Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon olette lihoneet odotusaikana?

Vierailija
12.05.2011 |

Oon lihonut nyt n. 20kg (raskaus vähän yli puolenvälin) ja terkkari valittaa joka kerta että olen lihonut liikaa (n.750g/vk) vaikka en edes pysty syömään mitään herkkuja niinkään paljoa kuin ennen...

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa +27 kg,

tokassa + 30 kg.

Ekasta jäi laitokselle 7 kg ja puolentoista vuoden jälkeen oli enää 6 kg ylimääräistä jäljellä. Tokasta jäi laitokselle saman verran, mutta puolentoista vuoden päästä oli vielä kaikki loput 20 ylikiloa jäljellä. Nyt vihdoin saanut ne melkein kaikki tiputettua ja nuorempi lapsi kohta 4v.

Mulla oli raskaana ollessa ja imettäessä lähes koko ajan nälkä, ja varsinkin imetysaikana paikkasin (tosi fiksusti) väsymystä syömällä makeaa. Siltikään en mielestäni herkutellut raskausaikoina, vaan söin melko normaalisti - ainoastaan huomattavasti useammin.

Vierailija
22/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 kg, joista 15 kg katosi jälkitarkastukseen mennessä. Imetin ja söin aivan älyttömästi, koska nälkä oli aivan valtava. Jos olisin syönyt normaalisti, olisin laihtunut varmaan reilusti alle lähtöpainon.

Nyt odotan toista lasta viikoilla 34 ja paino on noussut 9 kg. Eli ehkä tuollaiset 15 kg tulee kaiken kaikkiaan. Olen syönyt melko normaaliin tyyliin, nyt viime viikkoina vähän enemmän kuin normaalisti.

Painon nousu on yksilöllistä. Oleellista on syödä järkevästi. Ei tuijottaa painon nousua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 kg

11 kg

12 kg

Imetysajan jälkeen jäi 3 kiloa, kilo ja 2 kiloa, jotka piti sitten laihduttamalla laihduttaa pois. Lähtötilanne normaali.

Vierailija
24/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi ennen raskautta n. 22

Vierailija
25/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalipainoinen ennen raskautta ja vuosi raskauden jälkeen olin sen suurempia tekemättä samassa painossa. Kiloja tuli raskausaikana noin 25.

Vierailija
26/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tuosta siis nestettä. Kaikki kilot lähti kahdessa viikossa.

Vierailija
27/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI ennen jokaista raskautta oli 21.

Vierailija
28/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen pienikokoinen ja normipainoinen. Ekan raskauden kilot lähtivät pois noin vuodessa, toinen lapseni on nyt 11 kk ja vielä ois noin 4 kiloa tiputettavana (huokaus).

Vierailija
29/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisesta 18 kiloa.

Ekan jälkeen olin omassa painossani kahdessa kuukaudessa ja toisen jälkeen meni vuosi.

Vierailija
30/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ilmeisesti olekkaan tietämättäni/ymmärtämättäni mikään kauhea neuvolan tädille valehteleva sala syöppö.. Olen ollut koko ikäni lievästi ylipainoinen, enkä tosiaan nyt raskausaikana saata syödä karkkeja ynm ynm kuin muutaman ennen kuin alkaa etoa, ja normaalia ruokaa syön niinkuin ennenkin. Neuvolan täti tosin ei tätä usko ja valehteli minulle että paikkakunnallani nykyään jokaiselle odottajalle tehdään sokerirasitus testi (ei pidä paikaansa koska ystäväni muutaman vk:n mua edellä eikä hänelle tehty)

ap

Vierailija
31/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiallinen painon nousu on syy laittaa rasitustestiin. Normaalina pidetään 1 kg on jo huolestuttavaa. Näin on mulle sanottu neuvolassa.

Itselle ekassa raskaudessa tuli 18 kg (BMI oli 18), 2 seuraavassa 12 kg (BMI 23) ja 3 viimeisimmässä 8 kg (BMI 27-30). Ja 3 viimeisimmässä on kaikki jääneet laitokselle.

Vierailija
32/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi osa johonkin bittiavaruuteen:

Normaalina painon nousuna pidetään alle 500g/vko, yli 1 kg viikossa on jo huolestuttavaa.

Vierailija
33/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisessa 27 kg ja kolmannessa 29 kg...

Vierailija
34/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joista suurin osa turvotusta, joka tuli loppuaikana, vaikka mitä olisin tehnyt. En syönyt suolaa ja katsoin mitä söin. No, kaikki kilot ja enemmänkin lähti 5 ekan kuukauden aikana pois.

Vierailija
35/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla aika epäterveellistä oli syy mikä tahansa. Se on elimistölle suuri rasitus. Ja 20kg noin aikaisessa vaiheessa kuulostaa kyllä paljolta.

Itsellä on nyt tullut reilu 4kg, raskausviikkoja 38+2. Ylipainoa on valmiiksi ja ruokavaliohoitoinen rd. Viime raskaudessa tuli 6,5kg, jotka lähti heti synnytyksen jälkeen.

Vierailija
36/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tajusin kommenttisi siten, että pitäisit vastausten perusteella normaalina/hyväksyttävänä jotain 25+ kg painonnousua. No ei se sitä ole!

En siis ilmeisesti olekkaan tietämättäni/ymmärtämättäni mikään kauhea neuvolan tädille valehteleva sala syöppö.. Olen ollut koko ikäni lievästi ylipainoinen, enkä tosiaan nyt raskausaikana saata syödä karkkeja ynm ynm kuin muutaman ennen kuin alkaa etoa, ja normaalia ruokaa syön niinkuin ennenkin. Neuvolan täti tosin ei tätä usko ja valehteli minulle että paikkakunnallani nykyään jokaiselle odottajalle tehdään sokerirasitus testi (ei pidä paikaansa koska ystäväni muutaman vk:n mua edellä eikä hänelle tehty) ap

Vierailija
37/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sun pitää tehdä ruokavaliolles, ettei paino enää paljon nousisi. Se nimittäin yleensä vain kiihtyy loppua kohden.

Ja ota huomioon: muiden painonnousu oli koko raskauden aikana, sulla on tullut nyt jo enemmän kuin reilusti yli puolella ja olet vasta puolivälissä! Tuolla menolla keräät itsellesi 40 kiloa ja sanot olleesi ennestään jo lievästi ylipainoinen.

Vierailija
38/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kommentin siten että ei enää ihmettele miten ne kilot ovat voineet tulla. Luulen että kuitenkin tajuaa sen olevan liiallista, syistä johtumatta. Valitettavasti syömistä pitää vähentää koska se voi olla vaarallista vauvalle ja sokerirasitus on aiheellinen.

Vierailija
39/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloksena päivittäinen lihottava syöminen 500 kaloria. Aika harva oikeasti noin paljon edes pystyy herkuttelemaan joka päivä.

500 kcal tulee esim. yhdestä jäätelöstä (Magnum Almond 280 kcal), kuudesta domino-keksistä (6 x 65 kcal = 390 kcal). Tai kahdesta lasista appelsiinituoremehua (4 x 50 kcal = 200 kcal), jogurtista (160 kcal) ja kolmesta jaffa-keksistä (3 x 50 kcal = 150 kcal).

Minä ainakin pystyn ihan kevyesti vetämään tuon määrän herkkuja päivänä kuin päivänä.

Vierailija
40/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan, lapsiveden ja istukan painosta on tullut noin 8 kiloa. Tapanani ei ole ylensyödä - raskausaikanakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi