Kuinka paljon olette lihoneet odotusaikana?
Oon lihonut nyt n. 20kg (raskaus vähän yli puolenvälin) ja terkkari valittaa joka kerta että olen lihonut liikaa (n.750g/vk) vaikka en edes pysty syömään mitään herkkuja niinkään paljoa kuin ennen...
Kommentit (44)
jostakin syystä kaikki lähti kuukaudessa pois. Tais olla nesteitä sitten.
joten voi olla, että toisilla vähäinenkin herkunsyönti kerää kiloja. Lisäksi turvotusta tulee. Kannattaa kuitenkin varmaan miettiä vähän tarkempaan mitä syö, varsinkin sokeri kasvattaa sikiötäkin. Mulla on ihan hirveä makeanhimo koko ajan, ja nyt pitäis alkaa tuota sokerin käyttöä hillitsemään, koska se menee suoraan sikiöön...
Mulla rv 22 ja painoa tullut nelisen kiloa.
viime neuvolassa 2 vkoa sitten oli tullut yht. 6 kg. Olin ylipainoinen ennen raskautta ja nuo kilot on tulleet enimmäkseen vasta puolenvälin jälkeen. Alkuraskaudesta jopa laihduin.
1. 14 kg
2. 12 kg
3. 15 kg
Välillä painoa tuli parikin kiloa viikossa, joskus taas vain 100 g.
mulle ei kyllä kertynyt yhtään turvotusta, sormuksetkin mahtui loppuun asti ihan yhtä hyvin kuin normaalistikin.
Raskausaikana olin normaalipainoinen, ja raskauskilot lähti aina parissa kuukaudessa, mutta olen lihonut nyt sitten muuten vaan lastenteon jälkeen bmi:n ollen nykyään 27.
Olin ennen raskautta 56kg ja ennen synnytystä 81,9kg eli tulihan tuota 25,9kg yhteensä. Kyllä minäkin sain saarnaa kuunnella kun alkoi tulla kilo/vko painoa. Kävin sokerinrasitus testissä ja ihan piti ruokavaliot kirjoittaa ylös kolmelta päivältä yms. mutta en minä syönyt mitään herkkuja vähän normaalia enemmän ja paino senkuin kasvoi.
Silloin painoa tuli 8kg. Ylipainoa on. Kuukausi synnytyksestä olin 2kg alle sen, mitä painoin ennen raskautta. Mulle ei siis tullut raskauskiloja, mutta tuli äitiyskiloja 6. :/
19,5kg ja tokassa 18,5kg. Lähtöpaino oli molemmissa 53kg eli olen hoikka/normaalivartaloinen. Kummankin raskauden jälkeen on paino lähtenyt 8kk sisällä synnytyksestä.
20kg olisi mennyt kevyesti läpi, jos raskaudet olisivat menneet yliaikaisiksi. Sen verran tuli loppuraskaudessa nestetta kroppaan.
Missään vaiheessa ei ole painonnoususta huomautettu neuvolassa, mutta se taitaa tuuripeliä.
oon rv 36 ja 13kg on noin tullut. vauva kylläkin niistä painaa jo sen 4kg..
31 kg ekassa raskaudessa. Tosin suurin osa oli todennäköisesti nestettä. Olin aivan pallo viimeisen kuukauden, ei toivoakaan että sorrmukset olisivat mahtuneet, hyvä jos sai jonkinlaiset kengät sidottua jalkaansa. 15 kg jäi laitokselle ja 9 kk myöhemmin ilmaan mitään ponisteluja oli jäljellä enää 2 kg. Täytyy yrittää rutistaa ne pois ennen kuin aletaan yrittää seuraavaa.
BMI ennen raskautta 22.
1. 6kg
2. 900g
3. 2,5kg
Olen normaalipainoinen.
ja jälkitarkastuksessa painoin jo kilon vähemmän kuin raskauden alkaessa. Sittemmin on pudonnut vielä melkein 10 kg ja nyt olen supertyytyväinen vartalooni :) minulla oli kyllä todella paljon turvotusta, varsinkin loppuraskaudesta. Posketkin keräsi nestettä ja nilkat näytti siltä kuin omenat olisi istutettu ihon alle.
Nyt rv 30 ja painoa tullut 7 kg. Meinaan pitää hillityissä lukemissa. Katselin, että viimeiseen 3 kk ei ole tullutkaan kuin pari kiloa.
1. 6kg 2. 900g 3. 2,5kg Olen normaalipainoinen.
voi olla mahdollista, eikä tuossa ja tutkita, missä on vika? Oletko anorektikko?
tuli ainakin 21kg ja ihan ilman mitään superherkutteluja. Nyt alle puolenvälin ja tullut 1-2kg. Erona ekaan raskauteen on voimakas oksentelu monta kertaa päivässä. Ihme onkin että paino ei ole laskenut kun en paljon pysty syömäänkään. Joillain aineenvaihdunta muuttuu niin hitaaksi että syömistä pitäisi vähentää jos ei haluaisi paljon lihoa. Ehkä pitäisi lohduttautua sillä että me olisimme pärjänneet raskaana todella hyvin silloin kun ruuasta on ollut pulaa!
kilon lisäys vastaa noin 7000 kalorin liikasyöntiä noin normaalisti joten jokainen voi laskea tuleeko ne raskauskilot oikeasti syömisestä vai jostain muusta. Esim. 20kg ja 40 viikkoa vastaisi 20 kertaa 7000 joka on 140000 joka sitten jaetaan ensin viikoilla 40 ja sitten päivillä 7. Tuloksena päivittäinen lihottava syöminen 500 kaloria. Aika harva oikeasti noin paljon edes pystyy herkuttelemaan joka päivä.
1. raskaus 10 kg ja nyt 2. 9kg (la. viikon päästä). Olen normaalipainoinen.