Jääkaapissa 0,5kurkkua, ja n. 50g raejuustoa. Mitäs tänään syötäisiin?
Ja seuraavan kerran rahaa ruokaan tulee 1.6. Puoltoista viikkoo noilla eväillä. JES!
Kommentit (44)
Olisiko leipäjonosta apua? Googlaillaan yhdessä lähin leipäjonosi.Soita huomenna myös paikkakuntasi seurakunnan diakonille (joskin voi olla vapaapäivä yms). Voit myös lähettää seurakuntasi diakonille meiliä, jotta ottaa sinuun yhteyttä. eikä tarvitse kuulua kirkkoon.
Hakea surakunnalta rahaa, kuulumatta itse edes kirkkoon?
Ei mulla ainakaan.
en kuulu kirkkoon, enkä oikeastaan halua edes olla tekemisissä koko järjestön kanssa. Vaikka diakoniatyö onkin hyvä juttu, niin suoraan sanoen olen mielummin pari viikkoa syömättä kun menen sinne itkemään.
ap
Ja nyt joudutte elämään puolikkaalla kurkulla ja raejuustolla..Ihan oikein teille =)
Joo,kaikki uskoo että olet oikeasti viikon syömättä :) Ja kun ei tarjotut ehdotuksetkaan kelpaa niin saisit syömättä ollakin
en kuulu kirkkoon, enkä oikeastaan halua edes olla tekemisissä koko järjestön kanssa. Vaikka diakoniatyö onkin hyvä juttu, niin suoraan sanoen olen mielummin pari viikkoa syömättä kun menen sinne itkemään.
ap
mutta näe nälkää sit mieluummin
Kuten on ehdotettu, siitä saa ihan hyvän paistin vielä. Lisukkeeksi vielä pala kurkkua ja vähän raejuustoa - siitä ei enää sapuska parane. Näillä pärjäätte muutaman päivän.
Ja nyt joudutte elämään puolikkaalla kurkulla ja raejuustolla..Ihan oikein teille =)
Koiraa kitumaan autotielle, ettei vaan mene rahaa. Kyllä se oli ihan päivystykseen vietävä, makso mitä makso. Ja en kyllä sitä päätöstä kadu, vaikka rahat loppukin.
Ja kani on haudattu.
ap
poikansa oli päättänyt päivänsä rahavaikeuksien takia, täällä mammat pyhästi lupasivat olevansa myötätuntoisia talousvaikeuksien kanssa painiskeleville.
Tässäkö se teidän myötätuntonne sitten on? Ettekö oikeesti parempaan pysty?
Tässäkö se teidän myötätuntonne sitten on? Ettekö oikeesti parempaan pysty?
joten järsikööt toisiaan miehen kanssa
joille ei apu kelpaa! Jos mieluummin näkee nälkää kuin menee seurakunnalta hakemaan apua,niin olkoon asia sitten niin minun puolestani.
Koiraa kitumaan autotielle, ettei vaan mene rahaa. Kyllä se oli ihan päivystykseen vietävä, makso mitä makso. Ja en kyllä sitä päätöstä kadu, vaikka rahat loppukin.
Ja kani on haudattu.
ap
työntäkää sille rakille se kurkun puolikas perseeseen ja eikun vartaaseen!
lisukkeeksi raejuustoa.
siitä riittää myös pakastimeen.
Ei ole iso koira. Siinä oliskin paistilla kilohintaa kun pistelis tollasen 1500€ koiran (+ tietysti arvoa nostaa noi huiman eläinlääkärikulut) joka painaa pari kiloa:D
ap
Aika tiukilla talous on ollut jo aiemmin, jos yhtäkkiä ootte noin puilla paljailla. Ehkä sitä koiran ottamista ois kannnattanu miettiä jo aikoinaan, koska se on hurja menoerä.
Ei kukaan pärjää viikkoa jollain kurkun puolikkaalla.
siltä, että ap:lla on vähän taloudenhallinnallisia ongelmia. Ensin pidetään huoli siitä, että on ruokaa ja asuminen kustannettu. Sitten tulevat laskut ja niistäkin voi neuvotella.
Jos oikeasti olet köyhä, saat toimeentulotukea.
Muuten et vain osaa hoitaa aikuisen tavoin asioitasi, eikä taida paremmin osata se mieskään.
Eli olkaapa sitten nälässä.
joille ei apu kelpaa! Jos mieluummin näkee nälkää kuin menee seurakunnalta hakemaan apua,niin olkoon asia sitten niin minun puolestani.
kuin tuolta apua hakisin. Ei taivu itsekunnioitus moiseen. Olkoon sekin niin.
siltä, että ap:lla on vähän taloudenhallinnallisia ongelmia. Ensin pidetään huoli siitä, että on ruokaa ja asuminen kustannettu. Sitten tulevat laskut ja niistäkin voi neuvotella.
Jos oikeasti olet köyhä, saat toimeentulotukea.
Muuten et vain osaa hoitaa aikuisen tavoin asioitasi, eikä taida paremmin osata se mieskään.
Eli olkaapa sitten nälässä.
Alkukuusta on maksettu vuokrat, laskut jne, jonka jälkeen tilille jäi vielä hyvin rahaa, niinkun joka kuukausi. Piti siis olla enemmän kuin tarpeeksi ruokarahaa, kunnes koira päätti juosta auton alle. Koska eläimiä olen ottanut, ja niistä sitoutunut huolehtimaan, koira on meille perheenjäsen, niin ei tullut mieleenkään jättää sitä sinne tielle kitumaan kuoliaaksi, vaan tottakai se piti viedä päivystykseen, jossa selvisikin koiran tila, vaati paljon työtä ja leikkauksia = rahaa. Ja ne rahat, joilla meidän piti siis ostaa ruokaa, meni koiran eläinlääkäriin.
Toimeentulotuki ei paljoa auta nyt, kun eivät kata eläinlääkärikuluja, ja me tienaamme senverran, että emme ole siihen oikeutettuja. Lisäksi vaikka laittaisimme nyt hakemuksen, ja sattuisimme jotakin saamaan, niin rahat tulisivat vasta ensi kuun puolella, jolloin meillä ON JO RAHAA. Koska edelleen rahaa on tulossa 1.6.
Lähinnä se virhe meidän kohdalla on se, että emme ole tajunneet ottaa koiralle vakuutusta, sehän olisi saattanut korvata osan eläinlääkärikuluista.
ap
visalta?
kulutusluotto pankista olisi ollut apu tuohon eläinlääkärimaksuun.
sillä siitä selviää.