Millaisella 40v.lla on visa electron?
Miksi tollainen kortti? Eikö saa visaa? Vai eikö kaikki halua?
Kommentit (152)
Electronilla voi kyllä maksaa lähes kaikissa mahdollisissa nettikaupoissa ja varsinkin ulkomaisissa.
Aina hankaluuksia pienissä liikkeissä, Kanarialla, Ruotsissa jne...
Palasin takaisin bonukselliseen Visaan. Bonuksia haluan kortin käytöstä ja korttia käytän päivittäisostoksiin. Kuukausitiliote/-ostokset ovat budjetointityökaluni ja kuluseurantani.
Tärkeintä kuitenkin on, että kortti on sellainen, että se kerryttää myös jotain extra-bonusta (esim. viikko sitten maksoinn just USA:ssa autonvuokrat AMEX:n bonuspisteillä)...
1.En halunnut Visaa
2.En osta luotolla koska tilillä on rahaa
3.Ulkomaan matkalle on Eurocard :)
Ovat ainoat raha-asiansa hoitavat henkilöt lähipiirissä, jolla ei ole normaalia luottokorttia vaan juuri Visa Electronit. Ikää noin 60v. kummallakin. Silti ovat lähipiirin varakkaimmat: hyvät tulot, pääomatuloja, tilillä runsaasti rahaa ja muuta varallisuutta.
Tämmösellä laiskalla varmaan...No joo, oon 3-kymppinen ja opiskeluaikoina mulle pakkokaupattiin visa electron ja kortti on mulla vieläkin käytössä. Se oli kätevä koska käy ulkomailla ja sillä ei voinut ylittää tiliä...En omista pankkikorttia ollenkaan, pelkän visa electronin ja tavallisen visan. Kortti on siis ihan tavallisena pankkikorttina minulla, jolla maksan päivittäisostot tai nostan rahaa seinästä. Ja toimii siis ulkomaillakin niin ei tarvitse luotolle sen takia ostaa.
Visa Electronin miinuksia ovat hitaus ja se, että pienyrittäjälle kaikenmaailman korttivalmiudet käyvät kalliiksi ja jossain pikkukahviloissa ei kortti käy maksuvälineenä.
siltä että hyvin monella on nykyään electron, kassalla itsekin töissä.
tulossa käytitpä Visadebitiä tai Electronia. Electron on vain maksukortti maksukorttien joukossa, mutta siinä ei ole luotto-ominaisuutta.
Olen yli 40 v 3 alle 13 v. lapsen äiti, hyvä palkka, tilillä rahaa hieman liikaakin, velaton, asun omakotitalossa lähellä pääkaupunkia, harrastan ja matkustan paljon.
Visa electron kelpaa ulkomailla huomattavasti paremmin kuin Suomessa, mutta eipä enää ole tullut monta paikkaa vastaan missä ei kävisi Suomessakin. Edes ulkomailla en yleensä elä luotolla, mutta luottokortti on nettiostoksia ja sen varalta jos ulkomailla sattuu sairastumaan tms.
että se on kätevä. Kelpaa ulkomailla hyvin (saa nostettua rahaa automaateista, kannattavampaa nostaa suoraan paikallista valuuttaa kun vaihtaa pankeissa tmv.) Tililläni on aina rahaa, en tiedä miksi minun pitäisi maksaa luottokortilla? Toki minulla on luottokortti, mutta en aina edes kanna sitä mukana lompakossa, sillä luottokorttini on hankittu: *jotta voin tilata lentoja/hotelleja suoraan netistä halvemmalla ja kätevämmin mitä matkatoimistosta. *luottokortti on hätävarana ulkomailla, jos vaikkapa electroni varastetaan, tai jostain syystä tarvitsen enemmän rahaa mitä tililläni on (käytännössä siis vain jos esim. loukkaannun ja joudun maksamaan itse lääkärikuluni paikan päällä ja saan ne vasta Suomessa takaisin vakuutusyhtiöltä)
niin minulla (30v) ja miehelläni (32v) on Visa Electronit sekä Pankki/Visa-kortti.
(Nykyäänhän ei enää saa pelkkää pankkikorttia, vaan siihen pitää ottaa myös jokin luotto-ominaisuus.)
Electronilla pystyy nostamaan ulkomailla käteistä pankkitililtään. Jos nostaisi pankkikortilla, se veloitettaisiin Visan puolelta, ja siihen tulisi iso korko käteisnoston takia. Yksi järkevä syy siis omistaa Electron.
ainakin on visa electron, mastercard ja tavallinen pankkikortti. Onko se joku ongelma?
Ihan vielä en ole 40, parin vuoden päästä vasta. Pitääkö sitten luopua visa electronista?
Pankkikortillani en pysty nostamaan käteistä rahaa muuallla kuin Suomessa. Visa electronilla saan käteistä muissakin maissa. Mastercardini taas on pelkkä luottokortti ja eri pankista kuin muuto korttini. En halua olla yhden pankin varassa.
oli sitten vanha tai nuori. Joko ei halua pankkikorttia ja visaa tai sitten ei saa sitä. Itse en halunnut muuta kuin electronin. Helpompi seurata paljon rahaa tilillä. luottokortteja en ota. T:Kaupan täti
Hyvä Kaupan täti,
olet varmaan huomannut että siinä visan kohdalla aina sinulle kerrotaan että luottopuoli vaiko pankkipuoli. Kyllä siinä ihan pankkipuolelta menee samalla tavalla kuin electro-visassa.
Ymmärrän kyllä että joillan voi olla itsekontrolli hukassa ja löyhässä.
t. 42v.
niin minulla (30v) ja miehelläni (32v) on Visa Electronit sekä Pankki/Visa-kortti. (Nykyäänhän ei enää saa pelkkää pankkikorttia, vaan siihen pitää ottaa myös jokin luotto-ominaisuus.) Electronilla pystyy nostamaan ulkomailla käteistä pankkitililtään. Jos nostaisi pankkikortilla, se veloitettaisiin Visan puolelta, ja siihen tulisi iso korko käteisnoston takia. Yksi järkevä syy siis omistaa Electron.
no ei se korko nyt niiiin iso ole. Paitsi jos te porvoolaiset nostatte useita tuhansia viikon lomalla.
joku aika sitten pankkikortin electronin tilalle (ja luottokortin hätätapauksia varten erikseen-lähinnä syntynyttä poikaa ajatellen)
mua ainakin häiritsee nyt kuitenkin se että pankkikortti ostokset menevät viiveellä tililtä ja todellista saldoa et nää edes verkkopankista.Electronin kanssa jatkuvsti näkyvillä saldo ja todellinen käyttövara.
Nyt sitte nostelen rahaa, niin usein kun muistan että tiedän paljon mul sitä oikeesti on.
Luottokorttii en oo käyttäny kertaakaan ja en kanna sitä edes mukana
otin sen opiskeluaikana, enkä ole nähnyt mitään syytä vaihtaa sitä. sehän on ihan normi maksukortti. en ole törmännyt mihinkään paikkaan missä se ei kävisi, lukuunottamatta tyyliin jotain torikuppilaa missä on semmonen ikivanha vedettävä pankkikorttihöylä. mut siis ihan lakikin velvotti kauppiaita silloin hankkimaan ne uudet systeemit... jos muistatte!? kun siitä oli kamala show että pienet kauppiaat ei kestä kun joutuu hankkimaan ne.
electronilla voin maksaa ihan joka paikassa tililtä, niin suomessa kuin ulkomailla, sekä nostaa suoraan tililtä rahaa. nään aina paljon mulla on rahaa tilillä reaaliaikaisesti... mulla ei ole mitään syytä visailla, kun mulla on ihan omaakin rahaa, ei tarvitse luotolla pelata. miehelläni on joku luotto jolla sitten maksetaan jos jossain nettikaupassa ei ole muita vaihtoehtoja. mut esim suomalaisissa nettikaupoissa voit maksaa tililtä ja nyt on visa electronillakin maksaminen tulossa, käykääs kattomassa esim kaalimadossa se on jo mahdollista :D
kun se meni vanhaksi, oli vaihtoehtona visa electron tai pankkikortti. Halusin electronin.
38v. Aina tilillä rahaa.
kun lähti ryyppyreissulle ulkomaille ;)
Ei tarvinnu Visaa kantaa mukana, mutta sai nostettua käteistä automaatista.
Ainiin, on mulla Visakin, mutta en tarvi sitä mihinkään muuhun kuin nettishoppailuihin ulkomailta....