Eilen keräsin pussillisen roskia lähiniityltä ja poluilta.
Siis mikä ihmisillä on. Miksi mennään piknikille, rikotaan pullot, jätetään juomatölkistä ja broileriluista lähtien kaikki just siihen, missä perse on ollut. Roskiksia oli siitä pisteestä näköetäisyyden päässä 3 kpl.
Kun näin ne sirpaleet, oli pakko toimia. Vituttaa vaan ihmiset, jotka ovat yhtä itsekkäitä kuin pahimmatkin, eivätkä yhtään ajattele. Tuokin ruohoniitty on täynnä koiria ja lapsia, ja sinne vaan jätetään.
Pussi kädessä kun kuljin eteenpäin kotiin, sain saaliiksi melkein saman verran satunnaista roskaa, herkkujen kääreitä ja tupakka-askeja enimmäkseen.
Opettakaa te varhaiskasvattajat lapsillenne, ettei roskia saa heitellä, ei vaikka muut heittäisivät ja itse asiassa roskia pitäsi kerätä.
Kommentit (9)
siinä kyllä tuli selkä kipeäksi, kaksi isoa jättimuovipussia roskia.
Mutta lapset leikkii alueilla ja päätin tehdä oman osani siivouksesta, vaikkemee itse ampuneet rakettiakaan. edellisenä vuuonna siivosimme lähipuistikin
ja otettiin ne omaan käyttöön, helpottaa hommaa. Otetaan muovipussi ja kerätään se täyteen.
Ja kun niille s anoo, niin nauraa vaan ja räkii päälle.
Aika vihaiselta vaikutat....hui, mä en haluis suhun törmätä niityllä...pelottaa!
Miten musta tuntuu, että roskien heittely on lisääntynyt ihan viime vuosina. Onko aika kullannut muistot, vai onko teillä sama tuntuma?
ap
Ne oli pakko kerätä, siis tuli ihan sellainen sisäinen pakko. Olin varmaan aika tohinatäti siellä niityllä. Ja ei, ei oikeastaan tullut hyvää mieltä siitä, että sain roskat kerättyä. Pikemminkin pelkään, että milloinkahan taas, siellä tai jossain muualla lähellä repeää uudestaan.
Että mietn jotkut kehtaavat roskata, muut sitten ahdistuvat ja noukkivat jäljet. Jotenkin tuolle roskaamiselle pitäsi saada stoppi.
ap
ei kannata syödäkään kun tulee nälkä uudestaan..pikkasen sama periaate. Hoida oma tonttisi, se riittää ja maailma pelastuu!
Jos ei ole roskista niin sitten taskuun tai johonkin mistä sen voi sitten laittaa kotona roskiin.
Juuri eilen nähtiin kun siivoojat heräsi pihalta roskia. Jäätiin hetkeksi katselemaan ja puhumaan asiasta ja lasta (4,5v) mietitytti kovasti, että kahdelta siivoojalta meni tosi kauan aikaa siivota pieni alue, koska siinä oli niin paljon roskia. Mietti sitä kovasti, että kuinka paljon menee aikaa siivota isompi alue ja paljonko pystyy siivoamaan ennen nukkumaanmenoa. Toivottavasti jäi jotain mieleen!
Itselleni tuli tuosta mieleen, että mistäköhän niitä roskapihtejä saisi? Keräilen roskiin kyllä kaikenlaista ohikulkeissani, mutta olisi hygienisempaa ja miellyttävämpää jos saisi halvalla jostain roskapihdit.
Ei kaikkia kiinnosta oma ympäristö, itse katsoin monttu auki kun naapurin rouva heitti auton ikkunasta roskat meidän kaikkien yhteiselle kotitielle ja lapset olivat kyydissä. Että näin...