onko 42-vuotias vanhempi nainen?
näin minua kutsui 54-vuotias mies.
Kommentit (38)
Onhan 32-vuotias vanhempi nainen verrattuna 22-vuotiaaseen.
Itse olen 44-vuotias ja äskettäin n. 80-vuotias herrasmies puhui minusta "nuorena naisena". Tunsin itseni pikkutytöksi!
Tässä iässä se tosiaan tajuaa, että ikä on myös mielentila ja erittäin pitkälti asennekysymys.
neljänkympin korvilla. Ainakin jos sen ajattelee niin, että ollaan puolimatkassa koko eliniästä, mikä keskimäärin naisilla taitaa olla jossain 78-80 ikävuoden paikkeilla (ei ole tarkkaa tietoa). Mutta vanhempi nainen kuvastaa jotain ihan muuta kuin keski-ikäistä. Vanhempi nainen on myös keski-ikäistä - mikä on jo itsessään laaja käsite - huomattavasti vanhempi.
No ei tasan ala, ei keski-ikä tarkoita keskimääräisen eliniän puoliväliä, vaan elämänvaihetta. Samalla sanalla voi olla useampikin merkitys.
neljänkympin korvilla. Ainakin jos sen ajattelee niin, että ollaan puolimatkassa koko eliniästä, mikä keskimäärin naisilla taitaa olla jossain 78-80 ikävuoden paikkeilla (ei ole tarkkaa tietoa).
Mutta vanhempi nainen kuvastaa jotain ihan muuta kuin keski-ikäistä. Vanhempi nainen on myös keski-ikäistä - mikä on jo itsessään laaja käsite - huomattavasti vanhempi.
Nuori nainen = alle 25v Nuorehko= alle 30 Nainen 30-40 Vanhahko 40-50 Vanha 50+ T. Toinen kohta Vanhahko nainen
sen jälkeen ollaan vaan naisia
ja kyllä, ikävä kyllä yli 40v on jo vanhahko nainenterv vanhahko nainen ;)))
puolivälissä nelikymppisenä. Mitä se alkupuoli sitten on, kun puolivälissä on jo vanhahko?
Itse olen sitä mieltä, että elämä paranee kun ikää tulee lisää. Nyt minulla on ikää 46 vuotta enkä todellakaan ole vanhahko vaikka näytän ikäiseltäni vaan olen keski-ikäinen.
keski-iän ylittänyt. Eihän sinua nyt nuoreksikaan voi kutsua ja ihan sama kehen vertaa ja mitä siitä, ikäsi on mikä on.
jotain Helena Lindgreniä on vaikea kutsua vanhemmaksi naiseksikun näyttää kaksivitoselta.
vois käyttää hienompana ilmaisuna/synonyyminä vanhukselle, mummolle yms. joten en alle 70-vuotiaasta käyttäis kovin herkästi
on keski-iän ylittänyt? Voi hohhohhoijakaan. Sen ikäinen nainen voi vielä saada lapsiakin, joten ei ole keski-ikää vielä nähnytkään. Mitä nainen on sitten 50v jälkeen? Odottaa kuolemaa vai? Entäs 70-80v nainen? Zombiko?
keski-iän ylittänyt. Eihän sinua nyt nuoreksikaan voi kutsua ja ihan sama kehen vertaa ja mitä siitä, ikäsi on mikä on.
on keski-iän ylittänyt? Voi hohhohhoijakaan. Sen ikäinen nainen voi vielä saada lapsiakin, joten ei ole keski-ikää vielä nähnytkään. Mitä nainen on sitten 50v jälkeen? Odottaa kuolemaa vai? Entäs 70-80v nainen? Zombiko?
No minusta 40 jälkeen aletaan olla jo keski-ikäisiä, sanotaanko tuonne 55-vuotiaaksi saakka. Eihän ap mikään nuori nainen nyt vaan ole, se on tosi. Juu, mun äitikin olisi varmaan 50-vuotiaana voinut saada lapsen, ei siitä nuorta naista tehnyt.
Että hohhoijjaa vaan sinne ikäkriiseinesi.
Varhaiskeski-ikäinen. Keski-ikä alkaa joskus lähempänä viittäkymmentä ja kestää johonkin eläkeikään, jonka jälkeen voi sanoa vanhemmaksi ihmiseksi.
Varhaiskeski-ikäinen. Keski-ikä alkaa joskus lähempänä viittäkymmentä ja kestää johonkin eläkeikään, jonka jälkeen voi sanoa vanhemmaksi ihmiseksi.
Varhaiskeski-ikäinen vasta. Yli 60-vuotiasta voi sanoa vanhahkoksi ja yli 70-vuotiasta vanhaksi.
työpaikallani taidan olla vanhempi nainen, alle kolmekymppiset ovat niitä "nuorempia naisia"
Tarjosi työttömyyspakettia ja sitten ihmetteli, kun suutuin enkä huolinut sitä. Kun kuulemma kaikki haluaa jo tuossa iässä eläkkeelle, pomo puolustautui.
No, joillakin ne alkavat vasta joskus 55-58-vuotiaana, joten kestää ennen kuin on vanhempi nainen.
Älkää muuten alentuko mihinkään hoitoihin.
T. 61 v ilman hoitoja