Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettikiusaamisesta voi seurata rikossyytteitä ja korvausten maksamisia, rikosrekisteriä

Vierailija
06.02.2023 |

Kannattaa laittaa mieleen. Onko kiva sitten jos on rikosrekisterissä merkintää, vai onko vain jatkoa aiempaan rikoslistaan.

Sehän ei mene niin, kuten tekijät sanovat, että seuraus on vain mielipahaa ja uhri on siitä itse vastuussa, menköön terapiaan. Henkinen kärsimys ja vahingot katsotaan per tapaus. Kunnianloukkaukset ja yksityisyydensuojan rikokset.

Kun autoon tulee sinun potkuistasi vaurioita, sinä maksat. Esimerkiksi. Sinä olet tekemistäsi vastuussa. Sinä voit kustantaa kärsityt kulut ja jatkokustannukset, eikö vaan.

Että kannattaa miettiä, mitä sanoo ja tekee.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi on helisemässä, kun joka toinen alkaa väsäämään rikosilmoituksia kunniansa loukkaamisesta.

Vierailija
2/11 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesi ahdistaa minua ja aiheuttaa minulle kärsimystä. Oletan, että olet valmis korvaamaan aiheuttamasi tuskan minulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa varmaan säästää poliisin voimavaroja ja olla kiusaamatta ja tekemättä rikoksia työpaikalla, koulussa, netissä tai missään. Eikö vain.

Vierailija
4/11 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi vain kirjaa ja asianajajat hoitavat oikeudenkäynnit.

Vierailija
5/11 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesi ahdistaa minua ja aiheuttaa minulle kärsimystä. Oletan, että olet valmis korvaamaan aiheuttamasi tuskan minulle?

Aloituksessa ei mainittu ketään yksilöidysti. Jos aloitus on sinulle stressaavaa, niin siihen on varmaan syynsä. Totuus on se, että sinä perseilet kunnes et enää perseile. Näin alakoulussa reksi sanoi häiriköille, kun oli säännöt ja seuraus, eivät perseilleet. Ei mitään Kiva Koulua vaan asiaa. 

Vierailija
6/11 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
7/11 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nettikiusaaminen pitäs käsittää myös että sä jaat rikoksista tuomittujen ihmisten henkilötietoja netissä, joka on ihan laillista tällä hetkellä.

Vierailija
8/11 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietomurto on rikos mistä tuomitaan tekotavasta ja törkeysasteesta riippuen jopa kolme vuotta vankeutta.

Vierailija
9/11 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamisen vaikutukset voivat olla tuhoisat koko elämälle ja koko perheelle. Miksi kyseessä ei olisi vakava rikos joka pitää tutkia?!

Vierailija
10/11 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakkorangaistuksesta ei tule rikosrekisteriä.

Vierailija
11/11 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nettikiusaaminen pitäs käsittää myös että sä jaat rikoksista tuomittujen ihmisten henkilötietoja netissä, joka on ihan laillista tällä hetkellä.

Jos rikoksista tuomittujen nimet on julkaistu valtakunnan mediassa ja se on laillista, vaatii ainakin sen että tuomio on tullut, niin eikös se ole niin, että rikos se on myös yhteiskuntaa vastaan ja itsehän on rikoksen tehnyt, niin tekijöillä on tiedossa ennakkoon että tekemällä rikoksia, voi seurauksena olla julkisuutta.

Kun ei tee vakavia rikoksia, niin ei päädy otsikoihin. Miksi et mieti uhreja, vaan mietit tekijöiden oikeusturvaa tässä heti kärkeen. Ottakoot tekijät vastuun tekemisistään. 

Rikosten uhrien tietoja taas ei pitäisi olla missään, he eivät ole tehneet rikosta ja heidän yksityisyyttä ja oikeussuojaa tulisi suojella, medialla on tästä eettiset säännöt ja laki taustalla. 

Palstojen ylläpitojen pitäisi tietää lait ja säännöt, minkäänlaiset rikokset esim uhreja kohtaan (postinjakajan uhrin nimeä leviteltiin moraalittomasti foorumeilla) eivät ole ok. Palstoja joilla näitä asioita käsitellään pitäisi olla tiukka moderointi ja eettinen linjaus laillisen suunnan lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme