Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään äitiä, joka harrastaisi liikuntaa 6 kertaa viikossa?

Vierailija
22.05.2011 |

Onko se edes mahdollista?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täysin mahdollista on kun vaan asiat järjestää niin.

Vierailija
22/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi esimerkki helsingistä.Perheellä on uimaallas "kellarissa" jossa perheen äiti ui joka päivä.Samassa tilassa on kuntosalivälineitä joita hän käyttää joskus parikin kertaa päivässä.Ei kuulemma vaikuta perheelämään negatiivisesti mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pomollani tulee hiki, kun hän nousee portaat kuudenteen

Kyllä minun 7 km työmatkallani tuli pyöräillessä hiki ja siihen vierähti vajaat puoli tuntia. Matkalla oli isoja ylämäkiä kumpaankin suuntaan ja niitä ennen yleensä piti varoa autoja, joten ei voinut kovin usein käyttää edellisen ison alamäen vauhtia hyväkseen. Alussa en jaksanut millään polkea mäkiä kerralla ylös, mutta aika äkkiä se alkoi sujua.

Se ei silti tarkoita, että hän urheilee kaksi kertaa päivässä...

jotka hengästyvät ja joille tulee hiki, kun nousevat portaita viidenteen kerrokseen ja jotka siksi käyttävät aina hissiä...

Vierailija
24/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen monta "vähintään 6 kertaa viikossa liikuntaa harrastavaa"

jotka hengästyvät ja joille tulee hiki, kun nousevat portaita viidenteen kerrokseen ja jotka siksi käyttävät aina hissiä...

Mutta niinhän se on, etenkin naiset haluavat aina kovasti esittää urheilullista ja kovaan ääneen kertovat kuinka paljon urheilevat. Ja sitten se urheilu on hidasta kävelyä töihin puoli tuntia tai kilon painojen heiluttelua Salkkareiden lomassa. Ei puhettakaan kunnon juoksulenkeistä tai lihastreenistä, jonka jälkeen rappusten kävely on vaikeaa seuraavat kolme päivää...

Vierailija
25/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä vaimonsa liikunnan ajan? Samoin kuin vaimo miehensä liikunnan ajan melkein päivittäin? Tässä on kyse kahdesta TYÖSSÄKÄYVÄSTÄ aikuisesta sukupuolesta riipppumatta. Jos meillä tehtäis näin 6 kertaa viikossa, emme me aikuiset olisi koskaan keskenämme kotona yhdessä lasten kanssa heidän hereillä ollessaan, kun toinen olisi aina harrastamassa liikuntaa. Meillä on päiväkodin jälkeen n. 2 tuntia lasten hereilläoloaikaa ja silloin käydään myös kaupassa, laitetaan ruokaa,pyykätään jne. Ei siitä molemmat vanhemmat voi joka päivä irrota jumppaamaan... Sun ilmeisesti on jotenkin vaikea ymmärtää tätä???

teetkö lyhyempää päivää ja haet lapset vasta liikunnan jälkeen vai hoitaako miehesi lapsia melkein joka päivä?

Ajatella, isä joka hoitaa lapsia MELKEIN joka päivä? Mihin tämä maailma on mennyt? Miettikääpä vielä ÄITEJÄ jotka hoitavat lapsiaan MELKEIN JOKA PÄIVÄ? Huh huh!!!

Meillä kauppa-asiat hoidetaan kerra viikossa niin, että minä menen kauppaan ja mies hakee lapset ja sitten minut kaupasta. Pyykkäys ei ole pois yhteisestä ajasta, eikä ruoan laittokaan.

Minä käyn salilla/jumpassa yleensä töiden jälkeen ja tulen kotiin vähän myöhemmin (18 maissa). Mies on laittanut sillä aikaa ruokaa ja ehtii hyvin lenkille ennen nukkumaanmenoa. Jne.

Me kyllä asutaan lähellä työpaikkoja, kuntosalia ja lasten hoitopaikkoja (kaksi lasta, eri paikoissa hoidossa). Koko kierrokseen koti-hoitopaikat-työ menee max 30 min ja sama tietysti iltapäivällä.

Vierailija
26/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niinhän se on, etenkin naiset haluavat aina kovasti esittää urheilullista ja kovaan ääneen kertovat kuinka paljon urheilevat. Ja sitten se urheilu on hidasta kävelyä töihin puoli tuntia tai kilon painojen heiluttelua Salkkareiden lomassa. Ei puhettakaan kunnon juoksulenkeistä tai lihastreenistä, jonka jälkeen rappusten kävely on vaikeaa seuraavat kolme päivää...

juuri näitä juoksulenkkeilijöitä ja himolihastreenaajia. Merkille pantavaa on myös se, että heidän mielestään 300 metrin kävelymatka bussipysäkille on liian pitkä, joten he kulkevat työmatkat omalla autolla. Kuvaan kuuluu tietysti myös ankara "hitaiden kävelijöiden" halveksinta.

49

Vierailija
27/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihastreenistä, jonka jälkeen rappusten kävely on vaikeaa seuraavat kolme päivää...

Vierailija
28/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri näitä juoksulenkkeilijöitä ja himolihastreenaajia. Merkille pantavaa on myös se, että heidän mielestään 300 metrin kävelymatka bussipysäkille on liian pitkä, joten he kulkevat työmatkat omalla autolla. Kuvaan kuuluu tietysti myös ankara "hitaiden kävelijöiden" halveksinta.

49

kävellessään portaat ylös? Erikoista!

Vierailija
29/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

49

kävellessään portaat ylös? Erikoista!

kun noustaan portaita ylös monta kerrosta. Myös te himokuntoilijat. Jos ette, elimistössänne on jotakin pahasti vialla.

Vierailija
30/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tämäkään kovin ahkerasta tai järkevästä treenaamisesta kerro.

Nimittäin siitä, että treenataan monipuolisesti. Jos käy vain aina tekemässä saman kyykkytreenin samoilla painoilla tai Bodypumpin, niin lihakset tottuvat siihen todella nopeasti. Mutta kun vaihtelee lajeja, tekee erilaisilla painoilla ja erilaisia liikkeitä, niin lihakset saavat jatkuvaa ärsykettä ja kipeytyvät useammin. Naiset jostain syystä pelkäävät liikunnan jälkeistä lihaskipua ja luulevat, että se on merkki liian kovasta treenistä. Minä sen sijaan rakastan sitä tunnetta, kun jokainen askel tuntuu pakaroissa saakka tai kun hauista ei saa suoraksi :D

Vierailija
31/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokainen hengästyy jonkin verran, syke nousee ja verisuonet laajenevat,

kun noustaan portaita ylös monta kerrosta. Myös te himokuntoilijat. Jos ette, elimistössänne on jotakin pahasti vialla.

Mutta tavallinen portaiden kävely viiden kerroksen verran ei todellakaan saa minua hikoilemaan. Syke nousee noin 100 lyöntiin minuutissa, mutta laskee saman tien alle 70, kun portaat loppuu.

Vierailija
32/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilta monia. Lapset isin kanssa tai lapsiparkissa. Ihan helppoa.

Vierailija
33/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin siitä, että treenataan monipuolisesti. Jos käy vain aina tekemässä saman kyykkytreenin samoilla painoilla tai Bodypumpin, niin lihakset tottuvat siihen todella nopeasti. Mutta kun vaihtelee lajeja, tekee erilaisilla painoilla ja erilaisia liikkeitä, niin lihakset saavat jatkuvaa ärsykettä ja kipeytyvät useammin. Naiset jostain syystä pelkäävät liikunnan jälkeistä lihaskipua ja luulevat, että se on merkki liian kovasta treenistä. Minä sen sijaan rakastan sitä tunnetta, kun jokainen askel tuntuu pakaroissa saakka tai kun hauista ei saa suoraksi :D

ja lihakset ovat kipeät ja jäykät useita päiviä vain silloin, jos joskus tulee lomien takia taukoa treeneistä. Totta kai treenin pitää tuntua, mutta tuollainen, ettei kolmeen päivään pysty kunnolla portaita nousemaan, kertoo kyllä melkoisista kuona-ainekertymistä. Silloin treenataan väärin tai liian harvoin. Ja juuri tuollainen treenaaminen on omiaan lopahtamaan alkuunsa.

Vierailija
34/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tavallinen portaiden kävely viiden kerroksen verran ei todellakaan saa minua hikoilemaan. Syke nousee noin 100 lyöntiin minuutissa, mutta laskee saman tien alle 70, kun portaat loppuu.

himokuntoilijoistakin väittää. Silti käyttävät itse hissiä eivätkä kulje portaita.

Vierailija
35/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä en vaan ikinä vois viedä lapsiani lapsiparkkiin. 8 tunnin hoitopäivän jälkeen he näkevät molempia vanhempiaan vain n 4 tuntia päivässä ja senkin osittain limittäin. Mä mietin koko ajan, miten heidän taakkaansa voisi keventää.

Liikun sen mitä lasten kanssa voin ja kerran viikossa käyn jumpalla. Ehdin myöhemminkin.

Vierailija
36/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin minunkin lähipiirissäni ne eniten urheilevat tekee. Autolla kotiovelta jumppasalille se 1 kilometri ja hissiä käytetään yhdenkin kerroksen nousemiseen jne.

Vierailija
37/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käyn joka päivä lenkillä ja olen 3 lapsen äiti :)

Vierailija
38/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, näin jokainen niistä 49:n tuntemista

himokuntoilijoistakin väittää. Silti käyttävät itse hissiä eivätkä kulje portaita.

että he hengästyvät ja hikoilevat portaissa? Jep jep. Eiköhän kyse ole vain pintyynestä tavasta ja siitä, että he eivät pidä hyötyliikunnasta. En minäkään muuten pidä, vaikka joka paikkaan aina kävelen tai pyöräilenkin. Autoa en edes omista. Portaat kuljen välillä jaloin, välillä hissillä. Fiiliksen mukaan. Sillä ei ole mitään tekemistä hikoilun tai hengästymisen kanssa.

Vierailija
39/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumppaa 1h/päivä + vaunulenkki 1h noin 6 päivänä viikossa ( en jumppaa yhtenä).

Vierailija
40/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että he hengästyvät ja hikoilevat portaissa? Jep jep. Eiköhän kyse ole vain pintyynestä tavasta ja siitä, että he eivät pidä hyötyliikunnasta. En minäkään muuten pidä, vaikka joka paikkaan aina kävelen tai pyöräilenkin. Autoa en edes omista. Portaat kuljen välillä jaloin, välillä hissillä. Fiiliksen mukaan. Sillä ei ole mitään tekemistä hikoilun tai hengästymisen kanssa.

jos itse huippukunnostaan huolimatta käyttää hissiä (ja "inhoaa hyötyliikuntaa"), ei pitäisi todellakaan naureskella niille, jotka hikoilevat ja hengästyvät ja kävelevät silti portaat kuudenteen kerrokseen. Tai harrastavat sitä hyötyliikuntaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme