Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisella 40v.lla on visa electron?

Vierailija
22.07.2009 |

Miksi tollainen kortti? Eikö saa visaa? Vai eikö kaikki halua?

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luotto-ominaisuudella. Lisäksi minulla on käyttöoikeus miehini tilille ja sitä varten Electron-kortti, jossa myös luotto-ominaisuus. Käytän usein tuota Electroniani miehen tilille, koska teen esim. lasten vaateostokset yms. Puolison tilille ei edes tavan pankkikorttia taida saada? Ja miehelläni on muuten ihan hyvät tulot, joten kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää :-) kun tämä 40 v. mamma heiluttelee Electronia.

Vierailija
122/152 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen yhteiset menot menee sellaiselta tililtä, johon molemmat laittaa rahaa. Sieltä ostetaan perheen ruoat ja kaikki lasten vaatteet.

Sitten on omat tilit ihan niitä omia rälläämisiä varten. Ostin tänään Mulberryn laukun Unioninkadun myymälästä. On niin ihana, että harmittaa ainoastaan, etten ostanut tuota klassikkoväskyä jo vuosia sitten. Tälläisiä ostoksia ei makseta yhteiseltä tililtä. Jos tosin olis mennyt tyttärelle niin yhteisen tilin puolelta sekin olis maksettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sosiaalitoimen asiakkailla ja lapsilla on Electron.

Vierailija
124/152 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on, olen 45-vuotias ja keskipalkkaisessa virassa. Mitä väliä?

Vierailija
125/152 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se ollut aina, enkä ole muuta tarvinnut. Käyn töissä ihan normaalisti ja luottotiedot on kunnossa, hoidan raha-asiat säntillisesti. 

Vierailija
126/152 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla on se ollut aina, enkä ole muuta tarvinnut. Käyn töissä ihan normaalisti ja luottotiedot on kunnossa, hoidan raha-asiat säntillisesti. 

😂 yeah right

Vierailija
127/152 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Visa Debit nykyään. 

Vierailija
128/152 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta äskettäin kortin uusimisen yhteydessä lähti electron pois. En nähnyt syytä vaihtaa, kun sain kaikki silläkin maksettua. Taloudellinen tilanne hyvä. Ensimmäisen electronin sain ikuisuus sitten köyhänä opiskelijana.

En ole huomannut mitään eroa, vaikka nyt on pankkikortti. En ymmärrä miksi tällä on väliä. Ihmiset keksivät ongelmia tyhjästä, kun ei ole oikeita.

Vierailija
129/152 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Electronin jälkeen tullut Visa Debit. Kai maar olisin voinut luottokortinkin hankkia, mutta en ole keksinyt sille mitään käyttöä. Jos keksin, hankin sen.

Vierailija
130/152 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni Niina Backmannilla (radio juontaja) olisi kertonut hänellä olevan sellainen. Eli ihan tavallisella ihmisellä...

Vierailija
131/152 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on kaksi korttia: debit arkikäyttöön ja visa vain matkoille ja isompiin ostoksiin.

Vierailija
132/152 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan omistanut luottokorttia. Käytän Visa electronia käteisen sijaan. Luottotiedot on kunnossa, on myös omaisuutta. 

Vierailija
133/152 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on nykyään sellainen, ei se tarkoita mitään sen kummempaa, monella myös prepaid liittymä, nykyään voi valita ihan mitä haluaa eikä se tarkoita mitään negatiivista niin kuin joskus 90-00 luvuilla, ajat ja palvelut muuttuvat, mutta ikävät mielikuvat säilyvät sukupolvien yli, esim. itse en ikinä asuisi keravalla, korsossa tai jakomäessä, ovat varmaan ok paikkoja nykyään mutta meille stadissa asuville varoiteltiin lapsena näistä paikoista koko ajan, sama juttu siis näiden korttien kanssa, nykyään ei mitään ongelmaa.

Vierailija
134/152 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57 eikä koskaan ole ollut luottokorttia, talon kun myin ja massia oli tilillä tavallista enemmän niin pankista oikein soitettiin että etkös ottaisi luotollista.. en ottanut !

Vierailija
135/152 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Täällä on kaikilla joka kyselyssä ihan järjettömän isot tulot ja elämä muutenkin mallillaan. Sitten kun kysytään maksuvälineistä, on kaikilla pelkät Electronit. Miksi ihmeessä ei varmempitoiminen pankkikortti?

Ja miten ihmeessä nämä tyypit on kaikki täällä AV:lla, kun niitä en tosiaan työssäni näe? Ihan rehellisesti voin sanoa, että n. 90% niistä, joilla on pelkkä Electron, on se siitä syystä että ei muuta ole saatu. Näin ainakin meidän pankissa.

Älähän höpötä, mulla ei ole isoja tuloja eikä jotain Electronia, ei ole koskaan ollutkaan.

Vierailija
136/152 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

99,9% palstan käyttäjistä ei ole luottotietoja joten electron tai basic ovat ainoa vaihtoehto. Tai maestro.

Vierailija
137/152 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tämä on totta.

Vierailija
138/152 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tämä on totta.

Ei ole totta.

Vierailija
139/152 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla. Eräs ystäväni miehineen oli muutamia vuosia sitten täällä käymässä. Tuolloin noin 35 v. kaverilla oli käytössä vain Electron, eikä se käynyt kaikkialla. Onneksi miehellään oli pankki-luottokortti jonka kanssa ei ollut mitään ongelmia. Olin yllättynyt, kun kaverini, työssäkäyvä korkeakoulutettu perheenäiti, jolla tietääkseni on kaikki talousasiat kunnossa, käytti edelleen samaa korttia kuin teininä. Varsinkin kun kyseessä oli hänen ainoa korttinsa.

Itselläni on ollut Electron viimeksi alle parikymppisenä. Muistan, kun viimeinen Electronini oli menossa vanhaksi, ja tilasin muun pankkiasioinnin yhteydessä uuden. Pankkivirkailija tarjosi minulle tavallista Visa Debitiä, ja sanoi Electronin olevan nuorille käyttäjille usein ensimmäiseksi omaksi kortiksi tarkoitettu tuote, ja että he harvemmin tarjoavat sitä teini-ikän ylittäneille asiakkaille. 

Vierailija
140/152 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin luottoa tarvitsee, jos on varallisuutta?