Millaisella 40v.lla on visa electron?
Miksi tollainen kortti? Eikö saa visaa? Vai eikö kaikki halua?
Kommentit (152)
Itselläni ei ole Visa-electronia, enkä ota.
Kaupassa ei ole mikään niin turhauttavampaa, kun asiakas jonka ostokset jää tiskille sen takia, että Visa-electronia ei saa varmennettua tai kone herjaa "myyntikieltoa" eli katetta ei ole. Kaikenkaikkiaan kurja tilanne myyjälle ja asiakkaalle.
Siinä sitten pähkätään ja asiakas vaahtoaa...että mitäs nyt, eikä millään usko, ettei ostoksia saa ellei ole rahaa tai muuta korttia millä maksaa, eikä ymmärrä, että jos varmennus ei mene hyväksytysti läpi, niin myyjä ei voi tehdä asialle mitään.
ja pankki suositteli sitä kortiksi meidän Suomen tilille, jota käytettiin aika harvoin. Kun muutettiin takaisin, en ole katsonut aiheelliseksi muuttaa korttia. Kertaakaan ei ole sattunut mulle, että kortti ei ole käynyt jossakin, missä olen sitä tarvinnut.
Jännä, että täällä Suomessa sitä pidetään jotenkin köyhien korttina. Asuinmaassamme pankkikortti tarkisti aina saldon, eikä monellakaan ollut luottokorttia.
Pankeillehan pankkikortit on hyvää bisnestä, koska iso osa (täälläkin aina joskus kysytään, että näkeekö kaupat jos tilillä ei ole katetta) maksaa pankkikorteilla ja ylittää tieten tahtoen aina välillä tilinsä, kun ei ole rahaa. Näistä ylityksistähän pankki saa aina ihan hyvän maksun, eli pankeilla ei ole mitään syytä luopua pankkikorteista.
ja siinä Visa Debit, eli on siis normaali pankkikortti ulkonäöltään. Mutta koska minulla on luottohäiriöitä, mun Visa Debit toimii vain online-korttina, eli on siis käytännössä Visa Electron. Eli se, että on ns. pankkikortti ei tarkoita nykypäivänä enää mitään!
kaikki electronit ja pankkikorttien tapaiset kortit jään unholaan, ihmiset alkavat taas käyttää silkkaa käteistä.
Meinaan sehän on tulossa, että jos käytät korttia joudut maksamaan siitäkin ilosta 1-2€ . Tätä käytäntöä olen tavannut jo mm. klaukkalassa viirinkirppiksellä.
Itselläni on electron, mutta käytän mielummin käteistä jo pelkästään siksi, että tiedän tasan mitä tililläni tapahtuu.
tavallinen visa onkin sitten ulkomaita/ ulkomiaisia netti ostoja varten..
Mutta kaiken kaikkiaan käteinen on varmin tapa.
Kaupassa ei ole mikään niin turhauttavampaa, kun asiakas jonka ostokset jää tiskille sen takia, että Visa-electronia ei saa varmennettua tai kone herjaa "myyntikieltoa" eli katetta ei ole. Kaikenkaikkiaan kurja tilanne myyjälle ja asiakkaalle.
Siinä sitten pähkätään ja asiakas vaahtoaa...että mitäs nyt, eikä millään usko, ettei ostoksia saa ellei ole rahaa tai muuta korttia millä maksaa, eikä ymmärrä, että jos varmennus ei mene hyväksytysti läpi, niin myyjä ei voi tehdä asialle mitään.
Kertaakaan mulla ei ole ollut mitään ongelmia maksamisessa. Maksaminen on sujunut yhtä nopeasti kuin pankkikortillakin eikä kone ole koskaan herjannut mitään. Koskaan ei ole tarvinnut jättää ostoksia kassalle. Nykyään electron käy lähes kaikkialla maksuvälineenä. En näe mitään syytä hankkia tavallista pankkikorttia.
ja silloin olen maksanut ostokseni masterilla. Ei se sen vaikeampaa ole.
Minulla ihan normaalituloisella kahden lapsen äidillä on electron, on myös pankkikortti toiselle tilille + masteri. En ole kyllä kokenus elecronia mitenkään teinikortiksi tms. ihan normaalisti toiminut joka paikassa ja tilikin on ajantasalla. Samalla lailla tuntuu toimivan kun pankkikorttikin.
sitäpaitsi luottotiedotkin on ihan kunnossa
visa electronia?
Tervetuloa nykypäivään!
ihan yleisesti teinien, nuorten aikuisten kortiksi
Siis onko tämä joku naurettava imagojuttu?
T: eräs 33v "teini" jolla asuntolaina, luottokortti ja electron.
vetää vessanpytystä. joo, otetaan kyllä rahat heti ostajan tililtä, mutta kaupalle ne tilitetään 6 arkipäivän päästä. Joku hautoo rahoja siinä välissä noin pitkään ja mitään muuta syytä ei ole kuin saada valtavia korkotuottoja, kun koko ajan on hirveät summat rahaa ilmaiseksi lainassa.
Erityisesti pienillä erikoisliikkeillä on tämän kanssa oikeasti ongelmia. Myyt tavaran asiakkaalle ja sitten rahat saat kuuden päivän päästä. Onpa kivaa. Sepä parantaa muutenkin näin lama-aikana likvideteettiä, kun raha ei kierrä ja erityisesti isot ostokset aiheuttaa suorastaan ongelmia tuon odotusajan kanssa. Suomennettuna: olet tilannut asiakkaalle tavaran tukkuhinnalla 5000 Euroa ja myyt sen 5200 Eurolla. Sitten tukkuri haluaa rahansa viikon sisällä ja sun pitää repiä ne rahat siihen laskuun jostain, koska se 5200 tulee vasta reilun viikon päästä.
Tämä ei ole tietenkään asiakkaiden vika vaan tämän läpimädän maksukorttihössötyksen, jossa häviää sekä kauppiaat että asiakkaat.
vetää vessanpytystä. joo, otetaan kyllä rahat heti ostajan tililtä, mutta kaupalle ne tilitetään 6 arkipäivän päästä. Joku hautoo rahoja siinä välissä noin pitkään ja mitään muuta syytä ei ole kuin saada valtavia korkotuottoja, kun koko ajan on hirveät summat rahaa ilmaiseksi lainassa.
Erityisesti pienillä erikoisliikkeillä on tämän kanssa oikeasti ongelmia. Myyt tavaran asiakkaalle ja sitten rahat saat kuuden päivän päästä. Onpa kivaa. Sepä parantaa muutenkin näin lama-aikana likvideteettiä, kun raha ei kierrä ja erityisesti isot ostokset aiheuttaa suorastaan ongelmia tuon odotusajan kanssa. Suomennettuna: olet tilannut asiakkaalle tavaran tukkuhinnalla 5000 Euroa ja myyt sen 5200 Eurolla. Sitten tukkuri haluaa rahansa viikon sisällä ja sun pitää repiä ne rahat siihen laskuun jostain, koska se 5200 tulee vasta reilun viikon päästä.
Tämä ei ole tietenkään asiakkaiden vika vaan tämän läpimädän maksukorttihössötyksen, jossa häviää sekä kauppiaat että asiakkaat.
kannanotto electronia vastaan...
ei ota tavallista pankkikorttia? sillä maksaa sellaiset, joilla on tilillä rahaa. sitten ne, joilal ei ole, käyttävät luottokorttia. Miten ihmeessä tuollainen teineille suunnattu rahaa-seinästä-kortti onkaan saavuttanut tuollaisen suosion?
Jos maksaa visa electronila niin on oltava tasan tarkkaan sitä rahaa tilillä pöljä.
Kortilla voi myös nostaa automaatista on vaan plussaa.
Nykyään luottokorttiostot kirjautuvat nettipankkiin yhtä nopeasti kuin pankkikorttiostotkin, ja luottoa voi maksaa pois milloin haluaa. Eikä kummassakaan mun luottokortissa edes ole vuosimaksua. Miten tekee nettiostoksia, maksaa junassa, ostaa lentolippuja, vuokraa autoa, jos ei ole luottokorttia? Mielestäni luottokortti on välttämätön, jos on normaalielämää elävä luotettava aikuinen.
Voi huoh mä vaan sanon.. etteikö electronilla pysty tilaamaan netistä? ostaa lentolippuja?? maksaa junassa?? hei sherlock, kaiken tämän voi tehdä!!!!!
Niin minulla 40-vuotiaalla kuin myös varakkailla vanhemmillani.
Luottokortti on heillä, joiden täytyy elää velaksi!
mulla on american express gold ja eurocard
mihin vielä tarvitsisin visan???
Nyt on sitten Visa Debit/Credit. Ja kyllä on helpompaa, kun ei tarvitse olla riippuvainen siitä, toimiiko jonkun putiikin nettiyhteydet. Esim. laivalla ei toimi Electron, mutta pankkikortti (Visa Debit) kylläkin.
eikä laivalla voi maksaa Electronilla.
Pankissa, jossa itse olen töissä, ei tarjota electroneja kuin tosiaan maksuhäiriöisille ja alaikäisille. Toki sen saa, jos vaatimalla vaatii, mutta harva kuitenkaan on vailla.
Totta on, että kaikki eivät halua luottoa, mutta tällaisia ihmisiä varten on pankkikortit. Kotimaiset (siruttomat) ovat pian historiaa, mutta debitit ovat mielestäni varsin käyttökelpoisia Suomessa ja ulkomailla.
So? Olisinko kerran käyttänyt, kun en löytänyt automaattia. Muuten maksan käteisellä, joskus Mastercardilla (jonka maksan kokonaan pois kerran kuussa). Mitä mä kahdella luottokortilla tekisin?
Yleensäkin olen tosi tarkka raha-asioissa, en siis pihi, vaan kaikki aina hoidettu ajallaan.