Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uusperheen lasten tasa-arvosta,..

Vierailija
25.05.2011 |

mitä mieltä olette: emme asu vielä virallisesti yhdessä, mutta tarkoitus muuttaa hänen paikkakunnalleen, hänellä kaksi lasta aiemmasta liitosta, minulla neljä.. ehdoiksi sanoo, että asumiskuluista hoitaisin 800 euroa, omat lapset vie kerran vuodessa etelään, ja itse menee yksin thaikkuun kerran vuodessa. minusta tämä asetelma ei reilu, koska minun lapset jäävät ulkopuolelle kaikesta kivasta, ja hän ja hänen lapsensa saavat kermat kakun päältä...jos yhdessä asutaan, ja eletään uusperheessä, lomista ja muista päätetään yhdessä...?? rakentavia mielipiteitä???

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla ihan OK uusperheessä, että puolisot lomailevat "omien" lastensa kanssa erikseen. Ja sekin on ihan OK, että puolisot käyvät lomilla yksin (tietysti tasapuolisesti, eli vaikka vain toisella olisi varaa käydä yksin Thaimaassa, niin käyköön, mutta toinen saa halutessaan vastaavan loman lapsista ja menee sitten vaikka halvemmalle lomalle). Mutta se, että mies luettelee etukäteen tuollaisia ehtoja, kuulostaa sairaalta.

Vierailija
62/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muodostatte perheen muodostatte perheen. Mukuloineen kaikkineen joista kaikki saavat yhtä paljon.

Mielenkiintoinen tulevaisuus teillä edessä jos tässä vaiheessa jo asetetaan ehtoja elämiselle...

En suosittele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan järjetön summa, jos on kuitenkin toisen omistusasunto? Samalla rahallahan asuu jo leveästi vuokrallakin. Minusta on kohtuullisempaa, että maksat osan vesi- ja sähkökuluista ja mahdollisesta vastikkeesta/kiinteistökuluista. En millään järjellä saa noin suurta summaa tuosta.

Ja yksin thaimaahan hip hei. Varo vaan, ettet kohta ole itse hiv-positiivinen, tippurin tai kupan tai muun mukavan kantaja.

Joo, ehkä on parempi, että jatkat elämääsi omien lasten kanssa ja kotiutat tuolta mieheltä sen 800€ elatuksena, jos kerran on niin varoissaan.

Vierailija
64/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että olet löytänyt lapsillesi näin ihanan miehen mallin ja vielä uusia sisaruksiakin!

Ajattele, miten lapsistasi on kivaa asua isossa perheessä, missä kaikki puhaltaa yhteen hiileen ja kaikki ovat tasa-arvoisia!

Ja vielä uusi vauvakin tulossa :) Sehän se kruunaa tuon kaiken onnen!

Voi miten olen niin iloinen puolestasi, kun olet tuollaisen helmen miehen itsellesi ja lapsillesi löytänyt!

Saat kodin ja liudan uusia lapsia, mistä pitää huolta. Ja vielä uudella paikkakunnalla! Ihanaa!

800e on pieni raha maksaa kaikesta tuosta hyvästä! Moni olisi valmis maksamaan vieläkin enemmän, että saa noin ihanan perheen!

Vierailija
65/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi hän sanoikin, että kaikki on yhteistä, jne. nyt kun muutto lähestyy, tuleekin näitä ehtoja, kaiken kukkuraksi odotan hänelle lasta... mutta löin kyllä jarrut kiinni, ja ilmoitin hänelle,että näillä ehdoilla en aio sinne muuttaa, olen sen verran itsenäinen nainen, jotta pärjään kyllä täällä omassa kodissa, tutulla paikkakunnallani lasten, ja tulevankin kanssa, odotellaampa hetki, muuttuuko miehen asenne, ja jos ei muutu, niin hänen tappionsa.

onnee vaan sullekin, mihin paskakasaan oot seonnut. Mites sitten tuleva lapsi, pääsekö sekin matkalle isänsä kanssa samaan aikaan, kuin nämä kaksi muuta lasta?

Kuulostaa kyllä siltä, että miestä ei kiinnosta pätkääkään perustaa uutta perhettä. Toivottavasti säkin voit tehdän vielä abortin, eiköhän neljässä lapsessa oo sulle ihan tarpeeksi.

Vierailija
66/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi viehätyinkin siitä, että hän puhui niin, että mikä on minun, on myös sinun;eli vaikken virallisesti mitään omista, saan sisustaa, ja tuntea kuuluvani kotiimme, että arki ja muu elämä jaetaan, lapset ovat samanarvoisia, ja olemme tärkeitä.

Nyt sitten tuuli kääntyi outoon suuntaan, hänen lapsensa kuulemma kärsivät, kun joutuvat jakamaa isän huomion,niitä pitää siis hemmotella.eikä siinä mitään, minusta on oikein, että omien kanssa vietetään laatuaikaa, mutta se täytyy olla tasa-arvoista,eli minullakin täytyy olla mahdollisuus viedä reissuun vastaavasti omiani, ja kuten huomasitte, mistäpä minä yksin repäisen semmoisia summia, joita tarvitaan. Kotona joudun kuitenkin passaamaan kaikkia, en voi erotella, että sinun lapsille en tee ruokaa, hemmottele, tuo reissusta tuliaisia jne. mutta minun lapset eivät sitten ansaitsekkaan mitään extraa, ja uskon että lapset tähän reagoivat, onhan se helvetti epäreilu asetelma, enkä halua lapsiani sellaiseen viedä! ja itsekkin kyllä mietin sitä yksin thaikku-reissua, koska satun tietämään, että sellaisia palveluita on sinkkuelämän aikana käytetty siellä!

Vierailija
67/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun yhteiseloon tulee reunaehtoja toisen osapuolen esittämänä, heittäisin hyvästit.

Tulee ihan yksi vitsi mieleen, jossa ukko esitty samantyylisiä, tosin kavereihin liittyvyä, ehtoja nuorikolleen. Nuorikko totesi, että "okei, sopii" ja ilmoitti vielä perään oman vaatimuksensa: "minä harrastan seksiä joka päivä klo 18 olit sinä sitten paikalla tai et".'

:)

Vierailija
68/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos teille jo viesteistänne, samoja asioitahan minäkin pyörittelen, alussa sitä hullaantui niin toiseen, ja toisen puheet olivat niin ihania, ja kuullostivat juuri siltä, mitä itse haki,

itselle hieman yllätyksenä tuli nämä kaikki muut jutut tässä vaiheessa, kun muutto lähestyy.

Minustakaan mies ei tiedä paskaakaan uusperheestä, eikä osaa heittäytyä pois sinkkuvaiheesta sittenkään, lapsen hoidan jokatapauksessa, maksakoon sitten elatukset, mutta sinne en lähde vieraalle paikkakunnalle kärsimään, kun kaikki ystävät ja suku on täällä, ja raskauteni on jo niin pitkällä, ettei abortti mahdollinen. mutta lapsihan on ihana ja viaton, jota kyllä rakastan ja hoidan, vaikkei isin kanssa yhteen muutettaisikaan..

Vierailija
69/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä perääntyä! Pärjäät kyllä tulevan lapsen kanssa, älä huoli. Sulla on tuhat ja yksi murhetta enemmän, jos tuollaisen luolamiehen mukaan lähdet. Sehän on ihan sairas. Ihme, että paljasti noita törkypuoliaan jo ennen muuttoasi, kiitä siitä onneasi. Tietysti hänen lapsilleenkin sinun tulosi olisi iso muutos, tottakai, mutta pääsääntö on, että kun perhe muodostetaan, se on perhe, eikä mikään orjaleiri ja sopimusviidakko. Luota nyt intuitioosi hyvä nainen.

Vierailija
70/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällaista kuviota. Uusperhe on jo kuviona muutenkin vaikea, sitä ei tarvitse enää tollasilla säännöillä vaikeuttaa! Tiedän perheen, jossa on miehellä edellisestä liitosta kolme, ja naisella edellisestä liitosta kolme lasta. Nämä tekivät niin, että yhteenmuuttaessa hankkivat yhteisen kodin edellisten tilalle. Kukaan ei siis muuttanut "toisen nurkkiin". Ja kaikkien lasten kanssa ei tietenkään lähdetä samalla kertaa lomalle, mutta tuokin on ratkaistu niin, että joka toinen vuosi toisen jne... Kannattaakin siis miettiä oikeasti tasa-arvoisia ratkaisuja, eikä tällaisia toisen sorsimista edistäviä ratkaisuja!

