millaiset YO-paperit sait ja mihin ammattiin päädyit?
millainen todistus tuli ja milloin? mihin kouluun pääsit ja monennellako hakukerralla? milloin valmistuit? mikä on ammattisi ja palkkasi nykyään?
Kommentit (178)
2xL, 2xE + M,C (kielet), ka 9.2
Kauppatieteen ylioppilas olen nyt. Lukiossa en juuri panostanut erityisemmin, mutta pääsykokeeseen luin ja kymmenen parhaan hakijan joukossa olin kaupunkiimme.
M:n paperit vuonna 2005. Nyt olen sairaanhoitaja, niin kuin halusinkin, vaikkei se mikään ainoa vaihtoehto ollut. Peruspalkka on parhaimmillaan ollut 2500 bruttona.
B:n paperit lukiosta -99. Lukion jälkeen kävin ammattikoulun ja tein joitain vuosia sen alan töitä + muutaman vuoden vähän vaikka minkälaisia hommia... Sitten ensimmäisellä yrityksellä opiskelemaan bioanalyytikoksi (amk). Palkka vähintään n. 2300e/kk.
yo -87, 6L, DI-opinnot.
Nyt IT-alalla esimies/projektinvetäjä/myyntiä ym., brutto 5400e.
Olin luokkani paras, L:n paperit, 4 vanhaa ällää. En päässyt yliopistoon haluamalleni alalle, yritin kahdesti. Päädyin lukemaan tradenomiksi, mikä oli virhe. Olen tehnyt vaan paskoja toimistoduuneja, pätkätöitä ja viimeisestä työpaikasta minut irtisanottiin, eli nyt työttömänä.
Pääsin yliopistoon ensimmäisellä hakukerralla (heti lukion jälkeen) alalle, jonne otetaan noin 10 % hakijoista. Valmistuin kandiksi kolmessa vuodessa, olin pari vuotta töissä ulkomailla ja valmistuin maisteriksi kahden vuoden jatko-opintojen jälkeen. Opinnoista sain nelosta ja vitosta ja gradusta magnan.
Nykyään toimin yksityisyrittäjänä, palkka on 1500-4000 €/kk, keskimäärin n. 3000 €.
M paperit 1983. DI. Palkka 6000, mutta muuten mukavaa.
C:n paperit ja siihen jäi mun opiskelut.
It-alalla päällikköhommissa, liksa reilu 5500€/kk
n48
Pelkkä peruskoulu. Yksikön johtaja. Palkka yli neljä tonnia. Puutarha-ala, kunnallinen.
Pelkkä peruskoulu. Talousjohtaja kaupungilla.
Laudaturin paperit
Pääsin Helsingin yliopistoon ensimmäisellä hakukerralla 90-luvulla.
Olen nyt lukion opettaja.
B.n paperit. Insinööri opiston puolelta. M 68v
millainen todistus tuli ja milloin?
En muista oliko C vai M, -89
mihin kouluun pääsit ja monennellako hakukerralla?
AMK, ensimmäisellä
milloin valmistuit?
-95
mikä on ammattisi ja palkkasi nykyään?
Rakennusinsinööri, viime vuonna meni 130 t€:n raja rikki
Ysin keskiarvolla minun kuuluisi olla vähintään presidentti, vaan enpäs ole. Ei ole verkostoa ja riittävän tuuheaa sukupuuta. Eikä ikeniä. Kismittää.
2xL, 3xM, 1xC, työkyvyttömyyseläkkeellä.
yo83, 3M 3L, lääkikseen samantien.
Erikoistumisen jälkeen yksityisektorilla 30 h/ vk, tulot 80 000 brutto.
Olen hyvin tyytyväinen.