Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millaiset YO-paperit sait ja mihin ammattiin päädyit?

Vierailija
22.05.2011 |

millainen todistus tuli ja milloin? mihin kouluun pääsit ja monennellako hakukerralla? milloin valmistuit? mikä on ammattisi ja palkkasi nykyään?

Kommentit (178)

Vierailija
61/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä ällää, yksi magna/eximia ja yksi C tekee kyllä ällän paperit. Toisaalta niitä yleisarvosanoja ei taideta laskea enää, mutta ilman muuta nuo tekisi ällän paperit, oli eximiat tai ei olemassa. Silloin joskus kaksikin ällää ja neljää magnaa riitti yleisarvosanaan ällä, jos nuo ällät oli pakollisista aineista.

jos noiden keskiarvon laskee (numeroina) niin vaikka olisi ollut e eikä m niin tulee 9,333 eli e se olis terveellä järjellä. luulin että se lasketaan ihan matemaattisesti eikä vähän johonkin päin pyöristelemällä tai sen mukaan, mitä on eniten.

t. tän vuoden yo, jolla E,E,E,M,C,B. Mitä noista sitten tulee?

Vierailija
62/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkäänlaisia lopetin ekan vuoden jälkeen -90 Tein töitä, kiertelin maailmaa. Markkinointia luin pääaineena yliopistossa (kas sinne pääsee ilman typerää lakkiakin) Puhun viittä eri kieltä sujuvasti. Kansainvälisessä firmassa markkinoinnin parissa ja palkka nettona 7023€/kk

En käynyt lukiota, enkä käynyt typerää yliopistoakaan! Kas, töitä saa ilman sitäkin! Puhun suomea sujuvasti ja riittävästi englantia Kotimaisessa yrityksessä töissä ja omistajana. Palkka 1500€/kk + 85 000€ verottomana pääomatulona/vuosi.

totta kai töitä saa yrittäjänä kuka vain, kunhan perustaa toimivan ja tarpeellisen yrityksen. olisit nyt herran jestas jättänyt sen peruskoulunkin kesken kun ei opiskelusta oo mitään hyötyä! musta on kiva olla paitsi hyväpalkkainen myös akateeminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 L + 2 E + M. Keskiarvo oli 9 päälle; en muista tarkasti. Pääsin tokalla yrittämällä oikkikseen. valmistuin 2002. Olen pankinjohtaja pienessä maaseutupankissa ja bruttopalkka 7.000 €/kk.

Vierailija
64/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi vuotta muualla. 90-luvulla oli Suomessa paha lama, joten ei ollut järkeä valmistua työttömäksi. Opiskelin vielä muutaman vuoden. Perustutkinto oli 160 ov:ta, mulla on lähemmäs 300.

Ei mennyt kuin 12 vuotta valmistumiseen? :D

84, ällän paperit (ei ollut eximiaa tuolloin) Pääsin Tampereen yliopistoon ensimmäisellä hakukerralla, valmistuin 96. Olen toimittaja ja palkka on 4300 euroa.

Vierailija
65/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sikaliksat!

Onpa ihme juttu että kaikki on eksyneet tänne palstalel jotkan äin ökynä tienaa

huhhuh!

En vois tolalsista liksoista uneksiakaan vaikka kojta kahdet maisterin paperit taskussa.

huhhuh

Vierailija
66/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiarvo 7,9. Pääsin ekalla yliopistoon. Päädyin mutkan kautta toimittajaksi. Palkaa n 3 000 e.

Vierailija
67/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen todistus tuli ja milloin? mihin kouluun pääsit ja monennellako hakukerralla? milloin valmistuit? mikä on ammattisi ja palkkasi nykyään?

Pääsin (vasta) toisella hakukerralla yliopistoon, josta valmistuin todella nopeasti eli 3,5 vuodessa yleisasrvosanalla "erinomainen", gradusta sain laudaturin. Sosiaaliala, pääsin suoraan johtotehtäviin mutta palkka alanmukaisesti vain 3250e/kk. En varsinaisesti haaveillut tästä alasta, se oli yksi vaihtoehto muiden joukossa ja kun en päässyt ensisijaiseen vaihtoehtooni eli viestintää lukemaan niin tämäkin sopi eikä harmita.

Vierailija
68/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi vuotta muualla. 90-luvulla oli Suomessa paha lama, joten ei ollut järkeä valmistua työttömäksi. Opiskelin vielä muutaman vuoden. Perustutkinto oli 160 ov:ta, mulla on lähemmäs 300.

Ei mennyt kuin 12 vuotta valmistumiseen? :D

84, ällän paperit (ei ollut eximiaa tuolloin) Pääsin Tampereen yliopistoon ensimmäisellä hakukerralla, valmistuin 96. Olen toimittaja ja palkka on 4300 euroa.

Ja jos tarkkoja ollaan, ei vuonna 86 myöskään, jolloin olisi kulunut se "pari vuotta muualla". Miksi moiset perustelut?

Vierailija
69/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT -alalla ja liksa n. 3900e/kk.

Oon varmaan aika keskivertosakkii.

tuosta palkasta!

Vierailija
70/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja M:n paperit olivat pisteen (puoltoäänen vai mitä ne ovatkaan?) päässä (tiedän ja muistan koska ystäväni sai M:n).

Tokalla yrityksellä yliopistoon ja olen aineenopettaja. En viihdy edelleenkään koulussa, joten opetan aikuisten parissa muualla kuin peruskoulussa ;)

Vierailija
71/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

motivaatio hukassa lukioaikoina, ei ollut älystä tai osaamisesta kiinni tuo arvosana. Kasvatustieteen maisteri tuli.

Vierailija
72/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukion keskiarvo oli tosin kasin pinnassa, vain ne kirjoitukset meni penkin alle, kun en jaksanut yrittää... pösilö.

Vierailija
73/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan ole koskaan missään kysynyt todistuksia kertaakaan.

Teen markkinointitöitä ja olen hyvätuloinen.

Vierailija
74/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkäänlaisia lopetin ekan vuoden jälkeen -90 Tein töitä, kiertelin maailmaa. Markkinointia luin pääaineena yliopistossa (kas sinne pääsee ilman typerää lakkiakin) Puhun viittä eri kieltä sujuvasti. Kansainvälisessä firmassa markkinoinnin parissa ja palkka nettona 7023€/kk

En käynyt lukiota, enkä käynyt typerää yliopistoakaan! Kas, töitä saa ilman sitäkin! Puhun suomea sujuvasti ja riittävästi englantia Kotimaisessa yrityksessä töissä ja omistajana. Palkka 1500€/kk + 85 000€ verottomana pääomatulona/vuosi.

olipa naiivi viesti

totta kai töitä saa yrittäjänä kuka vain, kunhan perustaa toimivan ja tarpeellisen yrityksen. olisit nyt herran jestas jättänyt sen peruskoulunkin kesken kun ei opiskelusta oo mitään hyötyä! musta on kiva olla paitsi hyväpalkkainen myös akateeminen.

Juu, se toimivien yritysten perustaminen onkin sitten lasten leikkiä! Eikä vaadi yhtään mitään!

Mites se akateemisuus on niin kivaa?

Ja oletko sä tuo "ei akateeminen" ylioppilas tuossa ensimmäisessä viestissä? (eli nro. 8)

Eikö susta sitten olisi kiva olla ylioppilas, pelkästään akateeminen?

En ole ylioppilas enkä akateeminen mutta pakko oli kuitata tuon "ei ylioppilaan" halveksiva asenne ylioppilaita kohtaan.

(kas sinne pääsee ilman typerää lakkiakin)

Itse arvostan kaikenlaista koulutusta ja kaikenlaisia töitä vaikka itselläni ei juuri koulutusta olekkaan.

Ja on ah, niin mukavaa kuittailla tuollaisten nokkavien ihmisten juttuja jotka ovat niiiin akateemisia ja niin menestyneitä mutta halveksivat sitten muita ja ovat niiiin ollakseen!

Heille yleensä lyön tiskiin oman kouluttamattomuuteni mutta silti menestykseni yrityselämässä!

t: 57

Vierailija
75/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh-huh, mitä palkkoja teillä on - mutta good for you! :) Itse kirjoitin 2001 (E, E, E, M, C, C), pidin pakosta välivuoden, pääsin tokalla kerralla Helsingin yliopistoon lukemaan kääntämistä ja tulkkausta. Valmistuin viidessä vuodessa FM:ksi. Jo opiskeluaikoina aloitin kieltenopetushommat sijaisuuksina, myöhemmin sain pidempiä pätkiä. Palkkani oli n. 2800 e kuussa (oli aika paljon ylimääräisiä tunteja + tukiopetuksia yms.). Itse olin ainakin ihan että "Vautsi-vau!", kun näin ekan palkkakuittini - olin nääs tottunut opiskeluaikoina kaupan kassan palkkaan, joka ei todellakaan hiponut edes kahta tonnia kuussa, vaikka hamusi kaikki mahdolliset ilta- ja viikonloppuvuorot...

Vierailija
76/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä nimenomaan arvostan koulutusta, toisin kuin te "hähää elämässä pärjää ilman koulutustakin!" -tyypit. kuten sanoin, ei se palkka vaan koulutus. mieluummin olisin sivistynyt kuin rikas:)

olipa naiivi viesti totta kai töitä saa yrittäjänä kuka vain, kunhan perustaa toimivan ja tarpeellisen yrityksen. olisit nyt herran jestas jättänyt sen peruskoulunkin kesken kun ei opiskelusta oo mitään hyötyä! musta on kiva olla paitsi hyväpalkkainen myös akateeminen.

Juu, se toimivien yritysten perustaminen onkin sitten lasten leikkiä! Eikä vaadi yhtään mitään! Mites se akateemisuus on niin kivaa? Ja oletko sä tuo "ei akateeminen" ylioppilas tuossa ensimmäisessä viestissä? (eli nro. 8) Eikö susta sitten olisi kiva olla ylioppilas, pelkästään akateeminen? En ole ylioppilas enkä akateeminen mutta pakko oli kuitata tuon "ei ylioppilaan" halveksiva asenne ylioppilaita kohtaan.

(kas sinne pääsee ilman typerää lakkiakin)

Itse arvostan kaikenlaista koulutusta ja kaikenlaisia töitä vaikka itselläni ei juuri koulutusta olekkaan. Ja on ah, niin mukavaa kuittailla tuollaisten nokkavien ihmisten juttuja jotka ovat niiiin akateemisia ja niin menestyneitä mutta halveksivat sitten muita ja ovat niiiin ollakseen! Heille yleensä lyön tiskiin oman kouluttamattomuuteni mutta silti menestykseni yrityselämässä! t: 57

Vierailija
77/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin heti yliopistoon, tekninen ala, mutta jätin parin vuoden jälkeen kesken ja menin hanttihommiin.

Yli 10v kotiäitinä, tuloja viimeiset 6v 0e.

Vierailija
78/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin E:n paperit (4kpl E-L,M,C). Pääsin ekalla kiekalla lääkikseen, olen erikoistuva lääkäri ja palkkani on se, mitä se meillä vesin mukaan on (olisko n.3500/kk).

Vierailija
79/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tarkkoja ollaan, ei vuonna 86 myöskään, jolloin olisi kulunut se "pari vuotta muualla". Miksi moiset perustelut?

tarkoittanut, että ei hakenut lukiosta suoraan yliopistoon ja 90-luvulla venytti valmistumista laman yli ja opiskeli vielä muutaman vuoden...

Vierailija
80/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

M,M,M,M,C,C,C  ja tavallinen kuolevainen edelleen  ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme