Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millaiset YO-paperit sait ja mihin ammattiin päädyit?

Vierailija
22.05.2011 |

millainen todistus tuli ja milloin? mihin kouluun pääsit ja monennellako hakukerralla? milloin valmistuit? mikä on ammattisi ja palkkasi nykyään?

Kommentit (178)

Vierailija
41/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1l, 2e, 1m, 1b

opettaja, joka harkitsee alanvaihtoa

Vierailija
42/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

C:n paperit, olen toimittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin alisuoriutuja, ei kiinnostanut silloin ja töitä koulun eteen en tehnyt ikinä...Todistuksen ka. 7.2 ja yo-paperit vahva C, pistettä vaille M...Heh, reaalissa vastasin aiheisiin, joihin en ollut edes lukenut...Tämä siis vuonna 1986.

Hain kahdelle alalle, jotka silloin oikeasti kiinnostivat ja pääsinkin ensi yrittämällä sekä opiskelemaan kanttoriksi että lastentarhanopettajaopistoon, jonne haki silloin 960 ja pääsi sisälle 96...

Jälkeenpäin ajateltuna oli tuuria, että edes pääsin pääsykokeisiin huonolla todistuksellani...Sain varmaan ylimääräisiä pisteitä mmm. musiikkiopinnoistani ja oikein suunnatusta työkokemuksesta. Valitsin tuon lto:n ammatin ja viihdyinkin ammatissani hyvin. Tein vuosia perustyötä, välillä ajauduin päiväkodin johtajaksikin.

Työn ohella innostuin opiskelemaan avoimessa yliopistossa. Huomasin, että opiskeluhan onkin helppoa silloin kun se on mielenkiintoista. Mulla oli kasassa yli sata oipintoviikkoa ihan vaan harrastuksena, enkä tiennyt mitä niillä tekisin.

Lopulta tuttavani alkoivat houkuttelemaan, että täydentäisin opintoni tutkinnoksi.Sopiva sauma tulikin, kun työyhteisöni hajosi työpaikan rempan myötä. Mulla oli vaihtoehtoina sekä erityispedagogiikka että kasvatustiede, joita olin kumpiakin lukenut jo pitkälle.

Hain luokanopettajien aikuiskoulutukseen ja valmistuin 1.9 kk:ssa luokanopeksi. Nyt teen open työtä - samojen oppilaiden kanssa muuten, jotka olivat minulla aikanaan jo päiväkodissa:) Palkkani kokemuslisineen on rapiat 3200 euroo...

Mulla on varmaan ollut tuuriakin ja sit palavaa intoa niihin aloihin, joihin oon hakenut. Viihdyn työssäni.

Vierailija
44/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistuin ekan kerran 1985 ja jatko-opiskelin myöhemmin ja valmistuin 1997

virkamies

törkeen hyvä palkka, sisältää lisiä

käteen 7200 €/kk

Vierailija
45/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin Tampereen yliopistoon ensimmäisellä hakukerralla, valmistuin 96. Olen toimittaja ja palkka on 4300 euroa.

Vierailija
46/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja erittäin monipuolinen ammatti sitä paitsi.

sairaanhoitajaksi kun eivät ole muutakaan keksineet. Kutsumustyöstä ei siis voi enää puhua, vai mitä?

Vierailija
47/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin aikanaan M:n paperit (2 L, 4 M, silloin ei ollut eximiaa). Helsingin yliopistoon suosittuun aineeseen toisella yrityksellä sisään, yksityisellä sektorilla päällikkötehtävissä jo vuosia. Urapotkua sitten lisää kun lapset vähän isompia.

Vierailija
48/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekayrittämällä yliopistoon opiskelemaan haluamaani alaa. Sitten ulkomaille töihin ja tothtorin tutkinto. Välissä ja jälkeen lapsia. Tutkijan työ ei kiinnostanut, aloin lasten jälkeen yrittäjäksi. Tulot vain n 40K/vuosi, mutta ajankäyttö omassa hallinnassa ja työ mieleistä.

Vierailija
49/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion päättötodistuksen keskiarvo 8,7. Terveydenhuolto-oppilaitos, toisella hakukerralla pääsin opiskelemaan, että ei ollut ainakaan siihen maailmanaikaan helppo päästä opiskelemaan suosituille paikkakunnille! Valmistuin v. 1995. Ammattini sairaanhoitaja, plus olen suorittanut lisäopintoja hoitoalalla. Tällä hetkellä surkeat tulot, koska olen kotiäitinä.

