uusperheen lasten tasa-arvosta,..
mitä mieltä olette: emme asu vielä virallisesti yhdessä, mutta tarkoitus muuttaa hänen paikkakunnalleen, hänellä kaksi lasta aiemmasta liitosta, minulla neljä.. ehdoiksi sanoo, että asumiskuluista hoitaisin 800 euroa, omat lapset vie kerran vuodessa etelään, ja itse menee yksin thaikkuun kerran vuodessa. minusta tämä asetelma ei reilu, koska minun lapset jäävät ulkopuolelle kaikesta kivasta, ja hän ja hänen lapsensa saavat kermat kakun päältä...jos yhdessä asutaan, ja eletään uusperheessä, lomista ja muista päätetään yhdessä...?? rakentavia mielipiteitä???
Kommentit (90)
ja joskus siinä sivussa miehen kahta. Saanko arvata, että ne miehen lapset on vielä vanhempiakin? Et sinä voi vaatia, että mies hyvittää sinulle matkoilla ja muulla sen, että hoidat OMIA lapsiasi kotona. Ja miksi ihmeessä teet heti yhteisen vauvan? Neljä pientä ennestään ja äkkiä uutta putkeen, kun on sormet osuneet kultakaivokseen? Ihan totta, nyt elämänhallintaa nainen! Ei minusta anna sinusta mitenkään fiksua kuvaa, että olet ensin tehnyt neljä lasta jonkun luuserin kanssa ja samantein tietysti tulee "vahinko" uuden kanssa, jotta pääsisi sinne omakotitaloon, saisi jonkun maksamaan laskunsa ja viemään etelään.
Voi luoja...
ja joskus siinä sivussa miehen kahta. Saanko arvata, että ne miehen lapset on vielä vanhempiakin? Et sinä voi vaatia, että mies hyvittää sinulle matkoilla ja muulla sen, että hoidat OMIA lapsiasi kotona. Ja miksi ihmeessä teet heti yhteisen vauvan? Neljä pientä ennestään ja äkkiä uutta putkeen, kun on sormet osuneet kultakaivokseen? Ihan totta, nyt elämänhallintaa nainen! Ei minusta anna sinusta mitenkään fiksua kuvaa, että olet ensin tehnyt neljä lasta jonkun luuserin kanssa ja samantein tietysti tulee "vahinko" uuden kanssa, jotta pääsisi sinne omakotitaloon, saisi jonkun maksamaan laskunsa ja viemään etelään.
Voi luoja...
vastaan nyt tämän kerran tähän viestiin, vaikken jaksaisi provosoitua... huoh
joskus siinä sivussa= aina kun ovat miehellä!
miehen lapset ovat 5 ja 6v.
vauva ei ollut suunniteltu ,mutta koska vastustan turhia abortteja, se on vaan hyväksyttävä, ja hoidettava.
neljä lasta luuserin kanssa? elin exän kanssa 10 vuotta yhdessä, ja sellainen, joka oikean narsistin kanssa on elänyt, voi sanoa, että lähtö on vaikeaa, kun alkaa itsekkin uskomaan niihin väitteisiin!
samantein ei tule uutta vahinkoa, olen ollut 3 vuotta exästä erossa!
asun paritalossa, joten oma piha ja rauha on nytkin!
ja kuten sanoin, etelänmatkat ei ollut se pointti, vaan tuo minun uusi "vuokra", joka vaikeuttaa omien lasteni vientiä yhtään mihinkään!
kannattaisi lukea aiemmmat viestit, eikä kirjoitella mitä sattuu.
ja kultakaivokseen en ole todellakaan iskemässä, kaikki omaisuus on, ja pysyy miehellä! jos ero tulisi, ei minulla olisi mitään, mikä kultakaivos se on?
ja mielestäni parisuhde perustetaan rakkaudesta, ja yhteisestä viihtyvyydestä, ei siihen, että toinen elää silloin nälkärajalla, ja toinen mennä porskuttaa! ( ja tarkoitan tässä edelleen asumiskulujen hurjaa nousua minulle)
Uusperhe onnistuu vain silloin, kun siitä kasvaa oikea perhe.
