Voi elämä!! Meille hehkutettiin tulevaa asuntoa ja aluetta ja..
..nyt paljastui, että alue on kaikkea muuta kuin hyvässä maineessa!! :( Asunto sentään tuliterä eikä ainakaan meidän rappu näyttänyt ns. sossupummien keskukselta. Ääk...meidän on pakko muuttaa pian ja tuo on ainoa, johon on varaa ja alue olisi ihanteellinen työmatkojen suhteen. Mitä tässä nyt pitäisi tehdä?? Voiko puheet "huonosta" alueesta sivuuttaa, jos ne tulevat kuitenkin alueella asuvien suusta??
Kommentit (11)
Kyseessä siis Laajasalo, ja meidän asuntoehdokas sijaitsee lähellä ostaria jossa on kuulemma paljon kaupungin asuntoja (tämä ei sellainen ole). :(
ap
Eli mikä alue kyseessä? Osalla alueista on vanhastaan maine huonona alueena, mutta vuosien aikana alue on saattanut siisteytyä. Toisaalta jos kysyt alueesta ihmiseltä joka ei siellä asu, niin alue on " aivan kamala", mutta jos kysyt sellaiselta joka siellä asuu, niin ei varmaankaan pidä aluetta niin kamalana, koska tietää millaista siellä oikeasti on.
Minusta alue kyllä näytti keskimääräistä paremmalta noin muuten?? Olen asunut mm. Kivikossa enkä vertaisi näitä kahta ollenkaan! Onko Yliskylä sitten oikeasti huonoa aluetta??
ap
On itähelsingin mukavimpia alueita! Olen itse asunut siellä. Ihanaa luontoa paljon ympärillä ja jos teillä on viihtyisä talo ja piha niin mikäs siinä sitten vikana. Herttoniemenranta esimerkiksi paljon levottomampaa aluetta. Mikä siellä sut säikäytti. sehän on oikeesti ihan lintukoto, rauhallista kun ei ole mikään läpikulkupaikka. Muuttaisin heti takaisin jos ei olisi niin todella kaukana minun työpaikastani. Siellä ihmiset viihtyy oikeasti lopun ikänsä kun sinne muuttaa. Tunnen sieltä paljon ihmisiä.
Huhhuh, luulin jo että pitäisi huolestua. Ei minustakaan ollut yhtään pahan näköinen paikka, olkootkin että siinä lähistöllä oli niitä kaupungin taloja! Kai säikähdin juuri noita taloja, vaikka tyhmäähän se on sillä asuuhan kaupunginkin taloissa ihan tavallisia ihmisiä..? Minusta Laajasalo on vaikuttanut noin muuten tosi kivalta, rauhalliselta ja merelliseltä.
ap
Mitä haittaa niistä kaupungin vuokrataloista on? Tiedän kyllä mitä haittaa niistä minulle olisi, mutta kaikilla ei ole samaa tilannetta. Huonoja puolia voi olla esim. rauhaton koulu tai järjestyshäiriöt ostarilla. Jos lapset ei vielä ole kouluiässä ja ostarilla ei liiku perjantai-iltaisin, ei vuokrataloista ole mitään haittaa.
Ja tämä siis yleisesti. Vuokratalojen vieressä ole kyllä asunut, mutta Yliskylässä en.
Ei huonomaineinen alue koskaan muutu hyväksi, jos sinne ei muuta kunnon kansalaisia myös. Tietysti rajansa kaikella. :)
Jos lapset ei vielä ole kouluiässä ja ostarilla ei liiku perjantai-iltaisin, ei vuokrataloista ole mitään haittaa.
Vuokratalot + ostari = ongelmia?!
Omistustalot + ostari = ei ongelmia?
Itte taidat tehdä ongelman. Olen 14 kirjoittajan kaa samaa mieltä. asuin viimeks Myllypurossa ja ostari lähellä .Ei mitään ongelmaa. Tietysti juoppoja ynm. hyvän tahtosii.Liiku varovasti ja ole itte niin ettet ole nirppanokka.ja auta ohi kulkijaa.
Ettekö yhtään itse ottaneet selvää alueesta?