uusperheen lasten tasa-arvosta,..
mitä mieltä olette: emme asu vielä virallisesti yhdessä, mutta tarkoitus muuttaa hänen paikkakunnalleen, hänellä kaksi lasta aiemmasta liitosta, minulla neljä.. ehdoiksi sanoo, että asumiskuluista hoitaisin 800 euroa, omat lapset vie kerran vuodessa etelään, ja itse menee yksin thaikkuun kerran vuodessa. minusta tämä asetelma ei reilu, koska minun lapset jäävät ulkopuolelle kaikesta kivasta, ja hän ja hänen lapsensa saavat kermat kakun päältä...jos yhdessä asutaan, ja eletään uusperheessä, lomista ja muista päätetään yhdessä...?? rakentavia mielipiteitä???
Kommentit (90)
Ap, oletko huomioinut sen, että jos muutat avoliittoon, et taida sen jälkeen saada enää minkäänlaista asumistukea? Kun eikös ne avokin tulot huomioida tukipäätöstä tehdessä? Että milläs sitten maksat sen "vuokran" miehelle? Korjatkaa jos olen väärässä.
Ja meinaako mies pimeänä tulona tienata sinulta vuokria, vai aikoisiko ilmoittaa verottajalle vuokratuottonsa?
..4 mukeloa ja erotkaa. Ja taas sama kierros tosien kanssa. AUTA RMIAS!!!
joka sanelee ehtoja yhteen muutolle.
Jos on aito halu elää yhdessä, niin ollaan myös taloudellisesti samalla tasolla. Koko perheellä siis sama elintaso. Ja tuskin on mitään järkeä muuttaa toiselle paikkakunnalle tuollaisessa suhteessa.
Iskenyt hampaansa kerrankin varakkaaseen mieheen ja ajattelee nyt voivansa elää tämän siivellä neljän lapsensa kanssa. Ja pitäisi koko lössi kustantaa ihan lomillekin.. Ja sitten vielä vauva.
Mikä on koulutustaustasi ja työhistoriasi ap? Millä tavoin aiot elättää itsesi lasten kasvettua?
Ja kuinka pitkään ajattelit vielä olla kasvattamassa lapsiasi kotona? On varmaan hyvä kertoa etukäteen miehellesi myös tulevaisuudensuunnitelmistasi, sillä nehän vaikuttavat suoraan yhteiseen tulotasoonne ja sitä kautta mahdollistavat matkustelun myös isolla porukalla. Anna miehellesi visio tulevaisuudesta - kai sinulla sellainen on?
Mitä teit muuten työksesi kun jäit kotiin ja suunnittelitko, millä elät kotiäitinä? Millainen tulotaso lastesi isällä/isillä on? Olisi luonnollista, että lastesi biologinen isä osallistusi lasten lomakustannuksiin.
uusperheet ovat surkea instituutio, ei hevillä synny tasa-arvoa vaikka olis järkeviä ihmisiä.
eläkää ihmiset kunnolla, älkääkä menkö ekan kusipään kans naimisiin ja tehkö sille lapsia niin ei ehkä tarttis erota ja ottaa uutta
ovat lastesi isä/isät kun meinaat muuttaa lasten kanssa useiden satojen kilometrien päähän?.
Voisiko kaksi tai kaikki lapsesi jäädä asumaan isilleen ja vain vierailla sinulla? On aika raakaa repiä lapset kodistaan ja tutusta ympäristöstä satojen kilometrejen päähän missä heillä ei ole mitään tuttua.
minun on ihan hyvä näinkin, en ole siis itse vaatinut ja vonkunut muuttoa uudelle paikkakunnalle, vaan idea on tullut täysin mieheltä,
enkä ole elämässä hänen rahoillaan, vaan minusta mies on vaatimassa minulta kohtuutonta osaa siellä elämiseen, ottaen huomioon tuloeromme, ja omaisuutemme.
Omaisuus on ja pysyy miehellä, ei minulla, olen siis siinä mielessä vain vuokralainen, ja tämä on ok, kyse on siitä, että mitä minulla on mahdollisuus äitinä omille lapsilleni tarjota, jos kuukaudessa käteen jäävä osuus olisi 400 euroa, joka ei vielä sisällä ruokia, vaatteita,bensaa jne. ja samalla miehen omaisuus karttuu, ja hänen käteen jäävä osuus olisi paaaaljon isompi..
minä olen se,joka vaatisi avio/omaisuusehtoa, en siis todellakaan kärky kenenkään omaisuutta, ja toiseksi lapsitehtailusta voisin sanoa, ettei kukaan voi etukäteen elämänsä kulkua tietää, enhän minäkään aiemmassa liitossa kuvitellut, että se eroon päätyisi, en pyytänyt exääni pettämään, ja alkoholisoitumaan, en käyttämään väkivaltaa, enkä olemaan narsistinen, on helppo kertoilla tuntemattomalle, miten väärin ja rahanahneena on elänyt, tietämättä todellisia taustoja, jättäisin tällaisiin asioihin kommentoimatta.