Muuten joku kärsii, yleensä lapset. Eikä aikuinenkaan voi silloin olla täysin onnellinen.
Perheen arjessa ei voi laskea kuhunkin lapseen kulutettua aikaa, rahaa tai vaivaa. Yhdessä tehdään, huolletaan, kasvatetaan, mennään ja maksetaan.
Uusperheliitot onnistuvat vielä harvemmin kuin ensimmäiset avioliitot. Sinun liitollasi on jo valmiiksi erittäin heikko ennuste. Älä pilaa elämääsi moisella, miesehdokkaasi ei ole valmis noin isoon haasteeseen.
t. ison uusperheen äiti
ei tarkoiteta sitä että mies "saa pitää" oman omaisuutensa, asunnot ym. vaan sitä että olet ajatellut että mies maksaa sinun ja lastesi elämää. Toisin sanoen että TÄMÄN HETKINEN elämänlaatusi nousee (viitaten kommenttiisi ei ole reilua jos osa syö pekonia ruokapöydässä ja osa kaurapuuroa) koska miehen elintaso on parempi kun sinun.
Niin nyt välttämättä ei vaan käy jos sinulla pienemmät tulot ja miestä ei kiinnosta maksella myös sinun lapsillesi lumilautaa, mönkijää, etelän matlaa =lapsesi eivät noita saa ellei sinulla ole niihin varaa.
Eli perheessänne osa reissaa etelään ja osa ei, ja se pitää hyväksyä tai hylätä ajatus uusperheestä. Tuollaisen neljän lapsen elättäminen MAKSAA RAHAA ja sen varmaan olet tiennyt kun olet lapsia maailman puskenut?
Ihan samaan tapaan eri perheillä on isommat/pienemmät tulot, ja se vaan menee niin. Ja jos tekee 4 lasta 2 lapsen sijasta, niin esim. perhe jonka nettotulot vaikkapa 40000€/kk pystyy tarjoamaan eri asioita noille 4 tai 2 lapselle vert. perhe jonka nettotulot 2000€/kk pystyy tarjoamaan 4 tai 2 lapselle.
Minusta on sulaa hulluutta hankkia 4 lasta jos tulot alle 2000€/kk, se on kuin tietoinen valinta siihen ettei raha riitä niin hyvin mitä riittää esim. 4000 nettokuukausituloilla kahden 2 lapsen kanssa.
Neljän lapsen elämä mullistuisi paljon. Jos mies muuttaisi lapsineen ap:n luo, vain kahden.
Ja sen talon voisi myydä. Voisitte asua erillään tai vuokrata yhdessä sellaisen talon, johon ap:lla on kohtuudella varaa.
Mutta varo tuollaista miestä, älä kisko lapsiasi juuriltaan tuon takia!
-Mitä tuo 800€ sisältää? Jos mies maksaa kaikki asunnon kulut vesi, sähkö, vakuutukset, ja päälle maksaa netin, sanomalehden, ja vaikka ruuastakin enemmän mitä ap jne niin tuo on edullinen tarjous! Helposti menee omakotitalossa sähköönkin paljon rahaa, joten ap väärillä jäljillä jos ajattelee että tuo 800€/kk on paljon (olettaen että mies maksaa nuo em. asiat)
-Olisko mies kanssasi jos lasta ei olisi tulossa?
-Ihmisellä jolla on järkeä päässä on ensisijaisia ne jo olemassa olevat onat lapset. Käsi pystyyn kuinka moni olisi valmis selkeästi heikentämään omien lasten elintasoa jos uusi miesi tulis neljän lapsensa kanssa teille asumaan? Minä voin suoraan sanoa, että on asioita joista en tinkisi (esim. lasten harrastukset ja kerran vuodessa matka lasten kanssa, sekä kerran vuodessa matka kahden kaverin kanssa) vain siksi että naisin miehen jolla edellisestä liitosta neljä lasta. Minä en tuossa tilanteessa tekisi sitä yhteistä lasta ja jos jostain syystä sellainen alkunsa saisi niin en muuttaisi yhteen. Yhteenmuutto voisin harkita sitten kun omat lapset isoja ja muuttavat omilleen.
ja yksin thaikkuihin? Eli miehellä on varaa matkustella, mutta sulla ei? En käsitä miksi hänen pitäisi kustantaa teidän matkat.
elämään elämää, jossa mulle on asetettu EHTOJA. Kuulostaa ihan kakaralta, sillä ehdolla saat ajaa mun kippiautolla, että maksat siitä markan ja mä saan sun punasen lapion...
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Miksi hän ei sinua halua viedä sinne matkalle, lähtee mieluummin yksin tai lasten kanssa? Jos nyt jo tuollaisia "ehtoja" sanelee, niin ei hyvältä kuulosta. Miksi ette voi kaikki yhdessä lähteä matkalle?
Omistusasunto? Hänen nimellään, mutta sä maksat lainalyhennykset?
miehen omistama talo, miehellä myös muuta omaisuutta, yritys jne. kotitöistä vastaan minä, koska hänen mielestään jos mie tuo rahan taloon, nainen tekee kotityöt...
hänellä isot tulot, minun tulot 1600 euroa kuussa.oma olo on, että minä tulen piiaksi taloon, ja hän saa tehdä mitä huvittaa, ja hurvitella, minä sitten pihistän kotona pienillä tuloillani, säästän neljä vuotta, jotta voin viedä omani lapseni etelän reissuun, ja hän käyttää omiaan joka vuosi! ei tunnu reilulta, koska minun käsitys uusperheestä on toinen, siinä kaikki pelataan samaan pussiin, eikä olo tunnu suoraan sanottuna perheeltä, jos mies viettää edelleen samaa elämää yksin/ omien lastensa kautta, ja me muut jäädään "arkikivaksi" ....
Mies kuulostaa täydeltä sovinistilta. Ja jos tuossa vaiheessa jo noin tökkii, kuvittele mitä se on oikeasti kun asutte yhdessä. Miksi ylipäänsä haluat tuollaisen miehen?
Älä ihmeessä suostu moisiin järjestelyihin. Ymmärrän sen, että haluaa antaa omille lapsilleen laatuaikaa, mutta miksi lähteä yksin Thaikkuihin? Aika hassua jättää vaimoke kotiin lomamatkalta.
tällaisen miehen kanssa. Ihan totta. Tossa ei ole MITÄÄN järkeä. Ihan sairas kuvio. Mies ei selvästikään ole valmis muodostamaan oikeaa perhettä ja sitoutumaan siihen. Nyt siirrät lapsesi toiselle paikkakunnalla ja heillä vaihtuu koulut ja kaikki ja kohta olette pakkaamassa taas laukkuja ja muuttamassa takaisin. Toi ei voi toimia.
miehen omistama talo, miehellä myös muuta omaisuutta, yritys jne. kotitöistä vastaan minä, koska hänen mielestään jos mie tuo rahan taloon, nainen tekee kotityöt...
hänellä isot tulot, minun tulot 1600 euroa kuussa.oma olo on, että minä tulen piiaksi taloon, ja hän saa tehdä mitä huvittaa, ja hurvitella, minä sitten pihistän kotona pienillä tuloillani, säästän neljä vuotta, jotta voin viedä omani lapseni etelän reissuun, ja hän käyttää omiaan joka vuosi! ei tunnu reilulta, koska minun käsitys uusperheestä on toinen, siinä kaikki pelataan samaan pussiin, eikä olo tunnu suoraan sanottuna perheeltä, jos mies viettää edelleen samaa elämää yksin/ omien lastensa kautta, ja me muut jäädään "arkikivaksi" ....
Maksaisit siis 800€ "vuokraa" miehelle asumisesta ja lisäksi oman työsi LISÄKSI siivoaisit taloa ja laittaisit koko perheelle ruokaa HUH HUH
Joo olet todella menossa piiaksi, et kai nyt nainen oikeasti ole tuollaiseen suostumassa ja menisit vielä toiselle paikkakunnalle.
Uusiperheeseen sopeutuminen on lapsillekin haasteellista ja rankkaa ja kun asetelma on tuo, että sinä olet menossa palvelijaksi, niin voin kuvitella miten tasa-arvoiseen asemaan lapsesi "pääsevät" talossa.
En missään nimessä suostuisi, en kuuna päivänä.
aluksi hän sanoikin, että kaikki on yhteistä, jne. nyt kun muutto lähestyy, tuleekin näitä ehtoja, kaiken kukkuraksi odotan hänelle lasta...
mutta löin kyllä jarrut kiinni, ja ilmoitin hänelle,että näillä ehdoilla en aio sinne muuttaa, olen sen verran itsenäinen nainen, jotta pärjään kyllä täällä omassa kodissa, tutulla paikkakunnallani lasten, ja tulevankin kanssa, odotellaampa hetki, muuttuuko miehen asenne, ja jos ei muutu, niin hänen tappionsa.
Ihan piiaksihan sinua ollaan pestaamassa! Rakastava mies haluaisi hemmotella kumppaniaan, jos rahaa kerran on ... mutta tämä herra taitaa olla pihi. Palkkaisi kotisiivoojan esim. Ja tuollainen epätasa-arvo suhteessa lapsiin, ei, ei, ei! Koskaan ette saisi talousasioitanne tasa-arvoiseksi, vaan sinä olisit aina se köyhempi, joka kuitenkin joutuisi maksamaan "vuokraa" ja tekemään työtä miehen ja tämän lasten hyväksi. Joutuisithan yhtä lailla heitä varten siivoamaan ja laittamaan ruokaa, tuskin kyseinen mies laittaisi tikkua ristiin ruokkiakseen lapsensa ... vai veisikö heidät aina ravintolaan syömään ja te muuut syötte kotona?
Älä ole epätoivoinen, tuollaisen miehen kanssa ei kannata lyöttäytyä yhteen, löydät kyllä paremmankin!
Että käytät puolet palkastasi "asumiskuluihin" eli maksat siis vuokraa puolisolle? Toinen puoli palkastasi hupenee sitten ruokaan, vaatteisiin yms. Et siitä kyllä hirveästi säästä voidaksesi matkustella lastesi kanssa.
Mitä rahaa se mies sitten kotiin oikein toisi? En oikein ymmärtänyt. Jos sinä maksat hänenkin asumisensa ja muut kulut menevät puoliksi, niin mitä se raha on, jota hän nyt miehenä tuo kotiin ja oikeuttaa nauttimaan piian palveluksista.
Niin, ja mitä varten ne yksinäiset miehet sinne Thaikkuihin lähtee? Kysäisepä... Josko sen piian voisi tuoda sieltä...
miehen kanssa yhteen, niin menetät kaikki tukesi. Asumistuen, kotihoidontuen hoitolisän, kaikkien lapsilisien yksinhuoltajakorotukset yms.
Yhteenmuutto tarkoittaa yhteiskunnan silmissä sitä, että miehesi on myös yhteisesti elatusvelvollinen ja hänen tulonsa vaikuttavat kaikkeen. Esim. jos haluaisit laittaa lapsesi päiväkotiin, niin maksaisit kaikista täyden kuukausimaksun, koska mies tienaa niin hyvin. Ei siinä katsota pelkästään sinun tuloja vaan yhteisen talouden tulot!!!!!