Tuleeko teillä usein rahan takia noloja tilanteita vastaan
kun selkeästi eri verran rahaa ihmisillä käytössä.
Kommentit (25)
Nolottaa sanoa, ettei ole tässä kuussa varaa uusia kurahousuja, yrittäkää pärjätä niillä ensi kuun alkuun asti.
Nolottaa myös, kun pitäisi tuoda lapselle luistimet ja sukset, mutta ei ole varaa ostaa. Ja lapsi tietysti pahoittaa mielensä, kun muut pääsee luistelemaan/hiihtämään ja hän ei.
289e-verot! T:opiskeliäiti myös
Pitääkö opintotuesta muka maksaa veroja? En mä ainakaan joutunut aikoinaan maksaa..
ja jälkeenpäin kuulin, että miten ajattelematon olis kun mun asian hoitaminen meni sen toisen puhelinlaskusta.
Mun ei ole ikinä tarvinnut kännykän laskun saldoa miettiä.
tosiaan tapana ottaa se opintolaina, joka sitten kun suoraan koulusta vedettiin oman alan töihin oli kuukausipalkan verran, kesätöistä voi valita ja kun meni työkkäriin sieltä kysyttiin menetkö tänne vai täällä voisi olla vielä mielenkiintoisempi paikka.
Tämä oli 1980-luvun alussa, kun nyt katselen omia opiskelevia nuoriani voin sanoa että todella ymmärrän miksi sitä lainaa ei oteta. Miten toisilla ihmisillä on niin pahuksen huono muisti?
Nolottaa, kun ei ole varaa ostaa kunnon lahjaa. Mutta vielä enemmän nolottaa, kun ei ole varaa kunnon juhlavaatteisiin (jotkut jopa huomauttelevat, että nuo kengät eivät oikein sovi asuun tms.). Sekin tuntuu pahalta, kun joutuu kieltäytymään kutsusta, kun ei ole varaa mennä (matkat yms.) ja sitten kuulee seläntakana puhuttavan, ettei välitä toisten tärkeistä juhlista.