Millaisella 40v.lla on visa electron?
Miksi tollainen kortti? Eikö saa visaa? Vai eikö kaikki halua?
Kommentit (152)
Millainen ihminen syynää toisten pankkikortteja?😂
Minulla, tai siis olen nykyäään 57 jo. On minulla toinen luotollinenkin tili.
Mulla oli, kunnes lakkautettin ja vaihdoin debittiin. Old school, nuuka, velaton, matkustan vain Norjassa, käytän PayPalia verkko-ostoksiin.
Vierailija wrote:
Mihin luottoa tarvitsee, jos on varallisuutta?
Luottokorteissa on yleensä kuukausi korotonta maksuaikaa. Kun maksat kortilla, sinun ei tarvitse huolehtia jos maksun jälkeen tulee joku ongelma tuotteen toimituksen tai laskutuksen kanssa, koska et ole käyttänyt omaa rahaasi senttiäkään, ja kauppias joutuu asioimaan ison globaalin luottokorttiyhtiön kanssa jos tulee jotain kiistaa. Voit käytännössä suojata kaikki ostoksesi luottokorttiyhtiön ison ja vahvan selän taakse eikä se maksa sinulle kun korkeintaan kortin vuosimaksun jos maksat laskusi joka kuukausi.
Lisäksi saat usein muita etuja luottokortin käytöstä, etupisteitä, alennuksia, priority-oikeuksia matkustaessa jne.
Varakkaat ihmiset nimenomaan usein maksavat mieluummin luottokortilla, koska heillä on enemmän menetettävää jos vaikkapa kortti varastetaan tai kloonataan. Ja korttiyhtiö suojaa yhtä lailla köyhempääkin asiakasta jos näin käy. Korttiyhtiö nielee tappiot, et sinä.
Typerää on tietty jättää kortille velkaa joka kuukausi, koska siitä tulee korkokuluja, mutta se on täysin oma valinta.
Ei se nyt ihan noinkaan ole, luottoyhtiö saattaa olla turvanasi tai sitten ei. Useammin kuin kerran on luottokorttiyhtiö ottanut kantaa sanoen että ei ole heidän ongelmansa, hoida itse palveluntarjoajan kanssa palvelu jonka tilasit mutta et saanut, vaikka oli maksettu luottokortilla.
Vierailija wrote:
Asun ulkomailla. Eräs ystäväni miehineen oli muutamia vuosia sitten täällä käymässä. Tuolloin noin 35 v. kaverilla oli käytössä vain Electron, eikä se käynyt kaikkialla. Onneksi miehellään oli pankki-luottokortti jonka kanssa ei ollut mitään ongelmia. Olin yllättynyt, kun kaverini, työssäkäyvä korkeakoulutettu perheenäiti, jolla tietääkseni on kaikki talousasiat kunnossa, käytti edelleen samaa korttia kuin teininä. Varsinkin kun kyseessä oli hänen ainoa korttinsa.
Itselläni on ollut Electron viimeksi alle parikymppisenä. Muistan, kun viimeinen Electronini oli menossa vanhaksi, ja tilasin muun pankkiasioinnin yhteydessä uuden. Pankkivirkailija tarjosi minulle tavallista Visa Debitiä, ja sanoi Electronin olevan nuorille käyttäjille usein ensimmäiseksi omaksi kortiksi tarkoitettu tuote, ja että he harvemmin tarjoavat sitä teini-ikän ylittäneille asiakkaille.
Kun on aiemmin ollut tavallinen pankkikortti, se jossain vaiheessa vaan muutettiin electroniksi. Ei kukaan kysynyt haluanko sellaista ja koska ei ole ollut tarvetta toisenlaiselle kortille, niin miksi ottaisin jonkun kortin, josta joudun maksamaan ylimääräistä? Eli olen niitö harvinaisia, jotka käyttivät mielellään käteistä, joten kortin laatu on mulle ihan yhdentekevä.
Tosissaanko joku näillä korttiasioilla tekee yhteiskuntaluokitusta ihmisistä??
Vierailija wrote:
Ei se nyt ihan noinkaan ole, luottoyhtiö saattaa olla turvanasi tai sitten ei. Useammin kuin kerran on luottokorttiyhtiö ottanut kantaa sanoen että ei ole heidän ongelmansa, hoida itse palveluntarjoajan kanssa palvelu jonka tilasit mutta et saanut, vaikka oli maksettu luottokortilla.
Sinäkin varmasti jopa ymmärrät, ettei luottokorttiyhtiö tietenkään ala joka ikisen asiakkaan puolesta selvittämään kaikkia mahdollisia erimielisyyksiä jonkun palvelun toimittamiseen nähden. Mutta lähtökohtaisesti olet vahvemmassa asemassa myös myyjän näkökulmasta. Miksi pitää aina lähteä nillittämään ja jänkkäämään jostain päivänselvästä asiasta?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Asun ulkomailla. Eräs ystäväni miehineen oli muutamia vuosia sitten täällä käymässä. Tuolloin noin 35 v. kaverilla oli käytössä vain Electron, eikä se käynyt kaikkialla. Onneksi miehellään oli pankki-luottokortti jonka kanssa ei ollut mitään ongelmia. Olin yllättynyt, kun kaverini, työssäkäyvä korkeakoulutettu perheenäiti, jolla tietääkseni on kaikki talousasiat kunnossa, käytti edelleen samaa korttia kuin teininä. Varsinkin kun kyseessä oli hänen ainoa korttinsa.
Itselläni on ollut Electron viimeksi alle parikymppisenä. Muistan, kun viimeinen Electronini oli menossa vanhaksi, ja tilasin muun pankkiasioinnin yhteydessä uuden. Pankkivirkailija tarjosi minulle tavallista Visa Debitiä, ja sanoi Electronin olevan nuorille käyttäjille usein ensimmäiseksi omaksi kortiksi tarkoitettu tuote, ja että he harvemmin tarjoavat sitä teini-ikän ylittäneille asiakkaille.
No kyllä asia alkaa siinä vaiheessa ihmetyttää, jos kortin toimivuuden varaan ei voi laskea edes kaupunkilomalla Euroopassa. Ihmettelen, miksi joku haluaa tehdä asiat itselleen niin hankaliksi.
Millainen ihminen kyselee tällaista pskaa keskustelupalstoilla?
Sulla ei taida tilillä rahaa olla, kun sulle se credit on niin tärkeä asia kortissa?!
Sitä paitsi se on nykyisin debit, ei electronia ole enää olemassakaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sinäkin varmasti jopa ymmärrät, ettei luottokorttiyhtiö tietenkään ala joka ikisen asiakkaan puolesta selvittämään kaikkia mahdollisia erimielisyyksiä jonkun palvelun toimittamiseen nähden. Mutta lähtökohtaisesti olet vahvemmassa asemassa myös myyjän näkökulmasta. Miksi pitää aina lähteä nillittämään ja jänkkäämään jostain päivänselvästä asiasta?
Luottoyhtiö lupaa asioita ja olet "lähtökohtasesti vahvemmasa asemassa" paitsi silloin kun luottokorttiyhtiö ei laita tikkua ristiin puolestasi lupauksista huolimatta vaikeuksien sattuessa. Ei auta vaikka on kuinka hyvä asiakas. Ongelmatapauksia tuttavapiirissä (ja ihan erinomaisesti toimeentulevaa porukkaa jos sillä on merkitystä) 6 kpl, joista 4 tapauksessa luottoyhtiöstä ei ollut mitään apua. Ne kaksi tapausta jolloin jotain apua sentään tuli olivat varastettuja luottokorttitietoja, jolla oli tehty ostoksia ympäri maailmaa ja luottoyhtiön oma varmistus ei ollut toiminut ja veloitukset oli menneet läpi.
Jos ostat luottokortilla palvelua tai tavaraa etkä saa sitä niin luottoyhtiö sanoo hyvin helposti: "hoidat ihan itse valitusprosessin yrityksen kanssa, rahat meni jo ja me ei tehdä asian eteen yhtään mitään".
Olen itse neljäkymppinen ja sain vasta parisen kuukautta ensimmäisen muun kortin kuin Electronin kun noita uusia ei enää myönnetä. Tämä Debit muuten toimii paremmin kuin Electron. Olen toki työtön ja taloudellinen tilanteeni on huono, mutta luottotietoni ovat kuitenkin olleet aina kunnossa. Siltikään pankki ei ole koskaan edes tarjonnut muita kortteja ja on muutenkin ollut haluton palvelemaan missään asiassa. En tosin pidä kortin käyttämisestä, vaikka sitä toki käytänkin. Ehkä siirryn kokonaan takaisin käteisellä maksamiseen kun se kuitenkin on yksinkertaisinta, eikä tarvitse miettiä teknisiä ongelmia tai sitä suostuuko kortti toimimaan.