Vierailija
71/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies nyt nostaa kissan pöydälle ja asettaa sääntöjä. Parempi nyt kuin sitten myöhemmin näistä tapella. En minä osaa sanoa, onko hänen ajattelunsa oikea vai väärä, mutta pääasia on, että tilanteesta on nyt helppo perääntyä, jos ei järjestely tunnu sinusta reilulta.

Sinänsä pikkuisen haistan sen, että mies näkee tilanteen sellaisena, jossa sinä ja sinun neljä lasta tulee hänelle eläteiksi. Ja tottahan se onkin. Olet heti hermona, jos kaikki ei olekaan yhteistä. Minusta olisi järkevintä, että jatkatte seurustelua ja asutte erillänne. Yhteinen koti sotkee raha-asiat ja mies ei siihen ole näköjään suostuvainen. Toisaalta helppo se on sen suuttua, joka on hyötyjänä. Mitäs jos tilanne olisikin toisinpäin? En minäkään haluaisi hyvätuloisena taloudelliseksi ristikseni pienituloista miestä neljine lapsineen. Kyllä se vaan on fakta.

Vierailija
72/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tuollaista ehtojen laittelemista hyväksy. Toisaalta alat kuulostaa vähän itsekin ehtojen asettajalle. Miksi mies ei voisi edelleen käydä lomamatkalla lapsiensa kanssa ilman että joutuu kustantamaan sinulle ja peräti neljälle lapsellesi saman?? En ikinä voisi itse vaatia tuollaista, minun lasteni elatus kuuluu minulle ja eksälleni, ei nykyiselle miehelleni. Ilman muutahan nuo kaksi lasta joutuvat isästään aika paljon luopumaan jos saavat talouteensa peräti viisi uutta ihmistä! Mikäli yhteen muutatte niin eläkää arkea yhteisesti eli siinä huomioitte lapset samalla tavoin. Ekstrat hommaat kumpikin omille lapsillenne varojenne mukaan. Vähän alkoi noista viimeisitä viesteistä tulla kuva ettei vain sinua nimen omaan olisikin hurmannut miehen varallisuus ja helpompi elämä, ehkäpä mies näin testaa sinua?

Vierailija
73/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että okei sinä hoidat sitten siivouksesta kaiken paitsi vessat, joihin et koske lainkaan. Parillisten viikkojen torstaisin et laita ruokaa kenellekään, etkä muutenkaan sitten ruoki niitä miehen lapsia kuin joka toinen viikko. Ja kun mies kerran tuo sen leivän pöytään, niin sinähän odotat sitten viikkorahaa. Semmoinen 400e viikossa olisi sopiva, vai?

Iha älyttömiä sääntöjä. Minusta tuo matka lasten kanssa on ok, jos mies haluaa saada aikaa heidän kanssaan.. kyllähän se eriarvoistaa lapsia, mutta käyhän ne lapset kai muutenkin niiden etävanhempien luona erikseen?

Sensijaan kamalalta kuulostaa tuo vaadittu raha ja oma thaikkuloma. Todellakin käyttäisin miehen sukupuolitautitesteissä.

Vierailija
74/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään haluaisi hyvätuloisena taloudelliseksi ristikseni pienituloista miestä neljine lapsineen. Kyllä se vaan on fakta.

mutta jos ei halua naista lapsineen ei varmaan kannata tehdä sen naisen kanssa uutta vauvaa. Se kannattaa miettiä ehkä ensin...? Vai mites mietit?

Vierailija
75/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itsestään selvää, että mies maksaa omien lastensa menot ja sinä omiesi. Yhdessä maksatte yhteisen lapsen enot(mies maksaa enemmän koska hänellä varaa)

Ajattelitko ottaa miehestä elättäjän omille lapsillesi? Lapsillasi on jo isä jonka kuuluu sinun kanssa elättää heidät. Uudella miehellä ei ole mitään velvollisuutta elättää sinun aikasempia lapsiasi.

Muut ehdot eivät olleet reiluja.

Voithan sopia lastesi isän/isien kanssa että auttavat sinun lomamatkojen maksussa, että pääset lastesi kanssa jonnekkin.

Vai ajattelikko, että miehen täytyisi hylätä omat lapsensa sinu ja sinun lapsiesi vuoksi???

Et selvästikkään ole valmis muuttamaan kenenkään kanssa yhteen

Vierailija
76/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan päätöntä touhua. Ei ole miesten parhaimmistoa tuo rakastettusi kyllä.

Vaikka oletkin ap hullaantunut mieheen ja vielä harrastanut seksiäkin vähän holtittomasti, niin nyt on viimeinen hetki ottaa järki käteen.

Sinä olet vastuussa neljästä lapsestasi ja nyt tästä tulevasta.

Älä pilaa heidän ja itsesi elämää muuttamalla tuon miehen kanssa yhteen.

Jos miesystäväsi tuntuu ihanalta, tapaile häntä ja anna hänen luoda suhde lapseensa, jos hän sitä haluaa.

Ja thailoma kerran vuodessa, se mies on pukki. Jatkossa käytä kondomia, ettet ole kohta hiv-hoidoissa.

Vierailija
77/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tuossa on kamalaa??? Kerrankin mies joka puhuu, ja etukäteen rehellisesti kertoo missä mennään. Eikös sitä täällä aina peräänkuuluteta??? Ja fiksu mies onkin, selviää jo ennen yhteen muuttoa eri käsitykset, ei sitten tarvii pilata elämäänsä katkeran ja kiukuttelevan miehen kanssa. MInä olen tehnyt joka vuosi yhden matkan YKSIN, yhden ystäväni kanssa. Ihan hirveetä hei:))) Ihmisellä voi perheestä huolimatta olla tarve ihan omaankin juttuun- eikä kukaan ole oikeutettu määrittelemään mikä se toisen juttu saa olla. Ei ap;n kannata mennä yhteen itsenäisen ihmisen kanssa jos haluaa vajota johokin symbioosiin. Toinen asia; pitäskö miesten lasten luopua kaikesta siksi että ap;lla on 4 lasta???? MInusta tuokin on reilu meininki; miehen perheellä on ollut tuollainen traditio- menee viettämään aikaa omien lasten kanssa. Ja voi sitten mennä kaikkien lasten kanssa vaikka minne muualle? Tämä on hyvä esimerkki siitä miksei kannata väkisin perustaa uusperheitä.

Vierailija
78/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on idioottimaista olettaa, että uusperheessä sinun lapsistasi vastaa sekä exä että nyxä. Ja jos tulosi ovat 1600 e/kk + siihen elarit noin 800 e/kk + lapsilisät noin 400 e/kk niin miksi ihmeessä et voisi osallistua asumiskulujen maksamiseen, mikä ihmeen elättäjä se mies on?

Ei parisuhde saisi perustua taloudelliseen hyväksikäyttöön.

Vierailija
79/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin langeta provoon.

Eihän kukaan aikuinen oikeasti ajattele, että uus mies hylkää lapsensa ja alkaa elättää uuden entisiä lapsia.

Niin porvoossa ehkä, mutta ei muualla.

Ahneella on paskanen loppu

Vierailija
80/90 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lapsen kanssa ei onnistu 6 lapsen kanssa Tai seitsemän. Kyllä mä vähän symppaan noita miehen lapsia- heidän kannaltaan on aika surkeaa se, että vieraiden lasten vuoksi heidän elintasonsa romahtaa huomattavasti. Jos lapset ovat vaikka esityneet pitkälle jossain kalliissa harrastuksessa- oletko sitä mieltä että nekin pitäisi lopettaa koska se on sun lapsista epistä? Kyllähän miehenkin lasten elämällä on arvonsa- ja on aivan kohtuutonta jos heidän elämänsä mullistuu siksi että sulla on noin monta lasta. Minusta heillä on oikeus säilyttää jotain omaansakin. Tästä syystä en ikinä perutaisi tuollaista uusperhettä, mun mielestä olis lapsilleni törkeä teko esim. se että he menettäisivät huoneensa kun huoneet täyttyisivät laumasta vieraita lapsia. Sitä on aika vaikea perustella. Ei käy kateeks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän