, niin 2 Euroa MAKSIMISUMMA per lapsi. Sillä tulisi sen 40 Euroa ja sillä saa kukan ja vaikka pienen lahjakortin. Ehdottomasti riittää, mielummin vähemmän tai kortit vaan.

t: ope

Vierailija
10/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leimautumisen pelossa en uskalla olla maksamattakaan tuota kymmentä euroa, vaikka itse en olisi halunnut viedä mitään. Olen lähes täysin varma, että kaikki luokalta maksavat summan vaikka ajattelisivatkin eri tavoin. Tai ei siis luokalta vaan lasten vanhemmiltahan ne rahat tulevat ;)

Vierailija
11/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat sitä yhteislahjaa puuhasivat, eivät lapset. Totesin lahjaa hankkivalle, että se on ihan OK, mutta nämä pakkolahjat eivät ole meidän perheen juttu.

Vierailija
12/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja summaksi sovittiin 10 euroa. Musta se on ok, koska muistettavia on kolme ja en olisi kympillä kyllä saanut kolmelle mitään järkevää, ehkä just ja just ruusut. Nyt saavat kunnon lahjat.

kun muistettavia on useampia.

Koululuokassa on vain yksi opettaja, joten tuolloin 5 euroa olisi ihan riittävä.

Ja kivempi musta on yhteinen lahja kuin se, että osa tuo ja osa ei. Kun annetaan yhdessä, kaikki on samalla viivalla.

Vierailija
13/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa kertyi 145 e ja sillä ostetaan opelle kukkakimppu ja lahjakortti puutarhamyymälään (ope on puutarhaihminen).

Kyse on 6.luokkalaisista ja sama ope ollut koko ala-asteen ajan, joten haluttiin muistaa ja kiittää jotenkin häntä. On ollut todella pidetty ope.

Vierailija
14/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerättiin 2 e per lapsi ja pyöristettiin muuten kerätyillä rahoilla tuohon 23x2 = 46.

Vierailija
15/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan puutun tuohon, että on ollut paljon poissa: Minkä opettaja mahtaa, jos sairastuu? Työssä koulussa tai päiväkodissa altistuu paljon enemmän erilaisille taudinaiheuttajille, kuin vaikkapa toimistossa ja aina välillä joku taudeista tarttuu opettajaankin. Miksi sairastelusta tulis "rangaista"?

Vierailija
16/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuudennen luokan ope, joka on ollut monta vuotta saman luokan opettaja, mutta kun tässä on kyseessä ekan luokan ope. Mitenköhän paljon pitää sitten kuudennella maksaa?

ap

Vierailija
17/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat sitä yhteislahjaa puuhasivat, eivät lapset. Totesin lahjaa hankkivalle, että se on ihan OK, mutta nämä pakkolahjat eivät ole meidän perheen juttu.

Ja vanhemmathan niitä lahjoja yleensä puuhaa... Ihme asenne sulla. Tarkoitan siis sitä, että vaikka sinä et halua osallistua niin anna muiden osallistua, ilman tuollaista halveksivaa(?) asennetta.

Jokaisell on oikeus kieltäytyä ja osallistua, ihan kuinka haluaa.

Vierailija
18/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on ihan ok. Satasen lahjakortti syntyi, ope on opettanut luokkaa neljä vuotta ja aiemmin ei ole kerätty yhteistä lahjaa.

Vierailija
19/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole itse opettaja, mutta mua suoraan sanottuna hävettäisi ottaa vastaan monen sadan euron lahjakortti.

Mä olen liike-elämässä eikä siellä todellakaan tulisi kyseeseen antaa kenellekään mitään monen sadan euron lahjoja, meillä on sata euroa maksimina lahjana, jonka saa vastaanottaa. Yleensähän yritysten lahjat on tyyppiä viinipullo, delicard tms. muutama kymppi ihan max. Ja nämä voivat tulla siis kansainvälisiltä isoilta yrityksiltä ja kortin allekirjoittajana iso joukko ihmisiä. Rahasta ei siis ole kyse, vaan siitä mikä on sopivaa.

Sadan euron lahja olisi ravintolaillallinen, sen enempää ei voida ottaa vastaan.

Vierailija
20/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mielestäni vanhemmilta 3-10€ muistaminen ei ole liikaa, koska ITSE tekisin näin lasteni opettajille. Ihan samalla tavalla vien ystävillenikin tupaantuliaisia 5-15€ arvosta ja synttäreille 20-30€ lahjoja. Miksei opettajalle kaksi kertaa vuodessa esim konvehtirasiaa tai kukkaa? Itse saan jouluisin 5-20€ lahjoja noin 90% lapsista. Arvostan tätä elettä, koska pidän tätä opettajan ARVOSTAMISENA, en lahjontana. Myönnän että hieman kummeksun vanhempia, jotka eivät muista opettajaa esim kortilla."

Mä en vie tupaantulijaisiin kuin kortin ystäville. Ja ystäville en tosiaan osta mitään joululahjoja, joulukortin yleensä annan (halvempaa kuin lähettäminen).

Ehkä opettajilla on rahaa laittaa euro sinne tai tänne. Kaikilla ei ole!