Voiko vauvan ottaa mukaan työhaastatteluun? (Ov)
Kotiäitinä olen ollut viimeiset 5 vuotta, nyt tuli sitten kerralla kaksi kutsua työhaastatteluihin. Ongelmana vauvan hoito, hänelle ei ole vielä hoitopaikkaa ja haastattelut ovat aika kaukana kotoa. Kehtaisinko ottaa vauvan mukaan, hyvinkin voi nukkua tai ainakin leikkii lelulla.
Kommentit (29)
Vaadin työntekijöiltä edes sen verran organisointikykyä, että osaa järkätä lapsenhoitajan haastattelun ajaksi. Jos ei siihen kykene, tuskin osaa organisoida asioita työssäänkään.
Ensimmäinen viestisi haastattelijalle: "minä pistän vauvani aivan kaiken muun edelle, etenkin työn".
Lähinnä tuo kyllä kertoo, ettei osaa järjestää asioita / ratkaista ongelmatilanteita.
Vauva nyt toki menee kaiken edelle, sen työnkin. Normaalissa työpaikassa ei oleteta työn menevän perheen "edelle".
minulla kävi kerran yksi äiti lapsensa kanssa haastattelussa ja siitä ei tullut yhtään mitään. Loppujen lopuksi minun piti pyytää kolleegani hoitamaan lasta vähäksi aikaa että saatiin haastattelu hoidettua.
Vaadin työntekijöiltä edes sen verran organisointikykyä, että osaa järkätä lapsenhoitajan haastattelun ajaksi. Jos ei siihen kykene, tuskin osaa organisoida asioita työssäänkään.
t. 6
haastatteluun kun työnantaja tiesi,että teen töitä hoitovapaalla ja tämä itse ehdotti että ota vaan vauva mukaan.
Riippuu ihan alasta ja tilanteesta
en palkkaisi sinua jos tulet vauvan kanssa. Tietysti jos hoitaja olisi perunut viime sekunnilla ja selitykset olisivat kunnossa, ymmärtäisin eikä se vaikuttaisi paikan saantiin.
Muuten kyllä melko takuuvarma keino menettää paikka.
eikä ketään haitannut tai harmittanut,
pöljiä vastauksia täällä, pöh!
ajattelin että vois olla ihan hyvä valttikorttikin, kun haastattelija näkee, että tulen luontevasti toimeen pienen lapsen kanssa. Jos kysyisin etukäteen? Vai antaako sekin huonon kuvan? Lisäksi olen kauhea jännittämään haastatteluja. Vaikka ehkä kuulostaa hullulta, niin koen, että oman vauvan läsnäolo, varsinkin jos hän olisi sylissä, tois "turvaa" ja lievittäis jännitystä. Ei kaikki huomio kiinnittyisi vain minuun.
AP
Työhaastatteluun mennään yksin!!