Uskallatko kertoa kaikkia asioita lääkärille?
Koska ne tiedot menevät kantaan ja joku voi kyylää niitä tietoja.
Kommentit (40)
Kaiken muun mutta en pankkitunnuksia enkä salasanoja
Vierailija kirjoitti:
En vielä, mutta kyllä sen jälkeen, kun lapsi täyttää 18 ja muuttaa pois kotona.
Sitten jään pahasta masennuksesta eläkkeelle.
Pelkäätkö huostaanottoa?
En tosiaan, etenkään työterveyslääkärille.
Uskallan, mutta ei pitäisi, koska siitä on seurannut vaikeuksia.
En, tai siis en koe mitenkään merkitykselliksi kertoa asioita, jotka ei vaikuta senhetkisen vaivan hoitoon.
Jos mulla on murtunut käsi, niin käyn hoidattamassa sen, en ala samalla reissulla valittelemaan, että on ollut vähän selkäkipujakin. Käyn ylipäätään lääkärissä (päivystyksessä) ehkä kerran viidessä vuodessa ja yleensä syynä on joku aika selkeä "tarvitsen tikkejä ja jäykkäkouristusrokotukseen tehosteen", "sääriluumurtuman kipsaus" tms.
En halua mitään ylimääräistä tekstiä kantaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä asioita ei kannata kertoa?
Yhtä asiaa en ole koskaan kertonut lääkäreille. Vuosikymmeniä kannabiksen viihdekäyttöä. Sen jos kertoisin niin kaikki vaivat ja ongelmat johtuisikin yhtäkkiä siitä.
Toki terveyteen liittyvät asiat kerron mitenkä osaisivat hoitaa jos kaikkia tietoja ei anna. Minulla ainoastaan fyysisiä vaivoja ollut.
Uskallan. Mutta viisaasti ennakoiden en kerro lääkärille kaikkea juuri tuonkin takia.
Vierailija kirjoitti:
Toki terveyteen liittyvät asiat kerron mitenkä osaisivat hoitaa jos kaikkia tietoja ei anna. Minulla ainoastaan fyysisiä vaivoja ollut.
Uskallatko kertoa intiimialueiden ongelmista? Ne tiedot hävettää kannassa.
En todellakaan levittele asioitani ja ajatuksiani. Ja laitan OmaKannasta tiedot "ei jaettaviksi". Minun asiani ovat minun asioitani, niin kauan kun ei ole pakko kertoa, en kerro. Nyt yli 50 vuotiaana, nuoruuden hankalat vuodet ja ruuhkavuosien stressit alkavat olla selätettynä, ihan itse. Elämään kuuluu hankalat ja ikävätkin asiat, en tarvitse niiden kestämiseen pillereitä tai lääkäriä.
Fyysisiin sairauksiin kuten luunmurtumaan ja myös synnytyksiin olen lääkäriä tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Kuten?
Olisi ihan kiva tietää, mitkä kaikki valtiolliset toimijat yrittävät päästä Kantaan käsiksi, hakkeroimalla, lahjomalla ja kiristämällä. Lähinnä kiinnostavia ovat ylimmän valtiojohdon ja armeijan johtoportaan tiedot, mutta siinä sivussa tulee koko kansan sairaskertomukset.
Jouduin lääkäriin/sairaalaan lomamatkalla ulkomailla, ihan tyypillisessä suomalaisten lomakohteessa pakettimatkalla. Sairaalassa oli vastassa suomalainen sh, jolle selitin vaivan alkaneen jo Suomessa. Tämä kauhuissaan, että vakuutus ei ehkä korvaa, älä kerro lääkärille, totesin että todella kerron, kirjoittakoon sitten vakuutusyhtiön papereihin puppua tai laskun minulle.
Vaikeaahan se on lääkärin tehdä diagnoosi kun potilas kertoo vain osan.
En todellakaan kerro mitään mitä ei ole pakko kertoa. Liikaa aseita vastustajille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten?
Aikoinaan ikäkausiterveystarkastuksessa otettiin laajat labrat ja sitten kun tuloksista keskusteltiin lääkärin kanssa kysyin maksa-arvojen kohdalla vaikuttaako edellisenä päivänä juotu alkoholi tuloksiin (koska olin sattumalta ollut isommissa pirskeissä labraa ed. päivänä)? Jonkun merkinnän tästä lääkäri teki, koska parin vuoden kuluttua lääkäri muiden asioiden yhteydessä lääkäri muistutti minua siitä olin muka ottanut viimeksi puheeksi alkoholin käyttöni ja kyseli siitä.
Aivan turhaa kertoa. Ne ei kuuntele ja keksii sinne ihan omia juttujaan. Ei ihme, että mikään terveydehoidon asia ei ikinä etene eikä tule hoidettua.
En vielä, mutta kyllä sen jälkeen, kun lapsi täyttää 18 ja muuttaa pois kotona.
Sitten jään pahasta masennuksesta eläkkeelle.