Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vauvan ottaa mukaan työhaastatteluun? (Ov)

Vierailija
13.05.2011 |

Kotiäitinä olen ollut viimeiset 5 vuotta, nyt tuli sitten kerralla kaksi kutsua työhaastatteluihin. Ongelmana vauvan hoito, hänelle ei ole vielä hoitopaikkaa ja haastattelut ovat aika kaukana kotoa. Kehtaisinko ottaa vauvan mukaan, hyvinkin voi nukkua tai ainakin leikkii lelulla.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat saada paikan niin et ota vauvaa mukaan.

Jos käyt pakosta haastattelussa, muttet halua paikkaa niin ota sitten vain.

Vierailija
2/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutakin koko ajan?? Miten siinä kukaan keskittyy haastatteluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi sinua meille, vaikka hyvin kolmen pienen lapsen äitinä ymmärrän vaikeudet hoitajan saannissa..

Herää kysymys, missä isä?

Vierailija
4/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä pysty niin vain olemaan pois.

Työelämä on aika raadollista, kun ei tällaistäkään asiaa ymmärretä, enhän nyt vauvaa työpaikalle voisi ottaa, mutta työhaastattelu on mielestäni ihan eri juttu. Eihän silloin olla vielä työsuhteessa.

AP

Vierailija
5/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. paikka.

Ja jos isällä jo tässä tapauksessa vaikeuksia järjestää vapaata, niin miten sitten lapsen sairastaessa? äiti hoitaa?

Vierailija
6/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin myöntää, että olen kiinni lapsissa ja kodissa vielä aika paljon. On iso harppaus 5 vuoden jälkeen lähteä jonnekkin työhaastatteluihin. Jännittää, mitä ne tälläisestä kotiäidistä ajattelee. Vauva on turvakilpi. AP

Vierailija
7/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä hankkia hoito siksi aikaa.

Vierailija
8/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. paikka. Ja jos isällä jo tässä tapauksessa vaikeuksia järjestää vapaata, niin miten sitten lapsen sairastaessa? äiti hoitaa?

Vierailija
9/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä pysty niin vain olemaan pois.

Työelämä on aika raadollista, kun ei tällaistäkään asiaa ymmärretä, enhän nyt vauvaa työpaikalle voisi ottaa, mutta työhaastattelu on mielestäni ihan eri juttu. Eihän silloin olla vielä työsuhteessa.

AP

ei kai se vauva nyt niin pahasta ole!??!

Vierailija
10/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä munkin mielestä osoittaa onnetonta organisointikykyä jos ei pysty lastenhoitajaa järjestämään esim. tunnin ajaksi. Kaikista helpoin järjestelyhän on esim. sellainen, että palkkaat vaikka hoitajan sinne haastattelupaikalle, joka työntelee vaikka vauvaa vaunuissa sen haastattelun ajan.

Haastattelukutsu lienee kuitenkin tullut hiukan etuajassa eikä niin, että sun pitää olla haastattelussa tunnin kuluttua saatuasi pyynnön.

Vierailija
11/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvasi hoito menee aina työhön keskittymisesi edelle.

Vierailija
12/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kävi kerran yksi äiti lapsensa kanssa haastattelussa ja siitä ei tullut yhtään mitään. Loppujen lopuksi minun piti pyytää kolleegani hoitamaan lasta vähäksi aikaa että saatiin haastattelu hoidettua.

Miksi ihmeessä edes jatkoit haastattelua? Kotiin vaan.

Vierailija
13/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkaa joku avuksi olemaan vauvan kanssa ulkona haastattelun ajaksi.

En palkkaisi ketään, joka tulee lapsen kanssa haastatteluun. Enkä ketään sellaista, josta huokuu, että tarvitsee vauvansa turvakilveksi työnantajaa vasstaan.

Ymmärrän kyllä fiiliksesi, mutta finun täytyy karaista mielesi ja keskittyä olennaiseen tunnin ajaksi. Ei liene mahdotonta.

Minullakin perhe menee (tietysti) työn edelle. Mutta töihin mennään tekemään töitä palkkaa vastaan. Lapset eivät kuulu siihen hetkeen, jossa keskustellaan miten työntekijä sopisi työtehtäviin ja työyhteisöön. Se on työnantajan ja potentiaalisen työntekijän välinen neuvottelu ja keskustelu. Tsemppiä sinulle, osaat varmasti ratkaista yhtälön ja pystyt keskittymään haastatteluun omin neuvoin!

no kyllä munkin mielestä osoittaa onnetonta organisointikykyä jos ei pysty lastenhoitajaa järjestämään esim. tunnin ajaksi. Kaikista helpoin järjestelyhän on esim. sellainen, että palkkaat vaikka hoitajan sinne haastattelupaikalle, joka työntelee vaikka vauvaa vaunuissa sen haastattelun ajan. Haastattelukutsu lienee kuitenkin tullut hiukan etuajassa eikä niin, että sun pitää olla haastattelussa tunnin kuluttua saatuasi pyynnön.

Vierailija
14/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka hoitaisi vauvaasi edes haastattelun ajan, niin miten ihmeessä sä voisit ottaa sen työn vastaan?

Vierailija
15/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot myös itsestäsi sen, ettei sinulla ole minkäänlaisia tukiverkkoja.

Työhaastatteluun nyt vain mennään yksin.

Vierailija
16/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.28

Vierailija
17/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuolloin kysyin, voinko ottaa lapsen (vähän reilu 1,5v tuolloin) mukaan jos en ehdi saada hoitoa järjestettyä näin pikaisesti. Työnantaja, sanoi, että ota toki mukaan. Tässä tietysti se eri asia, että minulle ilmotettiin haastattelusta ihan yllättäen, mutta hän ainakaan ei suhtautunut lapsen mukaan ottamiseen ollenkaan kielteisesti.

Kannattaa kuitenkin etukäteen ilmoittaa, mikäli hoitoasia ei järjesty, sanoa vaikka että hoitaja asirastui tms. ;) Tulee haastattelijalle kuitenkin sellainen kuva että olet tehnyt kaikkesi asian eteen. :)

Sain kuitenkin onneksi hoidon järjestymään ja pääsin menemään yksin. Saman päivän iltana minulle ilmoitettiin että sain paikan! :)

Lapsen läsnäolollä ei toain ollut paikan saamiseen mitään merkitystä. Toivottavasti saat hoitajan järjestettyä. Tsemppiä hastatteluun! :)

Vierailija
18/29 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että mukana oleva vauva olisi mikään kynnyskysymys paikan saannille omassa työpaikassani. Olen naisvaltaisella alalla ja lähes kaikilla työkavereillani on lapsia.

Työpaikallani pidetään luonnollisena, että (pienten) lasten vanhemmilla lapset kuuluvat elämään ja esim. poissaoloja tulee lasten sairasteluiden, neuvolakäyntien yms. vuoksi. Oma pomoni, eli ylilääkäri, oli itsekin viime viikolla poissa koska hänen tyttärellään oli flunssa.

Meille ollaan hakemassa kohta uutta työkaveria. Haastatteluajat on jo päätetty ja niitä ei voi siirtää. Haastateltaville kerrotaan haastatteluaika viikkon varoitusajalla. Muistan kun itse olin hakemassa työtä. Onneksi mies pystyi vahtimaan lapsia, mutta toisin olisi ollut jos hän olisi ollut työmatkalla juuri haastattelupäivänä. Kaikki tutut ja sukulaiset olivat töissä tai opiskelemassa. MLL ei täällä toimi.

Meidän lapsemme ovat kylläkin niin vilkkaita ja kärttyisiäkin pieninä, että haastatteluun keskittyminen olisi ollut vaikeaa heidän kanssaan.

Vierailija
19/29 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen viestisi haastattelijalle: "minä pistän vauvani aivan kaiken muun edelle, etenkin työn".

Vierailija
20/29 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa hoitaja, pyydä mummi/naapuri apuun tms. Mutta älä ota vauvaa mukaan.