millaiset YO-paperit sait ja mihin ammattiin päädyit?
millainen todistus tuli ja milloin? mihin kouluun pääsit ja monennellako hakukerralla? milloin valmistuit? mikä on ammattisi ja palkkasi nykyään?
Kommentit (178)
m:n paperit. olen toimitusjohtaja.
5 L:ää silloin kun ei ollut Eximiaa.
Lääkikseen pääsin ensimmäisellä yrityksellä. Tällä hetkellä olen erikoistuva lääkäri.
Magnan paperit, enkä ole tehnyt mitään suurta ihmiskunnan hyväksi. Tavallista elämää, alempi korkeakoulututkinto ja tavallinen palkka. Oh, tekisinpä jonkun suuren keksinnön tai jotain maata järisyttävää =)
Kuusi L:ää (aikana kauan ennen E:tä). Toisella yrittämällä oikikseen ja sieltä ulos runsaassa kolmessa vuodessa. Lakimiehen töitä olen tehnyt nyt jo 17 vuotta (miinus kaksi äitiyslomaa). Palkka vähän alle 6000 eur/kk.
b:n paperit lukiosta -88, insinööritutkinto ennen amk -aikaa loistavilla papereilla (lukion aineet ei motivoineet ja harrastin lähinnä moottoriurheilua), nyt jo toisessa firmassa toimarina, ikä 45v, tulot +200000 euroa vuodessa ja pörssiyhtiön toimarien paikat katselussa
[quote author="Vierailija" time="22.05.2011 klo 20:21"]
Pääsin heti yliopistoon, tekninen ala, mutta jätin parin vuoden jälkeen kesken ja menin hanttihommiin.
Yli 10v kotiäitinä, tuloja viimeiset 6v 0e.
[/quote]
No huh huh .... lievästi hukkaan heitettyä ainakin valtion kannalta.
E:n yleisarvosanan olisin saannut, jos semmoisia olisi vielä annettu. Muut aineet meni ihan hyvin, mutta pitkästä ruotsista kirjoitin kai b:n (näin merkityksellisiä ne on olleet, ettei enää muista, vaikkei niistä ylppärijuhlista ole kun kolme vuotta! :D ) Opiskelen musiikkia Taideyliopistossa, siellä nyt ei mitään arvosanoja kyseltykään.
C:n paperit, tokalla hakukerralla oikikseen, nyt palkka n.8000e/kk
C:n paperit, minimimäärän 4 ainetta kirjoitin. Ka taisi olla 7.4. En ikinä lukenut läksyjä...Enkä edes kuunnellut suuremmasti. Olin ns. alisuoriutuja. Ei vaan kiinnostanut...Yo-kokeissakin vastasin reaalissa aineisiin, joihin en ollut edes valmistautunut, kun kysymykset osuivat yleistiedon osalta nappiin (niin pystyi aikaisemmin tekemään).
Hain kolmeen paikkaan ja pääsin ensiyrittämällä kaikkiin:
1.Lastenohjaaja (sain psykologin arviosta lausunnon "hieman kypsymätön, mutta kehityskelpoinen yksilö).
2. Kanttori (teoriakokeet meni penkin alta (en niihinkään valmistautunut), mutta soitto, yksinlaulu ja yksilöhaastattelu sujuivat loistavasti ja tasoittivat pisteeni.
3. Lastentarhanopettaja. Hakuvuonnani ko. oppilaitokseen haki 960 ensisijaista hakijaa ja sisälle otettiin 96. Valitsin tämän koulutuksen...Innostuin opiskelusta ja sain päättötyöstä luokkani parhaan arvosanan...
Tein lähes 20 vuotta perustyötä lto:na, siinä sivussa innostuin harrastusluonteisesti opiskelemaan ja tajusin, että tämähän onkin hauskaa.
Hain Okl:n ja pääsi ensiyrittämällä sisälle valmistuen ensimäisten joukossa..
Nyt olen tehnyt tätäkin työtä jo useita vuosia. Luokanopen homman lisäksi opetan paljon musiikkia, joten aivan unelmapesti mulle! Palkka on ikälisineen ja lisätunteineen yli 3500 euroa. (Ei olis omat opet tätä varmaan aikoinaan uskoneet...).
Heh, periaatteessa olen kai kelpo ope, koska en ole niitä "kilttejä kympin tyttöjä", jotsta aina puhutaan opettajina...
Kirjoitin 6 L v. 1992. Enkku olisi nykyarvioinnin mukaan todennäköisesti ollut eximia, mutta muut olisivat säilyneet ällinä nykyäänkin. Ka 9,6. Pääsin ekalla hakukerralla Helsingin yliopistoon, mutta sain maisterin paperit käteen vasta kymmenen vuoden päästä, kun tekaisin pari lasta siinä välissä ja tykkäsin olla kotiäitinä. Väittelin biotieteiden saralta muutama vuosi sitten. Nykyään post doc -tutkijana yliopistolla, kuukausipalkka jotain 3600€. Ei tätä työtä rikastumisen toivossa tehdä vaan aidon kiinnostuksen ja uteliaisuuden ajamana :)
L:n paperit. 3L ja 3M. Ka 8.9. Olen koulutukseltani FM ja kuntabyrokraatiksi päädyin. Isohkon kaupungin sivistyspuolella kökin keskijohdon tietämillä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2011 klo 10:53"]
Kyllä ihmisen pitää tehdä elämässään just sitä, mistä eniten tykkää.
Ka tasan 9. Pääsin yliopistoon eka yrittämällä ja valmistuin kuudessa vuodessa FK:ksi. Vuosia kokeilin oman alani akateemisia töitä, joissa en viihtynyt yhtään. Nyt olen pph ja palkka on paska, mutta tykkään työstä. Olenkohan vähän alisuoriutuja.
näin juuri, ei ole sun vika ettei yhteiskunta arvosta maksamalla kunnolla
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 21:01"]L:n paperit. 3L ja 3M. Ka 8.9. Olen koulutukseltani FM ja kuntabyrokraatiksi päädyin. Isohkon kaupungin sivistyspuolella kökin keskijohdon tietämillä.
[/quote]
Oho unohtui vastata loppuihin. Kirjoitin laajasta matikasta ällän, mutta menin silti humanistiseen, historiaa lukemaan ekalla yrityksellä sisään. Tein myös opettajan pedagogiset opinnot. Opea minusta ei tullutkaan, vaan yliopistolla tutkijana aloittelin työuraa. Ei sopinut tutkijanura minulle, ei perslihakset kestäneet, joten päädyin kuntabyrokraatiksi. Peruspalkka on noin 4000 euroa.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 21:01"]L:n paperit. 3L ja 3M. Ka 8.9. Olen koulutukseltani FM ja kuntabyrokraatiksi päädyin. Isohkon kaupungin sivistyspuolella kökin keskijohdon tietämillä.
[/quote]
Oho unohtui vastata loppuihin. Kirjoitin laajasta matikasta ällän, mutta menin silti humanistiseen, historiaa lukemaan ekalla yrityksellä sisään. Tein myös opettajan pedagogiset opinnot. Opea minusta ei tullutkaan, vaan yliopistolla tutkijana aloittelin työuraa. Ei sopinut tutkijanura minulle, ei perslihakset kestäneet, joten päädyin kuntabyrokraatiksi. Peruspalkka on noin 4000 euroa.
Viisi ällää kauan sitten, akateeminen tutkinto, ja tänään ensimmäinen työttömyyspäivä :).
[quote author="Vierailija" time="22.05.2011 klo 19:32"]
Aivan sikaliksat!
Onpa ihme juttu että kaikki on eksyneet tänne palstalel jotkan äin ökynä tienaa
huhhuh!
En vois tolalsista liksoista uneksiakaan vaikka kojta kahdet maisterin paperit taskussa.
huhhuh
[/quote]
tismalleen sama!
Valmistuin keskimäärin M papereilla, mukana oli yksi A ja yksi E. Kävin ensin AMK:n, johon pääsin helposti kertalaakista, olin jonkin aikaa täysin koulutusta vastaavassa työssä, mutta ala ei napannut ja hain yliopistoon totaalisesti eri alalle. Valmistuin sieltä neljässä vuodessa ja sain heti alan töitä. Nyt teollisuudessa töissä ja v-ansiot noin 50000e. Ihan tyytyväinen olen, ainut mitä voin jälkikäteen katua, oli se amk-tutkinto, koska edes opintojen aikana mikään ei ollut haaste (muut takkusi että pääsi kursseista läpi ja itselle ne oli liian helppoja, sain haasteita vasta yliopistossa).
M:n paperit 90-luvulla. Päädyin aineenopettajaksi. Pääsin yliopistoon 2.hakukerralla. Valmistuin 2000-luvun alussa. Nettopalkka ollut viime vuosina 1700-2600 eur tuntimääristä riippuen.
Kaks ällää, e, kaks ämmää. Opiskelen yliopistossa taidetta.