Minua on painostettu,kiristetty, uhkailtu, lapseni ovat selvinneet uskomattomasta myllystä, ja sen takia haluan heille vain hyvää ja tasa-arvoisuutta, ja siksi koen nykyisillä ehdoilla olevan sen mahdotonta.
toki reissut omilleni hommaan ja maksan itse, mutta tämä 800 euron vaatimus kuussa, vie pohjan miltään omiin lapsiini sijoittamiselta. ja saan jokaisesta lapsestani tasan tarkkaan vain, ja ainoastaan sen minimi-elatustuen, sillä täytyy selvitä kaikista kuluista, ja nyt pitäisi näistä lapsille tarkoitetuista rahoista irrottaa miehen käyttöön valtaosa, jotta hän tosiaan lyhentää sitä OMAA asuntoaan, ja meillä putoaa nykyinen elintaso siihen pisteeseen, jotta eletään vuositolkulla kaurapuurolla, kun toinen reissaa, ei se ole oikeudenmukaista, katsoi sitä miltä kantilta tahansa! Veisitkö omat lapsesi tällaiseen tilanteeseen, ja tuommoisella käteen jäävällä osuudella?
Mikä on koulutustaustasi ja työhistoriasi ap? Millä tavoin aiot elättää itsesi lasten kasvettua?
Ja kuinka pitkään ajattelit vielä olla kasvattamassa lapsiasi kotona? On varmaan hyvä kertoa etukäteen miehellesi myös tulevaisuudensuunnitelmistasi, sillä nehän vaikuttavat suoraan yhteiseen tulotasoonne ja sitä kautta mahdollistavat matkustelun myös isolla porukalla. Anna miehellesi visio tulevaisuudesta - kai sinulla sellainen on?
Millainen tulotaso lastesi isällä/isillä on? Olisi luonnollista, että lastesi biologinen isä osallistusi lasten lomakustannuksiin.
Minua on painostettu,kiristetty, uhkailtu, lapseni ovat selvinneet uskomattomasta myllystä, ja sen takia haluan heille vain hyvää ja tasa-arvoisuutta, ja siksi koen nykyisillä ehdoilla olevan sen mahdotonta. toki reissut omilleni hommaan ja maksan itse, mutta tämä 800 euron vaatimus kuussa, vie pohjan miltään omiin lapsiini sijoittamiselta.
Miksi reissujenne pitäisi lisääntyä nykyisestä tai miehen lasten reissujen vähentyä, jos lapsesi eivät sinunkaan kustannuksella ole reissanneet? Jääkö sinulle nykyisin niin paljon enemmän käteen, että on kohtuullista odottaa matkustelua jatkossakin?
minun on ihan hyvä näinkin, en ole siis itse vaatinut ja vonkunut muuttoa uudelle paikkakunnalle, vaan idea on tullut täysin mieheltä,
enkä ole elämässä hänen rahoillaan, vaan minusta mies on vaatimassa minulta kohtuutonta osaa siellä elämiseen, ottaen huomioon tuloeromme, ja omaisuutemme.
Omaisuus on ja pysyy miehellä, ei minulla, olen siis siinä mielessä vain vuokralainen, ja tämä on ok, kyse on siitä, että mitä minulla on mahdollisuus äitinä omille lapsilleni tarjota, jos kuukaudessa käteen jäävä osuus olisi 400 euroa, joka ei vielä sisällä ruokia, vaatteita,bensaa jne. ja samalla miehen omaisuus karttuu, ja hänen käteen jäävä osuus olisi paaaaljon isompi..
minä olen se,joka vaatisi avio/omaisuusehtoa, en siis todellakaan kärky kenenkään omaisuutta, ja toiseksi lapsitehtailusta voisin sanoa, ettei kukaan voi etukäteen elämänsä kulkua tietää, enhän minäkään aiemmassa liitossa kuvitellut, että se eroon päätyisi, en pyytänyt exääni pettämään, ja alkoholisoitumaan, en käyttämään väkivaltaa, enkä olemaan narsistinen, on helppo kertoilla tuntemattomalle, miten väärin ja rahanahneena on elänyt, tietämättä todellisia taustoja, jättäisin tällaisiin asioihin kommentoimatta.
Minua on painostettu,kiristetty, uhkailtu, lapseni ovat selvinneet uskomattomasta myllystä, ja sen takia haluan heille vain hyvää ja tasa-arvoisuutta, ja siksi koen nykyisillä ehdoilla olevan sen mahdotonta.
toki reissut omilleni hommaan ja maksan itse, mutta tämä 800 euron vaatimus kuussa, vie pohjan miltään omiin lapsiini sijoittamiselta. ja saan jokaisesta lapsestani tasan tarkkaan vain, ja ainoastaan sen minimi-elatustuen, sillä täytyy selvitä kaikista kuluista, ja nyt pitäisi näistä lapsille tarkoitetuista rahoista irrottaa miehen käyttöön valtaosa, jotta hän tosiaan lyhentää sitä OMAA asuntoaan, ja meillä putoaa nykyinen elintaso siihen pisteeseen, jotta eletään vuositolkulla kaurapuurolla, kun toinen reissaa, ei se ole oikeudenmukaista, katsoi sitä miltä kantilta tahansa! Veisitkö omat lapsesi tällaiseen tilanteeseen, ja tuommoisella käteen jäävällä osuudella?
Tosin mä en myöskään vääntäisi neljää lasta tota tahtia mitä sä olet tehnyt hullulle miehelle, enkä varsinkaan raskautuisi uudelle miehelle tuosta vaan tietäen, että tuleva perhe olisi 7-lapsinen... Voi hyvää päivää, ja missään tässä ei ole tietenkään omaa osuutta asiaan, vaan elämähän se vaan heittelee ihmistä...
Millainen tulotaso lastesi isällä/isillä on? Olisi luonnollista, että lastesi biologinen isä osallistusi lasten lomakustannuksiin.
Koulutustausta myynnin puolelta, sekä puualan artesaani entisöintipainotteiselta puolelta, tein määräaikaispätkiä, ennen kuin tuli lapsia, työsuunnitelmana on tämän viimeisen jälkeen kouluttautua oppisopimuksella sisustus tms. puolelle, ehkä pintaremontointiin..
siis sisustus/remontointipuoli kiinnostaa.
Ei ole tarkoitus olla loppuelämää kotona tosiaan, mutta kodinhoidontuella olen ollut, kun lapset ovat tulleet niin peräkkäin, eikä ole ollut sitä vakipaikkaa mihin palata.
En minä nyt toimettomana ole kotona ollut, olen tehnyt hanttihommina sisustus/koriste-ompelutöitä, auttanut tuttuja lastenhoidossa jne.
Eikä tarkoitus ole missään vaiheessa ollut, että kaikki lapset saadaan kerralla reissuun, vaan asian kohtuullistamista esim. siten, että vuorovuosina, tai jotain pienempiä reissuja sitten yksittäin omilleni,
se koko poppoon etelään vienti ei ollut siis tarkoitukseni, vaan se periaate kulutuksen suhteen.
Ja vielä lisätiedoksi, mies sanoi samassa lauseessa, että tuleva vuosi pitää kituuttaa, kun uuden auton lyhennys jne. sitten seuraavassa lauseessa puhuttiin jo heidän etelänmatkoistaan...
Minua on painostettu,kiristetty, uhkailtu, lapseni ovat selvinneet uskomattomasta myllystä, ja sen takia haluan heille vain hyvää ja tasa-arvoisuutta, ja siksi koen nykyisillä ehdoilla olevan sen mahdotonta. toki reissut omilleni hommaan ja maksan itse, mutta tämä 800 euron vaatimus kuussa, vie pohjan miltään omiin lapsiini sijoittamiselta.
Miksi reissujenne pitäisi lisääntyä nykyisestä tai miehen lasten reissujen vähentyä, jos lapsesi eivät sinunkaan kustannuksella ole reissanneet? Jääkö sinulle nykyisin niin paljon enemmän käteen, että on kohtuullista odottaa matkustelua jatkossakin?
no nopealla laskulla, nykyiset asumiskulut ovat n.185 euroa/kk, ja muuton jälkeen minun pitäisi irrottaa 800 euroa/kk, joten kyllä sillä välisummalla matkustelisi huomattavasti enemmän nyt, kuin tulevaisuudessa!
Oppisopimuksella kun elelet viiden lapsesi kanssa, niin ei kyllä tulot ainakaan juuri tuosta nykyisestä kasva. Eli tulet olemaan todella pitkään todella pienituloinen.
Kuullostaa nyt vielä enemmän siltä, että miehen varallisuus on suuressa osassa suhteen viehätysvoimaa. Ethän sinä edes muuten tunne miestäsi kunnolla.
ja kysyt itä se 800e sisältää?
Onko se vain teidän asuminen, sähkö, vesi, lehdet jne? Vai sisältääkö se myös teidän syömiset?(silloin tarjous on tosi edullinen sinulle)
Sitten selität miehelle nätisti, että sinulla ei ole vielä varaa muuttaa yhteen mikäli kyseessä vain asuminen. Muutoinhan on sinun tehtäväsi elättää lapsesi niin kuin pystyt esim vaatteet, harrastukset, atkat jne
kun WT lisääntyy kuin kaniinit...
kun WT lisääntyy kuin kaniinit...
Katkeran itsekkään ihmisen hätähuuto =D
että hänen lapsensa saavat yhteenmuuton jälkeen myös enemmän. Jos vaikka asut nyt kerrostalossa, lapset pääsevät omakotitaloon, ja lisäksi saavat sen mökin käyttöön, ja varmasti myös aikanaan saavat ajaa niillä mönkijöillä ym. mitä miehen lapsilla on. Sinulla yh:na tuskin olisi varaa mäkkilomiin ja mopojen ostamiseen ja omakotitaloon mitä sinä ja lapset saatte yhteenmuuton jälkeen.
Ja sen miehen loma lasten kanssa on ihan ok, veisitkö lapsia yh:na "joka toinene vuosi" tmv. etelän lomille? Niinpä, tuskin veisit.
Uusperheissä lähtökohta on se että molemmat elättävät OMAT lapsensa --> jos mennään lomalle niin isä maksaa omat lapsensa ja äiti omansa. Jos sinulla ei ole lomiin varaa, niin ei ole kovin reilua ettei mies lapsineen saisi mihinkään lähteä jotta lapsillesi ei tule paha mieli.
Monissa uusperheissä menee myös niin, ettei vanhemmilla ole varaa Linnamäkeä kauemmas reissata, mutta toisen lasten isä/äiti tai vaikka isovanhemmat ovat varakkaampia. Eli esim. osa uusperheen lapsista pääsee toisen vanhempansa kanssa joka vuosi matkoille tai vaikka aina kesällä pariksi viikoksi isovanhempien loma-asunne Espanjaan. Ja sille ei vaan voi mitään, aina ne nallekarkit eivät mene tasan!
Mutta ei olisi reilua kieltää esim. uuden miehen lapsia matkustamasta äitinsä/isovanhempien kanssa etei omille tule "paha mieli". Ja loppupeleissä tässä on ihan samasta asiasta kyse: mies on rikkaampi ja pystyy tarjoamaan enemmän kun sinä ap lapsilleen, ja sitä elämä vaan joskus on.
niin pliis, älä vie neljää lastasi tutusta ympäristöstä jonnekin jumalanseläntaakse missä he ovat riippuvaisia hieman kahjolta vaikuttavan isäpuolen oikuista. Rahojen jaosta viis.
Oppisopimuksella kun elelet viiden lapsesi kanssa, niin ei kyllä tulot ainakaan juuri tuosta nykyisestä kasva. Eli tulet olemaan todella pitkään todella pienituloinen.
Kuullostaa nyt vielä enemmän siltä, että miehen varallisuus on suuressa osassa suhteen viehätysvoimaa. Ethän sinä edes muuten tunne miestäsi kunnolla.
Tai mitään viehätysvoimaa aiheuttaisi.
Lueppa uudelleen ap:n viestit, rahasta kyllä riitaa on, mutta ei niin että ap olisi rahojen perässä menossa sinne.
Miehen lapsilla on vanhempi, joka käy töissä ja ansaitsee rahaa. Sinun lapsillasi on äiti, joka ei käy töissä eikä tienaa rahaa.
Miksi sen työssäkäyvän vanhemman lasten pitäisi joutus kärsimään siitä, että sinä et suostu menemään töihin vaan tulet lapsinesi elämään heidän isänsä "siivellä"? Tai vielä pahempi: näiden lasten äiti on töissä ja ostaa lapsilleen kaikenlaista, joten sinä vaadit tätä äitiä ostamaan tasapuolisuuden vuoksi sinunkin lapsillesi.