Millaisella 40v.lla on visa electron?
Miksi tollainen kortti? Eikö saa visaa? Vai eikö kaikki halua?
Kommentit (152)
sillä mun Visassa saa jokaisesta ostosta Finnairin plus-pisteitä. AIka tavalla kertyy esim. vuoden aikana pisteitä, jotka voi käyttää matkusteluun.
Jokainen varmaan käyttää sitä korttia mikä on itselle edullisinta tai kätevintä.
Mulla on 3 korttia jotka on niitä mun "käyttökortteja", sitten on vielä 2 säästötiliä minne ei edes korttia ole, sekä s-tilin kortti.
Mä käytän niitä aina sen mukaan minkä katson milloikin parhaaksi.
Ei mulle tullut mieleen ruveta napisemaan siitä että sain sirukortin kun kortti uusittiin ja se oli visa-electron, tili pysyi samana.
Kun hain tyttärelleni automaattikortin, tili avattu jo 15 vuotta sitten, niin automaattisesti se oli sirukortti, ei siinä mitään kyselty vaan se vaan annettiin.
Elecroni nyt vaan yksinkertaisesti on nykypäivää!
Meillä ei koskaan tarjota "normaalille, raha-asiansa hyvin hoitavalle" asiakkaalle Visa Electronia ensisijaisesti. Eikä kukaan sitä koskaan kysykään pääasialliseksi maksuvälineeksi. Jotkut ei halua luotto-ominaisuutta korttiinsa, mutta sitten heille tarjotaan Visa Debitiä ja sen he ottavat. Jos asiakkaalla on on maksuhäiriömerkintä tai tili on ollut vähän väliä yli, silloin otetaan pankkikortti pois ja tarjotaan Electronia. Samoin joskus Electron tulee kortiksi jollekin säästötilille, mutta ei käytännössä koskaan aktiivikäytössä olevalle tilille muuta kuin niillä ei niin luottokelpoisilla.
Voisiko joku kertoa, että miten kaikki nämä "en huoli muuta kuin Visa Electronin" ovat täällä AV:lla, mutta pankeissa niitä ei koskaan näe?
Tähän voitte inttää vastaan niin paljon kuin haluatte, mutta tämä on se totuus mitä pankissa näkyy niiden luotto- ja tilitietojen takaa. Ehkä jossakin pankissa on eri säännöt kuin meillä Suomen suurimpana pankkina?
Meillä ei koskaan tarjota "normaalille, raha-asiansa hyvin hoitavalle" asiakkaalle Visa Electronia ensisijaisesti. Eikä kukaan sitä koskaan kysykään pääasialliseksi maksuvälineeksi. Jotkut ei halua luotto-ominaisuutta korttiinsa, mutta sitten heille tarjotaan Visa Debitiä ja sen he ottavat. Jos asiakkaalla on on maksuhäiriömerkintä tai tili on ollut vähän väliä yli, silloin otetaan pankkikortti pois ja tarjotaan Electronia. Samoin joskus Electron tulee kortiksi jollekin säästötilille, mutta ei käytännössä koskaan aktiivikäytössä olevalle tilille muuta kuin niillä ei niin luottokelpoisilla. Voisiko joku kertoa, että miten kaikki nämä "en huoli muuta kuin Visa Electronin" ovat täällä AV:lla, mutta pankeissa niitä ei koskaan näe? Tähän voitte inttää vastaan niin paljon kuin haluatte, mutta tämä on se totuus mitä pankissa näkyy niiden luotto- ja tilitietojen takaa. Ehkä jossakin pankissa on eri säännöt kuin meillä Suomen suurimpana pankkina?
Jos tili on avattu tyyliin 25 vuotta sitten ja siihen on kortti saatu, ihan tavallinen automaattikortti, niin se kortti uusitaan tasaisin väliajoin ja automaattisesti se jossain vaiheessa on muuttunut electroniksi.
Toisekseen kuka ylipäätään enää käy pankeissa asioimassa? Mä olen viimeksi käynyt 3 vuotta sitten kun haettiin asuntolainaa.
Tässä kyllä suurin osa oli niitä, joille oli tarjottu muuta korttia, mutta eivät olleen sitä huolineet. Pankissa niitä vain ei tule vastaan.
pankissa töissä olevaa, jotka varmasti tietävät kriteerit kortin myöntämiseen/hylkäämiseen.
Eli väitän että 90% Electroneista on teineillä ja luottohäiriöisillä. Ne loput 10% on sitten täällä AV:lla.
ja ei, kaikki eivät halkua tai tarvitse Visaa :)
pankissa töissä olevaa, jotka varmasti tietävät kriteerit kortin myöntämiseen/hylkäämiseen. Eli väitän että 90% Electroneista on teineillä ja luottohäiriöisillä. Ne loput 10% on sitten täällä AV:lla.
Mä tiedän vaikka kuinka paljon ihmisiä joilla on electron, mutta on myös muita kortteja. Mä jopa itse pidän electronista, eipä tule ainakaan tilinylityksiä.
Mun electroni on Nordeasta, mutta muut tilit on sammossa. Sulla ei voi mitenkään olla tietoa mun muista pankkiyhteyksistä tai korteista, joten kannattaisko olla tekemättä noita typeriä johtopäätöksiä!
niin he tietävät oman pankkinsa puolesta syyt miksi ihmiselle annetaan Electron. Toinen sanoi, että 90% kuuluu siihen ryhmään, jotka ei muuta korttia saa. Ilmeisesti tosiaan AV:lla on kaikki ne päinvastaiset tapaukset.
Pankeille on paras vaihtoehto se, että hyvin toimeentulevalla asiakkaalla on sekä debit että credit-kortti. Siitä se pankki saa parhaat rahat ja siksi niitä kortteja tarjotaan asiakkaille, mutta toki vain niille, joiden suhteen ei ole suurta riskiä.
Osuiko ja upposiko? :)
niin he tietävät oman pankkinsa puolesta syyt miksi ihmiselle annetaan Electron. Toinen sanoi, että 90% kuuluu siihen ryhmään, jotka ei muuta korttia saa. Ilmeisesti tosiaan AV:lla on kaikki ne päinvastaiset tapaukset. Pankeille on paras vaihtoehto se, että hyvin toimeentulevalla asiakkaalla on sekä debit että credit-kortti. Siitä se pankki saa parhaat rahat ja siksi niitä kortteja tarjotaan asiakkaille, mutta toki vain niille, joiden suhteen ei ole suurta riskiä. Osuiko ja upposiko? :)
Mutta jos sä kuvittelen että mä olen vähävarainen tai luottokelvoton niin sitten olet väärässä!
Mun mielestä on vaan inhottavaa ja antaa pankkitoimihenkilöistä jotenkin yksinkertaisen kuvan toi yleistäminen.
Suomessa on varmasti tosi tosi paljon munlaisia ihmisiä joilla on useampi tili, useampi pankki ja kortti. Mutta eihän ne sitä ymmärrä, niputtaa heti luottokelvottomaksi jos on siitä pankista vaan se electroni, uskomatonta!
"Visa Electron on kätevä ulkomailla :)"
tietää miksi jollakin on sekä Visa Elektron että pankkikortti ? Varsinkin jos ovat samalle tilille, niin mitä hyötyä siitä olisi. Eri tileille voi tietysti olla järkevääkin joissakin tapauksissa.
Visa Electron, pankkikortti ja luottokortti. Miksiköhän mahtaa olla näin? Siinä teille pähkäiltävää? :)
Varakorttina (ja nettiostoksia varten) Visa. En ole teini, eikä minulla ole koskaan ollut maksuhäiriöitä.
Käteinen on muuten monesti ihan hyvä maksuvaihtoehto =)
Mä olen ihan normaali aikuinen, jolla on ollut vuosia visa electron, eikä koskaan luottokorttia. En ole siis halunnut, vaikka pankista sitä tarjottiinkin. Jos mulla ei ole johonkin ostokseen varaa, jätän sen sillä hetkellä ostamatta. Nettiostokset ovat tähän asti hoituneet nettipankin välityksellä.
En tosin harrasta ulkomaanmatkailua, joten ehkä juuri siksi olen pärjännyt loistavasti ilman luotollista korttia. Tai joo, olen kyllä käynyt ulkomailla, ja pärjännyt siellä ihan käteisellä. Ehkäpä tämä tekee musta jotenkin epänormaalin tai epäluotettavan aikuisen?
tuli joskus aikoinaan hommattua Visa electron, enkä ole kokenut tarvetta sitä muuttaa muuksi kun olen ollut ihan tyytyväinen. Olen tällaisissa asioissa laiska, enkä lähde erikseen muuttamaan toimivaa systeemiä.
mutta kaksi Visaa riittää. Kätevää kuitenkin jos kaikille tileille kortit, ja osaan molemmilla meistä, siispä meillä on kaksi Visaa ja kaksi Electronia. Perinteinen pankkikorttihan on poistumassa. Visa Debit ei siinä mielessä sitä korvaa, että pelkkää Visa Debit-korttia ei voi saada vaan mukana tulee aina Credit-ominaisuus.
niin he tietävät oman pankkinsa puolesta syyt miksi ihmiselle annetaan Electron. Toinen sanoi, että 90% kuuluu siihen ryhmään, jotka ei muuta korttia saa. Ilmeisesti tosiaan AV:lla on kaikki ne päinvastaiset tapaukset.
Pankeille on paras vaihtoehto se, että hyvin toimeentulevalla asiakkaalla on sekä debit että credit-kortti. Siitä se pankki saa parhaat rahat ja siksi niitä kortteja tarjotaan asiakkaille, mutta toki vain niille, joiden suhteen ei ole suurta riskiä.
Osuiko ja upposiko? :)
Ei osunut ja uponnut.
Mä olen kyllästynyt pankkien visa/master tyrkytykseen ja epäselvään laskutukseen.
Siirryi käteiseen ja S pankkiin kun ei nämä perinteiset tunnu osaavan :|
Viellä kun saisi asuntolainankin parempaan paikkaan niin alkaisi elämä hymyilemään pankki sektorinkin puolesta
[/quote]
Kertaakaan mulla ei ole ollut mitään ongelmia maksamisessa. Maksaminen on sujunut yhtä nopeasti kuin pankkikortillakin eikä kone ole koskaan herjannut mitään. Koskaan ei ole tarvinnut jättää ostoksia kassalle. Nykyään electron käy lähes kaikkialla maksuvälineenä. En näe mitään syytä hankkia tavallista pankkikorttia.
[/quote]
No, meillä käykin paljon näitä "teini"asiakkaita ja useamman kerran viikossa/joskus jopa päivässä ostot jää tiskille, kun "myyntilupaa" ei ole.
Eihän siinä mitään, mutta kun heillä ei usein ole mitään muutakaan korttia tai rahaa millä tavarat maksaisi, eivätkä tiedä tilin saldoa. (Usein sitten kuulee, että otetaan tuo pois, kokeile uudestaan, ei myyntilupaa....sama kaksi tai kolme kertaa. Yleensä pyydän nätisti käymään automaatilla tarkistamassa tilin saldon, niin ei mene kamalaksi säätämiseksi.
Sitten joskus on niitä päiviä, jolloin tietyn pankin visa-electronit eivät varmennu ja toisten pankkien electronit ovat Ok. Ne on tosi kurjia tilanteita. Tänä vuonna mm. Sampo-pankin korteissa on ollut tätä ongelmaa aika usein.
Mutta jokainen käyttää sitä korttia mitä haluaa tai rahaa. Myyjälle kortit ovat kuitenkin aina loppupeleissä mukavimmat (ei mene aikaa kolikoiden ja seteleiden laskemiseen). :)
Myyjälle kortit ovat kuitenkin aina loppupeleissä mukavimmat (ei mene aikaa kolikoiden ja seteleiden laskemiseen). :)
Ja onhan siinä sekin puoli, että käteisenkin käsittely maksaa ja jos sitä käteistä ei oo ni tappiot on pienemmät mahdollisten ryöstöjen tms yhteydessä...
olen 36-vuotias markkinointisihteeri. tienaan ihan mukavasti kuussa ja minulla on vakituinen työ, samassa paikassa jo 5 vuotta. minulla on myös visa electron ja prepaid liittymä! enkä omista luottokorttia. niin ja kyllä, luottotiedoissani ei ole mitään vikaa! meitä saattaa vielä löytyä :)
minulla oli ennen ihan normaali pankkikortti, mutta vaihdoin electroniin kun korttiini olisi pitänyt lisätä visa-ominaisuus jota en missään nimessä halua.
sillä mun Visassa saa jokaisesta ostosta Finnairin plus-pisteitä. AIka tavalla kertyy esim. vuoden aikana pisteitä, jotka voi käyttää matkusteluun.