Vierailija
50/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

84, ällän paperit (ei ollut eximiaa tuolloin) Pääsin Tampereen yliopistoon ensimmäisellä hakukerralla, valmistuin 96. Olen toimittaja ja palkka on 4300 euroa.

Vierailija
51/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkikseen muutama vuosi myöhemmin ensimmäisellä yrityksellä (yo-papereista ei hyötyä, koska ei ollut tarpeeksi hyvät arvosanat) - opinnot nyt loppusuoralla.

Vierailija
52/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

L:n yleisarvosana, keskiarvo 9.8. Ekalla kerralla hammaslääkäriksi. Nyt tienaan 6500/kk. yo-1995

Vierailija
53/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandin palkka huikeat 2700e / kk - ja tuo 3400 pitää edelleenkin jotakuinkin paikkansa. Saa sitä kovammatkin tulot jos valitsee erikoistumisalansa ja työnantajansa palkan mukaan.

lääkikseen heti (luin kovasti)

peruspalkka erikoistumiskoulutuksen loppuvaiheessa muistaakseni 3400, kovasti päivystämällä sen voi lähes tuplata

Ei kai se nyt noin paska ole`?????

Siis kuinka paljon työtunteja viikossa että kohtalainen palkka esim. 6000€/kk?

Toinen vuosi tuli lääkiksessä täyteen, enkä todellakaan halua tehdä näin raskasta ja pitkää opiskelua vaativaa työtä noin surkealla palkalla. Pitääkin miettiä jos lukisi kandiksi ja alkaisi lukemaan dippainssiksi ja kehittelemään jotakin.

t. tiina

Vierailija
54/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkäänlaisia

lopetin ekan vuoden jälkeen -90

Tein töitä, kiertelin maailmaa.

Markkinointia luin pääaineena yliopistossa (kas sinne pääsee ilman typerää lakkiakin)

Puhun viittä eri kieltä sujuvasti.

Kansainvälisessä firmassa markkinoinnin parissa ja palkka nettona 7023€/kk

En käynyt lukiota, enkä käynyt typerää yliopistoakaan! Kas, töitä saa ilman sitäkin!

Puhun suomea sujuvasti ja riittävästi englantia

Kotimaisessa yrityksessä töissä ja omistajana. Palkka 1500€/kk + 85 000€ verottomana pääomatulona/vuosi.

Vierailija
55/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna 1991

Lappeenranna teknillinen korkeakoulu ekalla yrittämällä.

1999 valmistuin (välissä armeija ja 4 vuotta tekua)

Ammattini on "jokapaikan höylä" ja palkkaus on ollut viime ajat siinä 9000 €/kk molemmin puolin.

Vierailija
56/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin yliopistossa lastentarhanopettajaksi ja se oli juuri se ala ja ammatti mihin olin aina halunnut.

Työvuosia on takana 8 ja palkka on n. 2300€.

Vierailija
57/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen todistus tuli ja milloin?

-E:n paperit 2004

mihin kouluun pääsit ja monennellako hakukerralla?

-Kolmannella, yliopisto ja yhteiskuntatieteellinen.

mikä on ammattisi ja palkkasi nykyään?

- Valmistuin YTM:ksi 2010 ja nyt toinen (vuoden) maisteritutkinto LSE:ssä.

Vierailija
58/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

L:n paperit. Neljä L:ää, reaali pisteen päässä ällästä ja pitka matikka C. Ka oli 9,2 (yläasteella 8,4). Hain heti lukemaan suomea kahteen paikkaan ja pääsin molempiin. Olen nyt unelma-ammatissani ja virassa äidinkielen opettajana ja koen päivä päivältä olevani parempi. Olen ollut siis tosi onnekas.

Vierailija
59/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee kyllä ällän paperit. Toisaalta niitä yleisarvosanoja ei taideta laskea enää, mutta ilman muuta nuo tekisi ällän paperit, oli eximiat tai ei olemassa. Silloin joskus kaksikin ällää ja neljää magnaa riitti yleisarvosanaan ällä, jos nuo ällät oli pakollisista aineista.

Vierailija
60/178 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT -alalla ja liksa n. 3900e/kk.

Oon varmaan aika keskivertosakkii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä