Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua poikani kaveria yökylään!

Vierailija
16.05.2011 |

Ekaluokkalaiseni poikani kaveri/naapuri on tulossa meille yökylään. Vanhempansa sitä ehdotti poikien kuullen, enkä keksinyt mitään syytä kieltäytyä.

Naapurin poika on todella ärsyttävä, kokonsa vuoksi ei pysty juoksemaan, pelaisi vaan pleikkaa. Kimittää ja valittaa vaan koko ajan jostain, kantelee ihan tavallisia asioita mulle.

Olen poikaa sietänyt meillä sen max 2 t kerrallaan, mutta nyt siis menisi pilalle koko viikonlopun ilta+aamu. Kaiketi sentään yöllä osaa nukkua. Pyllyänsäkään ei kykene tai osaa itse pyyhkimään.

Millä ihme verukkeella tuon voisi estää? Vai purenko hammasta (ehkä räjähdän) ja tuuppaan pojille sipsiä ja annan pelata pleikkaa? Meidän pojankin sitten pitäisi mennä naapuriin vastavuoroisesti yöksi, se onnistuu kyllä. Mutta mikä ihme järki tuollaisessa yökyläilyssä edes on? Luulin aiemmin, että se on teinien tai esiteinityttöjen puuhaa.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevia vuosia. Eli kavereita on vain pakko sietää tiettyyn rajaan asti. Mutta pyllyä en kyllä ekaluokkalaiselta kävisi pyykimään. Eli aika opetella se tekemään itse. Enpä edes tiedä suostuisiko siihen että vieras täti sen tekisi, meillä ei olisi suostunut viiden vanhanakaan.

Vierailija
2/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olet väsynyt. JÄlkeenpäin on aina vaikeampi kieltäytyä jos on kertaalleen jo luvannut.

Mut juuri alakouluikäiset pojat näitä yökyläilijöitä nimenomaan on. Ja "järkeähän" siinä ei ole, kyse on siitä, että poikien mielestä on jännää jutella, valvoa, kokea tavallisesta poikkeavia asioita yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pyyhkimisjuttu on tosi ilettävää. Vaikka pari pienempää lasta mulla on pyyhinnässä. Kun ei haluaisi naapureidenkaan kanssa riitautua, ovat muuten ihan mukava perhe.

ap

Vierailija
4/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olet väsynyt. JÄlkeenpäin on aina vaikeampi kieltäytyä jos on kertaalleen jo luvannut. Mut juuri alakouluikäiset pojat näitä yökyläilijöitä nimenomaan on. Ja "järkeähän" siinä ei ole, kyse on siitä, että poikien mielestä on jännää jutella, valvoa, kokea tavallisesta poikkeavia asioita yhdessä.

Eli tulossa meille "kesemmällä", ehkä heti kesäkuun alkupuolella. Näkevät naapurista, ettei meillä ole muuta tekemistä ja koko kesäkuuta en voi olla väsynytkään...

ap

Vierailija
5/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljon käy yövieraita eikä kaikki ole mielestäni mielusia... mutta, poika nauttii vierailuista ja tärkeäähän on että lapsella on kavereita.

Pure hammasta ja yritä että leikkivät mahdollisimman paljon lapsesi huoneessa. Tehkööt mitä tekee, pelatkoon vaikka pleikkaa yhdesssä, se on yksi ilta. Ja teet selväksi teidän perheen pelisäännöt.

Vierailija
6/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljon käy yövieraita eikä kaikki ole mielestäni mielusia... mutta, poika nauttii vierailuista ja tärkeäähän on että lapsella on kavereita. Pure hammasta ja yritä että leikkivät mahdollisimman paljon lapsesi huoneessa. Tehkööt mitä tekee, pelatkoon vaikka pleikkaa yhdesssä, se on yksi ilta. Ja teet selväksi teidän perheen pelisäännöt.

Vai onko ne serkkuja tai jotain? Taidan olla tosi uuno ja mukavuudenhaluinen. Pojallani on paljon kavereita, naapurin poika ei kuulu edes parhaisiin kavereihin. Muut eivät ole mitään jutelleet yökyläilyistä...

ap

Vierailija
7/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon ollu liian kiltti ja se kostautuu jälikäteen, väsymys vaan lisääntyy ja tulee kaunaa.

Vierailija
8/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole serkkuja vaan pihakavereita ja yksi päiväkotikaveri on.

Toisaalta, minä kestän sen koska meillä ei ole tukiverkkoa ja näin saan myös oman poikani hoitoon välillä. Meillä aina lapset itse ehdottelevat näitä yökyläilujä enkä ole osannut edes itselleni sanoa miksi ne eivät sopisi..

Vierailija
9/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sitten ole kyseessä isovanhemmat tms.

Meillä lapset ovat aloittaneet noin 9-vuotiaana, ja edelleenkin rajoitan teinien yökyläilyjä (kork 1/kk 14-V:llä). Ymmärrän että joskus on jännää olla muualla yötä mutta pohjimmiltani olen kyllä sitä mieltä että öisin nukutaan eikä seurustella. Kun tästä on ollut puhetta lasten kavereiden kanssa olen huomannut heissä lähinnä helpotusta siitä ettei yökyläilyä tarvitse koko ajan olla. Ja eräälle äidille joka halusi poikamme kylään jo 8-vuotiaana sanoin suoraan että poika on liian pieni. Tämä oli lapsestakin helpotus, koska ideaa ei ollut alun perin edes lasten, vaan nimenomaan tämän äidin.

Vierailija
10/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tarkoitus kirjoittaa...

Vierailija
11/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökylään. Sen vuoksi kyläilee kavereidensa pyynnästä kavereillaan. Minä en koskaan kysy jos joku haluaisi ottaa meidän pojan yökylään.

Näitä yökyläilujä mielläkin on n. kerran parissa kuussa, eli kauhean usein.

5v:n äiti

Vierailija
12/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun aamut ovat minulle rauhallista ja viikon parasta aikaa.

Olen päätynyt siihen, että kohteliaisuudesta en pyydä meille yökylään lasta, joka haluaisi tulla, mutta jota omat lapset eivät erityisesti tänne kaipaa (sukulainen). Olen sanonut, että me ollaan mielummin yhdessä päiväsaikaan, ja kun asutaan lähellä, niin ei tarvitse yökyläillä ;o)

Tämä on vain osa totuus: olen kuitenkin joustanut ja ottanut yökyläläisiä, jos se on omalle lapselle ollut todella tärkeää.

Vierailija
13/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt omille ja naapurien lapsille selväksi, että meille saa tulla melkein milloin vain muuten leikkimään, kunhan lähtee kotiin viimeistään seitsemältä.

Vierailija
14/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt omille ja naapurien lapsille selväksi, että meille saa tulla melkein milloin vain muuten leikkimään, kunhan lähtee kotiin viimeistään seitsemältä.

Kun menin jo lupaamaan ja pojatkin jo odottaa yötä. Olis pitänyt olla fiksumpi ja sanoa, ettei naapureitten tartte yökyläillä. Naapurin poikaa ei varmaan kukaan muukaan halua...

ap

Vierailija
15/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että katsotaan asiaa pari vuotta myöhemmin.

Mikäli lapsi ärsyttää sua, niin ei kannata suostua.

Vierailija
16/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että katsotaan asiaa pari vuotta myöhemmin. Mikäli lapsi ärsyttää sua, niin ei kannata suostua.

Kun lapseni varmaan haluaa naapurin pojan yökylään. Mutta en voi sanoa naapurille, että niitten poika on ärsyttävä jälkeenjäänyt, että kasvakoon vielä pari vuotta. Tyhmään jamaan itseni saatoin...

ap

Vierailija
17/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ala pyyhkimään kouluikäisten takapuolia

Vierailija
18/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluikäinen olla osaamatta pyyhkiä takapuolensa? Mitä jos sille tulee koulussa kakkahätä? Opettajako pyyhkii? Vai onko hän siis oikeasti kehitysvammainen?

Vierailija
19/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa puhui lämpimikseen - toivossa on hyvä elää!

Vierailija
20/103 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluikäinen olla osaamatta pyyhkiä takapuolensa? Mitä jos sille tulee koulussa kakkahätä? Opettajako pyyhkii? Vai onko hän siis oikeasti kehitysvammainen?

tai sitten niiden luokka-avustaja on mukana. Luulen, ettei sen käsi yllä takapuoleen. Luulin, ettei olisi mun ongelmani:( Mutta poika on nyt laihdutuskuurilla, ehkäpä kohtaa yltää. Mutta pyyhkisin sen vaikka 5 kertaa, jos ei meille tulisi yöksi..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi