Millaisella 40v.lla on visa electron?
Miksi tollainen kortti? Eikö saa visaa? Vai eikö kaikki halua?
Kommentit (152)
mitä "hienoa" on maksaa luotolla??? Enkä sitäkään, miksi ottaa luottokortti jos on varaa maksaa oikeasti saman tien? Olen ymmärtänyt niin, että luottoa käyttää vaan ne, jotka on joko köyhiä tai käyttää rahaa muuten holtittomasti.
Ja tili on nollilla vähintään kerran kuussa.
että Visa Electron EI ole luottokortti - vaan pankkikortti joka tarkastaa saldon joka maksutapahtuman yhteydessä, eli sitä ei voi missään nimessä vetää yli tilin saldon, toisin kuin esim. tavalliset pankkikortit
Ei visa electron. En ymmärrä electronin käyttäjiä, kortti ei toimi jos online varmennus jokaisessa pikkuostoksessakin ei onnistu.
luottokorttia. Visa electron on siksi, että se on ajantasaisempi kuin pankkikortti. Ja junassa maksan ihan rahalla, nettiostokset hoidan tilisiirtona ja lentolippujakin voi herrajee sentään maksaa ihan oikealla rahalla eikä ostaa velaksi!
Nykyään luottokorttiostot kirjautuvat nettipankkiin yhtä nopeasti kuin pankkikorttiostotkin, ja luottoa voi maksaa pois milloin haluaa. Eikä kummassakaan mun luottokortissa edes ole vuosimaksua. Miten tekee nettiostoksia, maksaa junassa, ostaa lentolippuja, vuokraa autoa, jos ei ole luottokorttia? Mielestäni luottokortti on välttämätön, jos on normaalielämää elävä luotettava aikuinen.
onko sinulla kaikki noin mustavalkoista mistä tiedät toisten elämäntilanteen äläkä vaan ala moralisoimaan itsepähän ollette tienne valinneet
veikkaan että on luottohäiriöinen koska löysin yhden kirjeen joka oli perintätoimistosta. Perättiin jotain maksuja moninkertaisina. Mitä olette mieltä tästä? Uskallanko sekaantua?
aina rahaa niin ei tartte luottokortteja vaan pärjää visa elektronilla ;)
Itselläni on Visa electron "arkikäytössä", eipä tule vahingossa "vingutettua visaa". Erikseen sitten ne luottokortit.
ole mahdollista tehdä tilisiirtoja, ainakaan maksutta, ei autoa saa lomakohteessa vuokraksi ilman luottokorttia ja lentolippujen hintaan tulee ekstraa, jos niitä hakee toimistoista.
Elättekö te keskiajalla?? Jotenkin tuntuu siltä, että osa ihmisistä ei edes ymmärrä eri maksutapojen eroa, tai niiden kalleutta.
Jos ulkomailla maksaa luottokortilla, käytetään aina luottokorttiyhtiöden omia valuutanvaihtokertoimia, jotka ovat edullisempia kuin pankkien ja valuutanvaihtopisteiden. Säästin Lontoon ostosmatkallani useita kymmeniä euroja ja paljon aikaa ja vaivaa, kun ostokset menivät luottokortille.
Mastercard ja Visa eivät edes ole luotollisia, vaan maksuaikakortteja, niiden käytöstä ei tule lisämaksua tai korkoa. Liikkeille ne ovat kalliita, joutuvat maksamaan Luottokunnalle tai pankeille, mutta ehdottomasti selkein tapa toimia kansainvälisissä tilanteissa.
Visa Electron on reaaliaikainen kortti, joka toimii, jos yhteydet on viitsitty hankkia ja ne ovat sillä hetkellä toimimassa. Kaikki luottokortin suomat edut puuttuvat.
maksettu ja rahaa säästössä riittävästi.
Toki minulla on myös pankkikortti ja pankkikortti/visa-yhdistelmä.
Yleensä kuitenkin maksan electronilla, koska tiedän sitten koko ajan kuinka paljon minulla on rahaa tilillä. Lisäksi ainakin viimeksi Ruotsissa käydessä se kävi ihan joka paikassa eli tosi kätevä.
Tavallista pankkikorttia pidän varmuuden vuoksi eli siltä varalta, ettei muut kortit kelpaa (kotimaassa), vaikkapa tietoliikenneyhteyksien ongelmatilanteissa.
Pankkikortti/visa-yhdistelmää käytän harvoin. Visa on joskus mukana ulkomailla (muualla kuin Ruotsissa). Lähinnä käytän sitä ostoksissa netissä esim. kun tilaan tavaraa Saksasta tai Enkusta.
on käytössä electron ja ikää on 30v. Pankkikortissa ärsyttää se että maksut menee ties koska, aina saa olla kyttäämässä että onko nyt se tankkaus jo mennyt, entä ne ja ne ostokset. Eikä tili siis ylityvahingossa! Mies kävi juuri tilaamassa itselleen electronin koska tili menee niin helposti miinukselle pankkikortin kanssa.
veikkaan että on luottohäiriöinen koska löysin yhden kirjeen joka oli perintätoimistosta. Perättiin jotain maksuja moninkertaisina. Mitä olette mieltä tästä? Uskallanko sekaantua?
Ellei kyseessä ole puolisosi? Muutoin kai on aikuisen ihmisen oma asia miten laskunsa hoitaa (tai on hoitamatta), ellet sitten ole ollut jossain lainassa takaajana tms.
Ja miksikö? Matkustelemme paljon ja tuo kortti käy monessa muussakin maassa kuin Suomessa, sillä voi myös monessa paikassa maksaa nettiostoksia.
Ja miksikö ei ole Visaa? En tahdo ottaa lainaa, ei ole tarvettakaan. En halua edes sellaista mahdollisuutta kortilleni. On vakituinen ihan hyväpalkkainen työ ja tilillä aina rahaa sen verran kuin tarvitaan, joten miksi pitäisi Visa olla? Ei ole haluja jatkossakaan alkaa elää velaksi.
Uusi tuli postissa ja se oli Visa Electron, ihan pyytämättä sen sain. Olen käyttänyt. Mulla on myös Visa, ja pankkikortti. Pankkikorttia käytän joskus, En muista milloin olisin Visaa käyttänyt. Ei ole velkarahalla tarttenut ostaa mitään. Mutta onpahan olemassa.
Ikää 32 v. Talo kohta maksettu, yksikään lasku ei ole ikinä myöhässä, auto velaton. Tilillä on tähän asti aina ollut rahaa.
Hylkäsin Visan kun vuosimaksut meni mielestäni liian suuriksi (olikohan 60 euroa vuodessa, vaikka en käyttäisi koskaan koko korttia), vaikka luottorajakin oli pienin mahdollisin. Ikinä en sen vuoksi ostanut Visalla, ettei rahaa olisi ollut. Pelkkää pankkikorttia ei kuulemma enää saa?! Näin sanottiin meidän pankissa (OP).
Miehellä on Visa, joten käytän sitä jos joskus jossain nettiostoissa tarvii.
esim juuri lentoliput, vaatteet ulkomailta tilattuna jne. Samoin matkoilla hätävarakassana. MUTTA arkikäytössä visa electron. Siis sillä nostan rahaa automaatista ja maksan kaupoissa tms.
Mulla on aina tilillä rahaa elämää varten, mielestäni olisi todella rasittavaa maksaa arkielämä luottokortilla ja sen jälkeen maksaa luottokorttilasku. Todella vanhanaikaista, jenkeissä muuten yleinen tapa. Maksetaan visalla ja visalasku shekillä. Hirveät kustannukset.
koska halusin alkujaan vain nostokortin ja halusin pelata käteisellä kun olin opiskelija. Sitten pelkät nostokortit muuttuivat electroneiksi. Lisäksi olen hankkinut myöhemmin visan nettiostoksia varten ja masterinkin kun stokan kortti muuttui masteriksi. Ja ei ole luottohäiriömerkintöjä, olen 30 ja visa electron käy nykyään vaikka missä, Pariisissa kävin juuri ja sielläkin toimi kaikkialla ja yhteydet toimivat.
Voi olla, että on luottotiedot menneet. Voi myös olla, että ei jaksa seurata kulujaan niin tarkkaan, että se viive joka muilla korteilla tulee olisi hoidossa.
On myös Mastercard jota ei käytä kuin nettivarauksissa.
En ymmärrä mitä tarkoitat. Visa Electron on lähinnä pankkikortti, ei luottokortti.