Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millaiset YO-paperit sait ja mihin ammattiin päädyit?

Vierailija
22.05.2011 |

millainen todistus tuli ja milloin? mihin kouluun pääsit ja monennellako hakukerralla? milloin valmistuit? mikä on ammattisi ja palkkasi nykyään?

Kommentit (178)

Vierailija
21/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 M, 2 L, 1 B -> M-paperit. Keskiarvo oli about 8.6. Ja sairaanhoitaja olen. Pääsin ekalla yrittämällä (sillon oli vielä paljon hakijoita). Valmistuin -92. Samassa ammatissa olen. Palkka kaikkine ikälisineen 2200€.

Vierailija
22/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen yo-merkonomi ja tradenomi.

Valtion virkamies, brutto n. 2700e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä L:ää, reaali pisteen päässä ällästä ja pitka matikka C. Ka oli 9,2 (yläasteella 8,4).

Hain heti lukemaan suomea kahteen paikkaan ja pääsin molempiin. Olen nyt unelma-ammatissani ja virassa äidinkielen opettajana ja koen päivä päivältä olevani parempi. Olen ollut siis tosi onnekas.

Vierailija
24/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yo, mutta opiskelin merkonomiksi ja pääsin siitä jatkamaan sh:ksi. Sh-kouluun pääsin 4. hakukerralla. Olen valmistunut v.-96. Tällä hetkellä olen työssä ea-pkl/valvonta/yhteispäivystys -osastolla. Sh:ksi valmistumisen jälkeen olen opiskellut akuttihoitoa ja kipsausta. Peruspalkkani (brutto) on n. 2640 e (ilman lisiä) ja vuoden aikana lisien jälkeen koko vuoden palkka on n. 44000 e (sisältää kaikki lisät ja kertakorvaukset)

Vierailija
25/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukion päästötodistuksen ka. 9,1. Olin vuoden töissä Saksassa hevostallilla ja kun tulin takaisin, hain Hankenille, kauppakorkeaan ja Helsingin yliopistoon tiedotusoppia lukemaan. Pääsin kaikkiin ja menin sitten Hankenille.

Valmistuin 1994. Nykyinen ammatti talouspäällikkö ja vuosipalkka keskimäärin 90 000 euroa.

Vierailija
26/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin välivuoden ulkomailla, pääsin eka yrittämällä sinne, minne halusinkin ja nyt opiskelen vielä. Humanistinen ala, eli kroisekseksi en tule, mutta onnelliseksi kylläkin :)

Vierailija
27/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkikseen heti (luin kovasti)

peruspalkka erikoistumiskoulutuksen loppuvaiheessa muistaakseni 3400, kovasti päivystämällä sen voi lähes tuplata

Ei kai se nyt noin paska ole`?????

Siis kuinka paljon työtunteja viikossa että kohtalainen palkka esim. 6000€/kk?

Toinen vuosi tuli lääkiksessä täyteen, enkä todellakaan halua tehdä näin raskasta ja pitkää opiskelua vaativaa työtä noin surkealla palkalla. Pitääkin miettiä jos lukisi kandiksi ja alkaisi lukemaan dippainssiksi ja kehittelemään jotakin.

t. tiina

Vierailija
28/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ka tasan 9. Pääsin yliopistoon eka yrittämällä ja valmistuin kuudessa vuodessa FK:ksi. Vuosia kokeilin oman alani akateemisia töitä, joissa en viihtynyt yhtään. Nyt olen pph ja palkka on paska, mutta tykkään työstä. Olenkohan vähän alisuoriutuja.

Vierailija
29/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisen pitää tehdä elämässään just sitä, mistä eniten tykkää.

Ka tasan 9. Pääsin yliopistoon eka yrittämällä ja valmistuin kuudessa vuodessa FK:ksi. Vuosia kokeilin oman alani akateemisia töitä, joissa en viihtynyt yhtään. Nyt olen pph ja palkka on paska, mutta tykkään työstä. Olenkohan vähän alisuoriutuja.

Vierailija
30/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..keskiarvo jotain seiskan luokkaa ja sairaanhoitaja olen..

lukion kävin lähinnä vain, jotta "keksisin mikä minusta tulee isona". edelleen pohdin kovasti samaa asiaa..

Vierailija
31/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkikseen heti (luin kovasti)

peruspalkka erikoistumiskoulutuksen loppuvaiheessa muistaakseni 3400, kovasti päivystämällä sen voi lähes tuplata

Toinen vuosi tuli lääkiksessä täyteen, enkä todellakaan halu

a tehdä näin raskasta ja pitkää opiskelua vaativaa työtä noin surkealla palkalla. Pitääkin miettiä jos lukisi kandiksi ja alkaisi

lukemaan dippainssiksi ja kehittelemään jotakin.

Valitettavasti on, mutta jos tekee n. 60 h viikossa, on palkka n. 5500-6000. Tk:ssa tienaa paremmin, kuin yo sairaalassa erikoistuvana. Tätä hommaa siis ei voi tehdä rahan vuoksi.

t. tiina

Vierailija
32/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitajaksi kun eivät ole muutakaan keksineet. Kutsumustyöstä ei siis voi enää puhua, vai mitä?

Vierailija
33/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ka 9. Opiskelin sisustusarkkitehdiksi ja nyt monen työvuoden jälkeen mietin alan vaihtoa. Ajattelin opiskella puutarhuriksi.

Vierailija
34/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ka 8,2.

Sairaanhoitaja.

Vierailija
35/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitajaksi kun eivät ole muutakaan keksineet. Kutsumustyöstä ei siis voi enää puhua, vai mitä?

Se oli sata vuotta sitten se.

Vierailija
36/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. tiina

muistaakseni. Jos haluaa tienata, niin menee jollekin epätoivoiselle, lääkäripulaiselle pikkupaikkakunnalle tk-lääkäriksi.

Vierailija
37/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkieli, reaali, englanti E

Ruotsi, saksa ja lyhyt matikka M

Sairaanhoitaja.

Vierailija
38/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain lukion jälkeen jkl:n yliopistoon lastentarhanopeksi. Ja vain sinne. En päässyt, joten lähdin työmarkkinatuella hakemaan lisäpisteitä ja menin "harjoitteluun" päiväkotiin vuodeksi. Tajusin ettei se todellakaan ole sitä työtä jota haluan tehdä, joten lähdinkin opiskelemaan lasten sairaanhoitajaksi. Sairaiden lasten hoito on juuri sitä mitä haluan tehdä. Eli voi kai puhua kutsumuksesta :)

Nro 39 keskiverto sairaanhoitaja.

Vierailija
39/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-91, 4L ja 1M ( aika ennen eximiaa)

TKK:lle ekalla yrittämällä, valmistuin -98. ( välissä hain lääkikseen mutten päässyt ja se edelleen kaihertaa, jäi tosi pienestä kiinni, olisi pitänyt yrittää uudelleen tai lähteä ulkomaille etsimään omaa kutsumusta)

DI:nä esimiesasemassa tällä hetkellä, palkka 7100€/kk

Vierailija
40/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna -94 keskiarvo noin 8. Pyrin lääkikseen, en päässyt. Aloin opiskella yliopistossa biologiaa ja nyt olen tutkijana. Palkka reilu 3000 € ja olen kaikin puolin tyytyväinen. Peruskoulun opettajat tuskin olisivat uskoneet minun suorittavan akateemisen loppututkinnon, lukioonkin pääsin nipin napin, mutta sitten alkoi sujumaan paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän